Историята помни много епични битки. Една съвременна война спокойно може да се впише сред тях. Тя е модно съревнование с внушителни размери. Става дума за битката на кецовете - тази между Vans и Converse.
Вижте в галерията коя от двете марки предпочитат звездите!
Vans е американска легенда от Южна Калифорния. Марката е любима предимно на скейтъри и тинейджъри по цял свят. През 1966 г. братята Van Doren създават семейната компания. В САЩ съществуват само три компании, които предлагат обувки с подметка от вулканизирана гума - Keds, Randy's и Converse.
Дизайнът на най-стария модел на Vans - Authentic, е универсален и подхожда на всичко. Именно заради това е основен конкурент на All Star на Converse. И двата модела се борят за приза универсална и вечна обувка от брезент и гума.
Подметките на Authentic са два пъти по-дебели от повечето конкурентни модели по това време. Етикетът върху гумата на подметката на скейт обувките Off the Wall датира от 1976 г., но марката е разпознаваема най-вече заради черно-бялото шахматно каре и кецовете без връзки.
Authentic е унисекс модел, които може да бъде поръчан в безброй разцветки и цветове, а цената му зависи от това дали е от брезент, кожа или някакъв друг текстил.
В началото на 21-ви век, Стив Ван Дорен, син основателя на компанията Пол Ван Дорен, се захваща с нея, както правят сестра му Черил и дъщеря му Кристи. През 2000 г. и 2001 г. сп. "Форбс" признава Vans за една от „най-добрите малки компании на Америка." От 2015 г. клиентите могат да разработват кецове по свой модел.
През 1908 г. Маркъс М. Конвърс отваря фабрика за каучукови обувки в Молдън, щата Масачузетс. 100 години по-късно, обувките със звездата ще са модна икона.
За юбилея си компанията Converse създаде глобална, мултимедийна комуникационна платформа, която показва онези три поколения от оптимистични бунтари в сферата на музиката, спорта, изкуството и културата, които са част от историята на марката и са допринесли тя да стане символ на независимите хора, които гледат напред.
Сред героите бяха идоли като баскетболната звезда Дуейн Уейд, легендарният актьор Джеймс Дийн, басистът на Sex Pistols Сид Вишъс, Били Джо Армстронг - вокал на Green Day и др.
През целия 20-и век Converse пуска като на конвейер обувки за професионален спорт от висока класа, като в това число се включват обувките, които предизвикаха революция в баскетбола и които по-късно щяха да се превърнат в любимите на света - theChuckAllStar. До 2002 г. повече от 750 милиона чифта Чък Тайлър AllStar са продадени в 144 страни от неговия дебют през 1923 г.
През 2003 г. компанията e купена от Nike. Същата година пуска ConverseRe-Issue - колекция професионални обувки, тръгващи от архива на 20 век на иновационните Converse, представени в тяхната оригинална форма и възкресени в нов цвят и с подобрен комфорт.
От баскетоболен кец, Converse се превръщат в ежедневни обувки, символ на поколения наред. Те остават любими на много хора, както заради своята история, така и заради своята простота.
На всеки 43 секунди някой си поръчва Converse Chuck Taylor.
И двете марки - Vans и Converse, ще продължават гордо да стоят на краката на много поколения напред. Всяка обувка има история за разказване и тя личи по всеки износен чифт, който всеки от нас пази.
*Текстът е публикуван в chronicle.bg.