Всички сме виждали дългия списък "100 най-добри училища в България". Класацията се изготвя от Министерството на образованието и науката (МОН) и дори родителите да не искат да го признаят, те често се съобразяват с нея, когато избират къде да изпратят детето си. Но според д-р Нели Колева, ръководител на "Стратегически партньорства" в организацията "Заедно в час", подобна класация е напълно безумна. Причината е в основния критерий при подреждането - резултатите от Националното външно оценяване (НВО), които не са обективни и изкривяват представата за качеството на образованието у нас. Повече за този проблем и за състоянието на българското училище чуйте в разговора тук:
В интервюто ще намерите отговори на въпросите:
- Какви техники за обучение на преподаватели използва организацията "Заедно в час";
- Доколко вдигането на учителските заплати повлия на качеството на образованието;
- Защо 75% от новите преподаватели напускат системата през първата си година на практика;
- Как да познаем добрия учител;
- Защо понятието "дисциплина в клас" е остаряло и нерелевантно:
- Защо частните уроци са истинският проблем на българското образование;
- Защо оценките от матурите в настоящия им формат не са обективни;
- Кои са най-важните стъпки за реформа в образованието.
••• Коментар за образователната стратегия на Красимир Вълчев четете тук:

