Макс Крадок е приятно изглеждащ мъж със собствено предаване за пътувания.
Когато обаче е на твърда почва, Макс си пада по обичайните мъжки играчки - коли, джаджи, дронове, изобретения. Едно от изобретенията, които си купува той обаче, му носи куп проблеми със закона, от които Крадок не може да се измъкне напълно и до днес.
В началото на 2018 г. водещият решава да си купи огнехвъргачката, разработена от една от компаниите на Илон Мъск - Boring Company.
През юни същата година Крадок е арестуван на италианския остров Сардиния, докато се опитва да натовари същата тази огнехвъргачка на частен автобус за партита и превоз на купонджии. Шофьорът на автобуса решава, че това е някакво голямо оръжие и веднага сигнализира властите.
Полицията задържа Крадок без много въпроси въпреки неговите протести, че устройството е по-скоро детска играчка, отколкото опасно оръдие.
При разговора си с адвокат Макс получава уверението, че по време на делото съдията със сигурност ще го отпрати да си ходи свободен. Вместо това младият мъж е съпроводен до затворническа килия под строга полицейска охрана. Оказва се, че в Италия, а и в редица други държави, на чието право се уповава съдията, притежанието на огнехвъргачка е углавно престъпление.
Доказателство за последното е случаят на британеца Джон Ричардсън. Докато е в дома си в Лондон, една вечер на вратата му се чука, а на прага стоят петима полицаи в пълно бойно снаряжение, включително електрошок. Властите разполагат със заповед за задържането на Ричардсън и преди да приключат с изчитането на правата му, Джон вече се е сетил за какво става въпрос - обискът е заради огнехвъргачката вкъщи.
След признанията на Крадок и Ричардсън в социалните мрежи какво им се е случило заваляват подобни истории. Над 1000 притежатели на устройството на Boring Company са били обект на полицейско преследване, претърсване и задържане. Във всички хиляда случая огнехвъргачките са били конфискувани.
И въпреки че действително има престъпления, в които изобретението на Мъск е било използвано за сплашване при обир, повечето клиенти се питат защо въобще му е трябвало на бизнесмена да създава подобна джаджа.
Дали почитателите на предприемача са си мислели, че това действително е детска играчка, а не опасна вещ?
Както Мъск и преди е споменавал, той е огромен фен на комедията "Космически топки" от 1987 г. Редица негови творения носят имена или препратки към въпросния филм, като в прословутия епизод на подкаста с Джо Роугън (онзи, в който Мъск пуши трева демонстративно), бизнесменът припомня, че героите в продукцията имат и огнехвъргачки.
"Хлапетата обожават тези неща", допълва Илон и така се ражда огнехвъргачката на Boring Company. Трябва да се отбележи, че предприемачът използва пълния капацитет на профилите си в социалните мрежи, за да рекламира продукта си, а ордите от негови фенове са повече от ентусиазирани.
Мъск организира и специално парти в Лос Анджелис в чест на огнехвъргачката си. Именно тогава водещият Макс Крадок се сдобива със своя екземпляр и запечатва момента за профила си в Instagram.
Крадок казва пред TechChurch, че даже не е имал проблем да пренася устройството през летищата, просто се налагало да премахва резервоара за гориво. В думите му обаче има доза лъжа, защото самият Мъск е наясно, че уредът не може да се продава под названието "Огнехвъргачка" и затова иронично го кръщава "НЕ Е Огнехвъргачка".
Отново пред Роугън бизнесменът заявява, че така е решил проблемът със забраната за доставки в някои части на света.
Заради усилията на Мъск да рекламира продукта си по всички възможни начини и защото той не единственият почитател на научната фантастика от огнехвъргачката "НЕ Е Огнехвъргачка" са продадени малко над 20 хил. бройки на цена от 500 долара за всяка.
Преименуването на устройството обаче не решава законовите проблеми и всяка една закупена бройка е потенциален проблем, с който вече са се сблъскали хора като Крадок и Ричардсън. Те така и не успяват да докажат, че огнехвъргачките са съвсем невинни и, както казва Макс, са "детска играчка".
Британецът обаче е твърдо решен да си сглоби собствена версия на изобретението на Boring Company. "Кой знае, един ден може да дойде зомби Апокалипсис", шегува се той пред TechChurch.