Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дистанционното обучение помага да се усвои едва 15% от материала

Танев е убеден, че каквото и решение се вземе, винаги ще има недоволни Снимка: Pixabay
Танев е убеден, че каквото и решение се вземе, винаги ще има недоволни

При дистанционната форма на образование се усвояват едва 15 на сто от учебния материал. Това посочва проф. Тодор Танев, министър на образованието от кабинета "Борисов 2".

В ефира на БНР той подчертава, че не съществува сто процента ефективен начин за решение на дилемата с формата на обучение по време на пандемия.

Танев е убеден, че каквото и решение се вземе, винаги ще има недоволни, но веднага след това допълни, че присъственото обучение няма алтернатива.

По мнение на Танев е важен балансът между "За" и "Против" присъственото и дистанционното образование.

Професорът напомня, че проблемът с усвояването на знанията съществува отпреди пандемията, просто възприемането на материал в електронна среда допълнително влошава положението.

Той споделя, че според него българските преподаватели все още не са налучкали точния начин да преподават в дигитална среда.

Все пак според Танев редуването на присъствено с дистанционно обучение е някакъв вид компромис и временно решение на ситуацията.

Бившият министър на образованието не пропусна да спомене, че страхът от заразяване сред учителите е напълно разбираем, но не може да съществува само този довод.

На заплахите на някои преподаватели, че ще напуснат, ако не се премине изцяло на дистанционно образование, той посочи, че това би бил нищожен процент от всички 94 хил. преподаватели в България.

Здравната и образователната система трябва да вървят ръка за ръка, убеден е Танев.

 

Най-четените