Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Денков: Децата ни учат по-малко от връстниците си в чужбина

Учебната 2022/2023 година ще започне на 15 септември, въпросът е кога ще завърши и как ще започне следващата Снимка: БГНЕС
Учебната 2022/2023 година ще започне на 15 септември, въпросът е кога ще завърши и как ще започне следващата

Нашите деца учат по-малко от връстниците си в чужбина, което е много неравен старт. Това каза министърът на образованието и културата Николай Денков.

Коментарът му беше по повод идеята първият учебен ден да е седмица по-рано от приетото от години.

"Учебната 2022/2023 година ще започне на 15 септември, въпросът е кога ще завърши и как ще започне следващата", каза той. "Уважавам сантимента към 15 септември. Но нека погледнем Великден. Истинският празник е Великден, а не датата, така и първия учебен ден е празникът, а не датата", подчерта министърът.

Той призна, че все още идеята за по-ранно начало на учебната година не се приема от обществото, но аргументите в повечето случаи не са сериозни.

Учителите били несъгласни, защото се притесняват от допълнителните натоварвания.

"Предстоят преговори как те да бъдат компенсирани. Това е дискусия, която започнахме, не е приключила, когато сме готови ще обявим решението", обобщи Денков.

Според разчетите страната ни е последна по продължителност на учебните часове, особено в периода на първи до шести клас. Денков уточнио, че разликата в продължителността достига 25%.

"Трябва да се компенсира. Затова наред с промените в учебните програми, трябва да помислим и как да удължим учебната година.", смята той.

По думите му е възможно учебната година да стартира около 7 или 8 септември, а учителите от 1 септември да започнат подготовката за влизането на децата в класните стаи.

"Това, което виждаме също освен по-късата учебна година и по-дългата лятна ваканция е един нарушен ритъм в тези тактове на учене и ваканция", каза Денков.

Друг проблем, който очерта министърът на образованието е учебният материал, който не е съобразен с възрастта на децата. Предвижда се промяна в учебниците така, че съдържанието им да бъде по-леко.

"Материалът е поднесен сложно. Най-много оплаквания има по отношение на математиката в някои от класовете", каза той.

 

Най-четените