В последно време класациите за най-продавани игри отново са доминирани от поредни части на известни поредици.
Това е разбираемо, защото сякаш след периода на икономическа криза традиционно се поемат по-малко рискове и издателите закономерно са склонни да финансират преди всичко доказани серии.
Така наскоро излезлите и предстоящите игри са обичайни заподозрени като Call of Duty, Battlefield, FIFA, Assassin's Creed и др. Всички те и поредиците им са много успешни, но дали наистина е толкова лесно да се направи продължение, или освен поредната цифра в заглавието са необходими още усилия?
Във филмовата индустрия вторите части обикновено се представят по-слабо от оригинала и от успеха или провала на продължението зависи дали дадената марка може да се превърне в доходоносна поредица.
При игрите предизвикателството е не по-малко и създаването на качествено продължение определено е по-трудно, отколкото изглежда на пръв поглед.
Простото събиране на героите от първата част в нова игра с набързо скалъпена история не е добра идея. Вторите части могат да осъществят наистина голям скок, не само в технически аспект, и за това има достатъчно примери.
Ето 7 продължения, които успяха да надградят спрямо първата част и да докажат, че поне при видеоигрите не е нужно проклятието на продълженията да важи.
Иво, че не си ги играл, стана ясно, но поне да беше прочел някое ревю в този случай. ME2 и Bioshock 2(която е най-слабата от трите), са абсолютното доказателство, че изобщо не знаеш за какво пишеш. Дори и Diablo-то не е уместен пример, защото за 96-та година първата част си беше супер, но по това време световната мрежа още не беше навлязла достатъчно. А двойката стана нещо сносно за игра чак след пач 1.07(2001г.) и насочена точно към мрежова игра. Примери за по-добри продължения много, особено в индустрия, толкова зависима от технологиите, но се предполага, че за статия примерите трябва да са безусловни. Е, не си се справил особено добре...