Някои упорито твърдят, че музиката на Тейлър Суифт никога не е била истинско кънтри. Поне що се отнася до най-новия й проект, озаглавен „1989", и самата певица е съгласна с тях.
„Това е първият ми официален и документиран поп албум", анонсира го звездата и така потвърди, че се насочва към чистокръвната поп музика.
Според вече установената традиция, тя обяви новото си начинание към средата на август, като този път изчерпателно разкри името на албума, обложката и датата на излизане, а на всичкото отгоре пусна първия сингъл и клипа към него. Всичко това Суифт изля наведнъж в разстояние на някакъв си половин час в стрийм на живо, започнал от покрива на Емпайър Стейт Билдинг в Ню Йорк.
Начинът на промотиране очевидно се оказа успешен, тъй като новият сингъл Shake It Off се изкачи до първо място в Billboard Hot 100 и регистрира рекордни за 2014 г. онлайн продажби в първата си седмица.
А най-големите оптимисти смело прогнозират, че „1989" ще стане най-продаваният албум на 2014 г., макар че ще се появи чак на 27 октомври.
Хит като по учебник
Shake It Off от самото начало си звучи като гарантиран хит, въпреки че е доста далеч от кънтри песните, които направиха Тейлър Суифт известна. Вместо китара, тук под гласа й звучат електронни инструменти, а в клипа около нея се вихри мащабна хореография.
Подкрепа на Суифт в направата на сингъла са оказали музикалните продуценти Макс Мартин и Shellback, работили с певицата и преди по хитове като We Are Never Ever Getting Back Together и I Knew you Were Trouble.
Суифт обясни, че в текста пее за своите хейтъри и за умението да не се интересуваш какво говорят за теб хората.
Лириките „Ходя на твърде много срещи/Но не мога да ги задържа/Така говорят хората" са директна отправка към личния й живот и поредицата от неуспешни връзки със знаменитости.
„През последните години ми се наложи да науча тежкия урок, че хората могат да говорят каквото си искат за нас и няма как да ги контролираме", обяснява тя. „Ако решиш, можеш да се докараш до лудост по този повод. Опция две е просто да се отърсиш от това".
Естествено, Суифт вече получи доста упреци за лековатия и небрежен стил на новата песен и даже беше обвинена, че е тръгнала по пътя на Майли Сайръс и подобните с решението да продава повече външния си вид и личния си живот, отколкото музикалните си заложби.
Но успехът на песента показва, че ядрото от фенове на звездата няма проблем с посоката й на развитие - вероятно защото и миналия й албум Red имаше своите чистокръвни поп песни като вече споменатата We Are Never Ever Getting Back Together.