Тед Сарандос не си поплюва.
Изпълнителният директор на Netflix - очаквано - защити бизнеса на компанията си в последното си публично изказване, вмъквайки и закачка с големия конкурент за зрителско внимание - киносалоните.
Попитан дали Netflix е унищожил Холивуд - на фона на по-малкия престой на филмите на голям екран и на по-слабия зрителски интерес, Сарандос отговаря кратко и ясно: "Не, ние спасяваме Холивуд."
По време на събирането TIME100 в сряда той споменава намаяващите приходи в световния боксофис.
"Какво се опитват да ни кажат потребителите? Че искат да гледат филми у дома", заявява Сарандос.
Признава, че самият той обича да ходи на кино, но по отношение на социалния елемент на гледането на филми на голям екран вярва, че "то е остаряла идея за повечето хора - не за всички."
В тази връзка описва стрийминг гиганта, на който е начело, като "много ориентирана към потребителите компания" и посочва, че там се стараят да предоставят програма по начин, по който потребителите искат да я гледат.
Netflix все пак имат своя флирт с киноекрана през последните години - някои от филмите, продуцирани директно от компанията, се появяват в кината за кратък период и с по-ограничено разпространение (т.е. на по-малко пазари и в по-малко киносалони).
Основната цел дори не е толкова финансова, колкото да позволи дадените заглавия да се борят за големи награди, които имат изискване всеки номиниран филм да е бил по кината. Понякога фактор са и желанията на самите кинотворци, с които стрийминг компанията работи.
Така следващият филм на Грета Гъруиг ("Барби") - нова адаптация на "Хрониките на Нарния", ще бъде показан поне на 1000 IMAX екрана по света месец преди премиерата в Netflix през декември 2026 г.
Ако прецени, Netflix ще може няколко седмици след премиерата на IMAX да разпространи филма и на други, не-IMAX киноекрани.
••• Според Джо Русо, режисьор на "Отмъстителите: Краят", филмите на Marvel са спасявали кината:
По време на събитието Тед Сарандос отхвърля и възможността да се прехвърли в компания, която е по-близко асоциирана с киното - "Дисни", с оглед на слуховете, че е сред възможните наследници на текущия ѝ изпълнителен директор Боб Айгър.
Попитан от главния редактор на Time Сам Джейкъбс на кое би станал шеф - "Дисни" или комедийното шоу Saturday Night Live, Сарандос бързо отговаря "Saturday Night Live".
Той и преди е коментирал, че дори не мисли за възможността да наследи Айгър и макар да разбира бизнеса на "Дисни", не е наясно с бизнес културата там.
••• За друга потенциална смяна - на върха на Lucasfilm - разказахме тук: