Социалната мрежа Facebook за пръв път в своята история изпревари по посещаемост миналата седмица най-популярната търсачка Google.com, пише "Файненшъл Таймс", позовавайки се на данни на изследователската фирма Hitwise.
Миналата седмица 7,07% от всички посещения на американци в Интернет са били на страницата на Facebook. В същото време само 7,03% от сърфиращите в световната мрежа са посетили Google.
Това може да бъде ранен индикатор за промяната в начина, по който интернет потребителите предпочитат да търсят онлайн съдържание, предаде CNN. Според Мат Татнъм, директор за връзка с медиите на Experian Hitwise, това показва, че споделянето на съдържание онлайн се е превърнало в голяма движеща сила в интернет. „Хората предпочитат да бъдат информирани от приятели, на които могат да се доверят, пред анонимността на търсачката", допълва той.
Лидерската позиция на Facebook по посещаемост още не се е трансформирала в реална печалба, отбелязват анализаторите. Приходите на компанията след приключването на текущата година се очаква да достигнат 1-1,5 милиарда долара, а при Google аналогичният показател за миналата година е бил 23,7 милиарда долара.
Марк Зукербърг, който само до преди четири години беше обикновен студент в Харвард, създаде социалната мрежа Facebook, която позволи на състуденти да общуват помежду си. Темповете на растеж на популярността на тази социална мрежа са впечатляващи, коментира FT.
През миналата година цели 2% от посещенията в Интернет са се падали на Facebook. Според анализатор от Hitwise, миналата седмица сайтът е "преодолял важна граница". През миналата година броят на регистрираните в тази социална мрежа се удвои: ако през април 2009 г. във Facebook акаунт имаха 200 милиона души, през февруари 2010 г. техният брой вече надхвърля 400 милиона.
Миналият месец Google реагира на растящата популярност на социалните мрежи с внедряването на специалната услуга Buzz. Тя дава възможност на клиентите да качват снимки, видео, коментари, да посочват своя статус и т.н. Експертите отбелязват, че Buzz обаче вече беше подложен на критика заради подбуждането на клиентите да разкриват лична информация.