Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Индия се превръща в бастион на Nokia

Модели като Lumia 920 просто са твърде скъпи за повечето индийци.
Модели като Lumia 920 просто са твърде скъпи за повечето индийци.

Новите по-евтини устройства на Nokia се приемат изключително добре в Индия, където голямата част от хората не ползват мобилен Интернет или кредитни карти. В резултат финландската компания наскоро се похвали с цели 2 млрд. сваляния на приложения от нейния App Store, пише Tech Crunch.

Забележителното в случая е, че около половината зареждания са направени от телефони базирани на платформата S40 и базираната на управление с допир Asha OS (която в своята най-нова инкарнация задвижва доста добре приетия от специализираната преса Asha 501). В случая не броим приложенията, предназначени за Lumia серията - те се свалят през „магазина" на Microsoft.

Според говорителя на Nokia Симран Сетхи, цял милиард приложения са били свалени само в рамките на миналата година. Той не каза в подробности кои са най-популярните игри и програми, но посочи, че ръстът на зарежданията е започнал, след като компанията сключи сделки с четирите основни индийски мобилни оператори. В резултат, потребителите заплащат за приложенията с месечната си сметка - твърде голямо удобство за държава, където хората нямат кредитни карти или се страхуват да ги използват за мобилни разплащания.

Макар информацията да показва позитивна тенденция за компанията, някои анализатори са предпазливи в прогнозите си. Според експерта от Forrester Катяян Гупта, веднъж заинтересували се от приложенията, много потребители се пренасочват към смартфоните, а там скъпите WP-базирани предложения на финландците далеч не са първи избор.

Индийският пазар като цяло е доминиран от местни производители на евтини Android смартфони като Micromax, Karbonn и Spice. Nokia даже не се и доближава до тяхната популярност.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените