Марката "Бекъм"

Преди около 10 години Дейвид Бекъм и съпругата му Виктория избраха бляскавия имидж, за да натрупат състояние. Стратегия по идея на бившата поп певица, която може да поеме по нов път, в случай че мъжът й премине във френския гранд Пари Сен-Жермен.

Парижани или семейство Бекъм ще имат обаче по-голяма полза от евентуалния трансфер на бившата звезда на Манчестър Юнайтед и Реал (Мадрид)? Този въпрос възникна, след като популярния всекидневник "Le Parisien" публикува информацията, че 36-годишният халф е имал контакти с шефове на клуба с цел да заиграе с червено-синия екип през януари.

Според мнозина над чисто финансовия въпрос за осъществяването на този трансфер стои мнението на Виктория. От сватбата й с Дейвид през 1999 г. бившата вокалистка на британската група "Spice Girls" успя да превърне фамилията "Бекъм" в един скъп маркетингов и успешен продукт.

Често оприличавана като жена на футболист, която се интересува единствено и само от неговите пари, Пош Спайс опроверга хорските предразсъдъци, взимайки нещата в свои ръце. Осъзнавайки важността от поддържане на интереса към спортистите на високо ниво, тя реши да се захване със своята страст - модата.

През 2004 г. Виктория стартира за американската марка "Rock & Republic" с лимитирана колекция на дънки, назовани "VB Rocks" (VB - Victoria Beckham). От 2006 г. до ден-днешен тя пуска на пазара цяла серия продукти на нейно име (очила, дънки, рокли...), както и такива с името на Дейвид като марката парфюми dVb (David и Victoria Beckhаm).

В момента една от нейните дамски чанти например се продава за симпатичните 3000 долара. За своите авторски и лицензионни продукти Виктория Бекъм печели годишно около 5 млн. долара.

Тежката дума на бившата певица по отношение продуктите с имената на нейния съпруг винаги се чува, понеже се явява негов стилист. През това лято Дейвид Бекъм обяви появата на модна линия за мъжко бельо в партньорство с реномираната шведска компания "H&M", което означава, че ще се продава в около 1800 магазина по света.

Тази инициатива на бившия английски национал изглежда ще му донесе сериозни приходи, тъй като не за първи път той проявява такава. През 2008 г. Дейвид Бекъм вдигна сериозно продажбите на "Emporio Armani" от 16 на 31 млн. евро, рекламирайки мъжки слипове на прочутата световна марка.

В най-скоро време той и Виктория ще изкарат на пазара и нов парфюм с прословутите инициали dVb. Така както е тръгнало, защо да не очакваме в бъдеще и детски облекла в чест на четвъртото им дете, пита риторично "Le Figaro".

По пътя на логиката след като семейство Бекъм се е спряло на модата, лукса и красотата, възможността да заживее в една от световните столици на всичко това със сигурност би му била от полза. Едва ли ще им бъде чак толкова трудно на двамата да решат да пристигнат в Париж, още повече че това ще ги доближи до своята родина след 4-годишно пребиваване в САЩ.

Развитата от повече от 10 години стратегия на семейство Бекъм го класира на четвърто място сред двойките, спечелили най-много пари през 2010 г. Според списание "Forbes" Дейвид и Виктория са заработили 45 млн. долара, 40 от които вследствие на спортните и рекламни изяви на футболиста. В същата класация през 2008 г. известната британска двойка е била с едно място по-нагоре със спечелени тогава 46 млн. долара.

Активната състезателна кариера на халфа на ЛА Галакси е към своя край и нормално приходите му започват да вървят надолу. Желанието на Пари Сен-Жермен да направи маркетингов удар, привличайки Дейвид Бекъм в своите редици, може да обърне тази тенденция. Компанията "Qatar Sports Investments", която закупи парижкия клуб в края на миналия сезон, вече доказа, че не изпитва притеснения да харчи пари...

Вече се говори, че футболистът опитва да договори с ПСЖ поне условията, които има в сегашния си клуб от Лос Анджелис - 6,5 млн. долара на година. Ето как добрите дни в бизнеса на семейство Бекъм могат да бъдат удължени с някоя и друга година...

Новините

Най-четените