Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо инфлуенсърките крият, че си имат гаджета

По снимките партньорите им присъстват само като силуети или със замъглени лица Снимка: iStock
По снимките партньорите им присъстват само като силуети или със замъглени лица

Инфлуенсърките явно не искат да показват гаджетата си онлайн. Забелязвате ли как любовта в социалните мрежи малко по малко започва да изчезва?

Докато преди едва няколко години да споделяш романтични снимки беше сладко, в момента същото се приема за натрапчиво и предизвиква недоволство, предимно от страна на необвързаните дами.

Все повече създатели на съдържание се оплакват, че когато публично обявят връзката си, губят значителна част от своята аудитория.

Пример беше отливът от фенове, който предизвика новият албум на Тейлър Суифт.

Изпълнителката беше обвинена, че новата ѝ музика е концентрирана само и единствено върху взаимоотношенията ѝ с американския футболист Травис Келси. За първи път в текстовете на песните се появиха рефрени за семеен живот и деца вместо за раздели и женска независимост. И за един месец тя загуби 200 000 последователи.

Това е знак, че на хората онлайн им е писнало от перфектни двойки, които продават семейното щастие като TikTok и Instagram продукт. Платформите са пълни с годежи, сватби, партита за разкриване пола на бебето и други захаросани истории.

Веднъж щом една знаменитост допусне партньора си да стане част от нейния личен бранд, съдържанието претърпява значителни промени.

От забавните и щури влогове, то често прераства във видеа от рода на "Кой каза първи "Обичам те!" и "Кой мие чиниите вкъщи?". Вече не става дума за "нейната история", а за "тяхната история".

Необвързаните потребителки спират да се асоциират с постове, в които жената е част от цялото, а не индивидуална фигура. Не е изключено в основата на това да стои и завист към образа перфектния семеен живот онлайн, но жените никога не биха си го признали.

Мъжете, от другата страна са до болка честни. При тях причината е, че когато видят друг в сторито на тяхната любимка, те спират да поддържат фантазиите си за нея и бързо губят интерес.

Но какво са виновни инфлуенсърките, че откриват любовта в неподходящ за социалните мрежи момент?

"Това лято едно момче ме заведе на ваканция в Сицилия. Когато споделих за това със своите последователи, те веднага започнаха да ми пишат: "Моля те, не си хващай гадже!", разказва пред Vogue инфлуенсърката Софи Милнър. Тя си признава, че когато е във връзка, съдържанието ѝ става по-малко вълнуващо и че е наясно, че аудиторията предпочита необвързаните.

@itssophiemilner

But why would I wanna hang out with a man when me and my girls book staycations on a random Sunday/ Monday.

♬ original sound - sophie milner 🍒

Също в интервю за модната библия, писателката Стефани Йебоа споделя, че е усетила отлив на последователи, след като за първи път показала своята половинка онлайн.

"Разбирам, че има нещо неловко и малко срамно в това да споделяш непрекъснато партньора си," казва тя. "Бих се чувствала виновна да го правя постоянно. Не искам да изглежда, че се хваля."

Дни след публикуването на материала, хиляди потребителки отпразнуваха с постове в социалните мрежи, че живеят във време, в което да си сам е признак на престиж. Щом вече и списанията потвърждават тяхната илюзия, значи са на прав път.

Според експерта по връзките Клеър Рение обаче основният проблем не е дали имаш, или нямаш партньор до себе си, а от обсесията и парадирането на романтичния статус в онлайн.

Пред Daily mail тя обяснява това дразнение със страха от загуба на идентичност и стремежа на дамите да се фокусират повече върху собственото си развитие, отколкото върху идеята да бъдат нечие гадже.

В социалните мрежи партньорите са показвани максимално безлично - само силует, със замъглено лице или само като втора чаша на масата в ресторанта. По този начин инфлуенсърката не крие връзката напълно, а предпочита да запази личния си живот в мистерия, което автоматично ще доведе до повече гледания и коментари от рода на "С кого е тя?", и "Кой ли е новият ѝ избраник?".

Скриването на гаджето онлайн има и чисто практична страна. Ако връзката приключи, жената си спестява неудобството да трие общите снимки от профила - съдържание, което би оставило нежелан отпечатък и би напомняло за човек, който вече не е част от живота ѝ.

Социалните мрежи са заплетена игра и никой не знае как да я играе по-добре от Поколението Z. 

За разлика от инфлуенсърите те отдавна са разбрали, че трябва да бъдат по-предпазливи с личния си живот в социалните мрежи.

В поредица от интервюта за CNN младежите споделят, че вече са превъзмогнали нуждата да доказват щастието си на някого. Те са открили начин да показват любовта си по по-оригинални начини, като например да публикуват романтичен цитат или да споделят на история любимата си любовна песен.

Снимка: iStock

Потребителите вече не желаят някой да им внушава как да живеят или обичат, а създателите на съдържание се учат да бъдат по-дискретни и по-внимателни какво качват в своите канали.

А ако цената е партньорът да остане скрит зад силует или замъглено лице, много от тях са готови да я платят.

Защото за инфлуенсърките запазването на анонимност не е отказ от връзките и любовта, а просто начин да задържат вниманието на своите последователи възможно най-дълго. И, евентуално, да го монетизират.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените