Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Жената начело на новите варвари на красотата

Худа Катан иска да промени самото схващане за красиво Снимка: Huda Beauty
Худа Катан иска да промени самото схващане за красиво
Жената начело на новите варвари на красотата Снимка: Instagram @ HudaBeauty
Жената начело на новите варвари на красотата Снимка: Huda Beauty
Жената начело на новите варвари на красотата Снимка: Getty Images
Жената начело на новите варвари на красотата Снимка: Instagram, @hudabeauty
Жената начело на новите варвари на красотата Снимка: Getty Images
Жената начело на новите варвари на красотата Снимка: Huda Beauty

Колко пъти сте си мислили да зарежете всичко и просто да се отдадете на нещо, което наистина обичате да правите? Преди 10 години Худа Катан взема това решение и досега тя не е съжалила за избора си, особено като се има предвид, че наскоро сп. Forbes оцени богатството й на около 1 млрд. долара.

Американката оставя зад гърба си Дубай, където живее в продължение на 2 години, и работата си във финансовия сектор, за да се премести в Лос Анджелис, където да започне свой бизнес като професионална гримьорка и бюти блогърка.

Едва когато започва да прави свои собствени фалшиви мигли за клиентките си, тъй като на пазара няма достатъчно подходящи по нейно мнение, Худа разбира колко голяма ниша има отворена пред нея.

Самата тя никога не се е възприемала (поне не и преди да направи мултимилионна компания) като част от козметичната индустрия. По думите й за нея това винаги е било просто страст, която е преследвала. За семейството й - имигранти от Ирак, живеещи в САЩ, обаче едва ли може да се каже същото. За тях от ключова важност било дъщерите им да си намерят хубави и сериозни професии като адвокат, лекар, архитект или от сорта.

Затова и когато тя взима ключовото си решение да се откаже от сигурния и сериозен свят на финансите, за да бъде гримьорка в Лос Анджелис, отначало определено не среща особен ентусиазъм сред родителите си.

Но въпреки това продължава с идеята си. А когато през 2013 г. Худа започва бизнеса си с фалшиви мигли, зад себе си тя вече има сериозна база от потенциални редовни клиенти - хората, които четат блога й и я следват в социалните мрежи.

И все пак тя едва ли би могла да се справи с всичко това и да постигне такъв солиден успех, ако не беше един човек - сестра й Мона, която в момента е президент на компанията Huda Beauty. Двете сестри са заедно още от самото начало на бранда като Мона, която допреди това се занимава с PR и бизнес консултиране, се качва веднага на борда на проекта.

Още преди да се стигне до Huda Beauty, и Худа, и Мона са питани многократно откъде могат да си вземат такива изкуствени мигли. И ако преди това те отговарят, че няма откъде, тъй като гримьорката ги прави сама, в един момент се стига до въпроса "А защо да няма откъде, когато можем да ги продаваме сами".

Според тях винаги я е имало идеята компанията да иде отвъд просто миглите и Худа да остави своя отпечатък върху света на модата. За целта тя избира да се възползва от иракския си произход и ориенталските традиции като вдъхновение.

Двете сестри са отраснали САЩ, но семейството им пази иракските традиции. Това позволява на Худа да изгради свой собствен стил в грима, който взима най-доброто и от Изтока, и от Запада.

Алисън Тей е главен редактор на Grazia Middle East и казва, че възходът на Huda Beauty идва във време, когато арабските тенденции "са започнали да получават глобално признание" - нещо, което си личи и световната модна сцена. Тя изтъква още и факта, че Худа просто е интересна на световния пазар - в последната си серия тя изважда 4 парфюма.

Всеки от тях може да се сложи както самостоятелно, така и в комбинация с другите, което оставя изключително интересен и нюансиран аромат с различни слоеве. А това е още една практика, в която Близкият изток се е усъвършенствал през вековете.

Huda Beauty се разраства изключително бързо като вече в асортимента си има над 140 различни продукта, а годишните продажби са скочили до 200 млн. долара. Самата Худа обаче твърди, че печалбата не е основната движеща сила в работата й, тя иска да разпространи максимално своето послание в модата.

"Тук съм с някаква цел, а не защото искам да спечеля много пари. Никога не подхождам към нещата като "О, Боже, това ще спечели много пари, нека го направим". Наскоро ми предложиха 10 млн. долара, за да стана лице на някакви продукти, но аз дори не се замислих, преди да откажа. Не защото не харесах продуктите, а защото имам своя мисия - да променя самата индустрия", обяснява тя.

Според нея брандовете винаги са налагали определени стандарти за красота върху различни типове хора. Нейната идея е самата идея за красота да се промени така, че да включва повече хора с различен външен вид. Затова и нейните продукти са насочени за всеки различен тен на кожата.

Алисън Тей коментира, че Худа е перфектен пример за всяко момиче с профили в социалните мрежи и мечти по Близкия изток. Тя акцентира и важността на това да има подобни модели за поведение от различни етноси.

Това е нещо, което Худа взима много сериозно, обяснявайки, че нейното иракско наследство я е мотивирало да създаде нови стандарти за красота като начин да вдъхне други хора с по-тъмна кожа и по-различно етническо наследство, тъй като самата тя, докато е била в тийн възраст, не е имала подобни идоли и ролеви модели, с които да може да се идентифицира наистина.

Худа разказва как като дете е мразела това, тъй като никога не е отговаряла на типичните стандарти за красота в едно западно общество и винаги е обичала индивидуалността и характерното, наместо общото.

Според нея идеята за красота се политизира през последните около 18 месеца и брандовете трябва да осъзнаят причините за това - основно заради потисничеството и налагането на еднакви стереотипни стандарти.

Именно тези политически течения и търсения на идентичност са наистина важна част от успеха на бранда. И за мнозина Худа е новата варварка на модната индустрия, която е тук, за да промени нещата и да установи своята идея за красотата.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените