Без книжка, пияни, агресивни и вечно извинени

Колата, убила Мартин Чикалов от Варна, е била застрахована в "Олимпик". От 31 август е застрахована в друга компания - седмица след като КАТ обяви, че спира "гратисния период" и всеки с полица от "Олимпик" трябва да сключи нова, в компания с лиценз.

Оставяме настрани клетите, ревящи клиенти, на които държавата била длъжна да им признае застраховките от компания с отнет лиценз.

За период от 14 дни въпросната кола е стояла без "Гражданска отговорност" и ако тогава е станала катастрофа, щеше да плати Гаранционния фонд, в който вноски правим ВСИЧКИ, сключващи ГО.

Шофьорът, блъснал момчето, никога не е имал книжка. Разминал се с два акта и продължил да шофира, очевидно без страх от наказания.

Застрахователите няма как да знаят кой ще кара колата - защото от над 10 години се точи внедряването на тази чутовна иновация "бонус-малус", но само по данни на колите, защото данните на шофьорите са секретни лични данни и в никакъв случай не трябва да ги засягаме.

Нещо като имената на избягалите затворници - не може просто така да знаем кой е избягал, кой как шофира и има ли актове.

Обичайно при катастрофа на шофьор без книжка застрахователят плаща, а после завежда дело, за да си върне парите от виновния водач.

Не живейте с мисълта, че това не ви засяга - засяга ни, защото платените пари не е сигурно дали и кога ще се върнат, а застрахователят трябва да компенсира - прави го с увеличение на цените. Но понеже това не е един случай, а са хиляди, и всяка компания се сблъсква с тях, цената на ГО скача за всички.

Когато си коментираме повишаването на полицата, някак встрани остава отговорността на МВР за това. А тя е огромна - десетки хиляди шофьори, каращи в нарушение, без книжки, с по няколко акта, пияни, агресивни и вечното извинение, че МВР не можело да си събира глобите.

Интересно ми е как НАП, когато поиска, може да си събере данъците, но за МВР е непосилно?

И дали шофьорите без книжка и пияните щяха да се качват на коли, ако знаят, че зад ъгъла може да ги спре полиция, да им конфискува колата и да ги осъдят бързо?

#1 explorer 13.09.2018 в 11:30:37

Проблема не толкова в МВР или системата, колкото в нас като индивиди и общество. Нека това убийство да тежи на съвестта на всички онези близки и приятели на бабаита, които не са му казали дума, когато се качва или участва в гонки и т.н., знаейки че не е правоспособен водач. Сериозно се замислих когато преди години мой близък, който живее в щатите ми каза, че един ден забравил да си прибере кофата за боклук в помещението където трябва да седи и на другия ден от управата на комплекса се свързали с него да му направят забележка, защото съседите го докладвали още същия ден.

#5 explorer 14.09.2018 в 10:19:38

@dedo, има един малък пропуск в разсъжденията ти, броя на колите, сега и по онова време. Увеличил се е в пъти, а куките са приблизително същия брой. За мотивацията и организацията им, няма да говорим.

#7 explorer 14.09.2018 в 11:03:34

Онуфри, ти се шегуваш. понеже работя вече 30 години в областта на ИС, да ти кажа как стават нещата. В едно министерство установяват че трябва да направят нещо подобно, изготвят задание - 3-6 месеца, правят конкурс още толкова. Ако няма обжалване (още 3-12 месеца) Спечелилият конкурса започва изграждането на системата 3-12 месеца в зависимост от сложността. Следват още 6-12 месеца внедряване и обучение на служителите да я ползват. Междувременно идват избори, началствата се сменят. Прави се ревизия и понеже средните и ниски нива са инертни и новата система им създава дискомфорт и намалява тежестта им, негативите излизат на преден план, и се решава, че трябва нова система. Всичко стартира от начало. Така вече повече от 20 години и все няма работеща система.

#9 Оби Уан 14.09.2018 в 13:15:40

SilvioGesell | 14.09.201812:01 "...нямал застраховка- да се съдят..." Много удобно използваш - ТЕ да се съдят! Ами ако опре до теб? Ако те натресе някой безимотен с кола за 200 кинта - какво ще му вземеш налъмите ли?

#11 паяка 14.09.2018 в 14:07:21

dedo adji | 14.09.201800:33 "По време на социализъма глобата за каране без книжка беше до 200лв + още 200 за собственика на колата. През 80-те 200лв бяха една заплата. Изпитал съм го на гърба си, като ме хванаха да тренирам за изпита с колата на една приятелка. С бутилка уиски, където трябва смъкнах глобите от 2х200 до 2х30, които платих като поп. Тогава немаше лабаво. А защо е лабаво сега?" dedo adji, противоречиш си, като се хвалиш с корупционните си способности. Това е "работещата схема" нищо в Бг да не работи.

#13 Оби Уан 14.09.2018 в 16:10:59

Силвио, според мен мислиш някак си на "дребно" - за щети по колата, калниче, броня. Хубаво имаш каско, а застраховка живот имаш ли? Ако ония същия , безимотния (умишлено не споменавам соц. статус, етническа група и т.н.) с 200-левовата кола, не дай Боже ти съкрати житейския път, семейството ти, децата ти налъмите ли ще му продават?

#18 паяка 14.09.2018 в 21:11:25

За шофиране без книжка да се конфискува превозното средство, чието и да е, щото отговорността и вината е обща .

#37 Оби Уан 17.09.2018 в 10:19:33

SilvioGesell | 15.09.201802:19 Мнението ти че спрелия е най-опасен си остава мнение, което не кореспондира с реалноста и следователно е нерелевантно. Няма как спрял автомобил да блъсне пешеходец. Няма как спрял автомобил да блъсне друг. _______________________ Спрелият автомобил намалява видимостта, особено на кръстовища, освен това не мога да видя навреме пресичащи пешеходци - много често пострадалите (блъснати) хора, са когато излизат зад спряло ППС. От друга страна спрелите неправилно на пътя ППС ме карат да се престроявам, сменям лентата и т.н. извънредни маневри - предпоставка и причина за голям брой ПТП (макар и голяма част от тях леки).

Новините

Най-четените