Дейвид Бекъм винаги е бил желано лице за реклама на всякакви неща. Рекламирал е бира, рекламирал е чипс, безалкохолни напитки, телевизия, маркови дрехи, козметика и какво ли още не.
Всъщност през 90-те години той стана първата истинска комерсиална футболна суперзвезда и проправи пътя на много футболисти след него към големите пари от маркетинга. Макар и вече да наближава 50 години, футболната легенда все още е едно от най-разпознаваемите лица в спорта и продължава да привлича интерес към себе си.
И ето как стана рекламно лице на китайския гигант в интернет търговията AliExpress.
Новината бе обявена от Alibaba - компанията-собственик на онлайн платформата. Идеята е била да бъде привлечена футболна звезда на фона на предстоящото европейско първенство по футбол. Alibaba е сред спонсорите на форума и логично ще използва Бекъм, за да увеличи пазарното си присъствие в региона.
"AliExpress инвестира милиони евро в отстъпки и изгодни предложения по време на турнира", се казва в изявление на компанията, която добавя, че планираните промоции включват шанс за потребителите на приложението AliExpress да спечелят билети за мачове.
"AliExpress помага на феновете да се доближат още повече до UEFA EURO 2024 това лято, като им предлага страхотни награди, докато действието се развива на терена", каза самият Бекъм в единственото си изявление по повод новото му партньорство.
AliExpress welcomes David Beckham as our new global brand ambassador, kicking off the UEFA EURO 2024™️! ⚽️🙌 #aliexpress #davidbeckham #ambassador #winwithaliexpress pic.twitter.com/FuwpNor4ll
— AliExpress (@AliExpress_EN) May 27, 2024
Бекъм е популярно лице не само в Европа, а изобщо в целия свят и избирането му има за цел да помогне на AliExpress в тежката конкуренция с други две китайски платформи за изключително евтини стоки - Shein и Temu, които разчитат на активни и агресивни маркетингови кампании в борбата за потребители.
Temu е собственост на PDD Holdings и стартира едва през 2022 г., но изключително бързо набра скорост.
Даже инвестира в рекламно съдържание по време на последните два финала на американската Национална футболна лига - Супер Боул, чиито рекламни блокове са най-скъпите в телевизията и достигат до 7 милиона долара за 30-секунден спот.
От своя страна, Shein залага на партньорствата с популярни онлайн инфлуенсъри. През 2022 и 2023 г. двете платформи дори се заплитат в серия от съдебни дела, в които се обвиняват в използването на интернет знаменитости за разпространение на лъжливи информации.
На този фон доскоро изглеждаше, че AliExpress изостава в надпреварата.
"Дълги години там се чудеха дали могат успешно да се конкурират с Amazon в САЩ. Temu се появи и просто го направи", отбелязва за Reuters Дзянган Ли, който е изпълнителен директор на компания за пазарни анализи.
Все пак от началото на годината AliExpress отчита 45% ръст на приходите от международни продажби за първото тримесечие.
Според анализаторите това се дължи на големи инвестиции в системите за логистика, които действат по-ефективно в сравнение с конкуренцията.
Очевидно сега и Дейвид Бекъм - поне с лицето и името си - ще се включи в тази битка на платформите за евтини стоки.