Google навлизат и в бизнеса с онлайн тв шоута

Google водят предварителни преговори за изкупуването на един от пионерите в онлайн-видеото Hulu, твърдят информирани източници. Hulu са започнали срещи с потенциални купувачи, сред които са Google, Microsoft и Yahoo, за да повишат интереса към сделка за сайта, твърдят същите източници, пожелали анонимност.

Основното, което интересува технологичните гиганти, са лицензите за тв шоута

Представянето пред потенциалните купувачи е първата стъпка, преди собствениците на Hulu да преценят дали да продават сайта, след като получиха официално предложение за поглъщане от страна на Yahoo. Съветници на Hulu са Morgan Stanley и Guggenheim Partners, като в момента те търсят купувач сред водещите медийни, технологични и комуникационни фирми.

Гигантите в технологичния бранш търсят начин да капитализират масовата популярност на онлайн видеото и да се позиционират добре сред нарастващия брой зрители, гледащи телевизионни шоута, филми и кратки видеоклипове на компютрите си, мобилни устройства и свързани с Интернет телевизори.

Правата на Hulu към настоящите сезони на ТВ шоута и сериали привличат интереса на Google и Yahoo, донякъде защото тези популярни програми са привлекли над 600 рекламодатели - включително глобални марки като McDonald's, Johnson & Johnson и Toyota.

Сайтът очаква да спечели минимум $500 млн. от реклама през тази година, наравно с приходите си от абонаментната услуга Hulu Plus.

Всяка от компаниите си има основания да се бори за Hulu

Google, които имат малко объркани отношения с Холивуд, сега се стремят да добавят професионално създадено съдържание към големите обеми потребителско видео в YouTube. Те са наели ветерани от бранша, които да помогнат на търсачката да навлязат в тази област и да сключат сделки с продуценти.

Yahoo пък разчитат на собствена стратегия за внасяне на още платено съдържание в популярния си портал. Microsoft успешно предложиха достъп до абонаментната услуга за филми Netflix, доминиращия спортен кабелен канал ESPN и платената версия на Hulu за потребителите на игровите им конзоли Xbox.

Основното за тримата потенциални кандидат-купувача са договорените права от Hulu върху популярни ТВ поредици като "Glee," "Modern Family" и "The Daily Show with Jon Stewart" (излъчвано от Comedy Central). Привлекателността на тези високорейтингови програми превърна съществуващата само от 3 години услуга в една от най-посещаваните дестинации за онлайн видео - 28 милиона зрители месечно според статистики на comScore.

Създадената от медийни компании услуга им създава главоболия с кабелните и сателитни оператори.

Две от медийните компании, инвестирали в онлайн видео-услугата - Walt Disney и News Corp., наскоро подновиха лицензните си споразумения, за да направят Hulu по-привлекателен за изкупуване.

Comcast пък се съгласиха да се откажат от мениджърския контрол на NBCUniversal в съвместната компания, за да получат одобрение за изкупуването на голям процент от медийния конгломерат. Comcast са задължени да осигуряват съдържанието на програмите си на Hulu при същите условия като останалите праводържатели.

Твърде е възможно новите лицензни споразумения да включват условия, според които потребителите да са задължени да доказват, че са платени абонати на кабелна или сателитна телевизия, преди да могат да гледат актуални епизоди от ТВ шоутата ден след първоначалното им излъчване.

В противен случай зрителите ще бъдат заставени да чакат по-дълго. Въпросните условия ще останат в сила и след евентуалната продажба на Hulu.

Продажбата би позволила на собствениците от медийния бранш в Hulu да се измъкнат изгодно от услуга, която въпреки успеха си им създаде проблеми с традиционните им бизнес-партньори. Кабелните и сателитните оператори се оплакват, че плащат за правото да излъчват програми, които Hulu предоставят безплатно онлайн.

Също така прехвърлянето на собствеността би позволило на основния акционер Providence Equity Partners, които са вложили $100 млн. в компанията, да получат възвращаемост от инвестициите си.

Новините

Най-четените