Русия пусна банкнота от 100 рубли с изгледи от Крим

Руската централна банка пусна днес в обръщение нова банкнота от 100 рубли, посветена на присъединяването на полуостров Крим към Руската федерация.

На банкнотата са изобразени забележителности от Крим.

Централната банка заяви в прессъобщение, че емитирането на новата банкнота е посветено на "присъединяването на Крим и Севастопол към Руската федерация".

Принадлежащата към Украйна територия беше присъединена към Руската федерация на 17 март 2014-та, ден след провеждането на референдум за статута на полуострова в северната част на Черно море.

Въз основа на резултатите от референдума и Декларацията за независимост, приета на 11 март, беше провъзгласена суверенна Република Крим, в състава на която влиза град Севастопол в качеството си на град с особен статут.

На 18 март 2014-та беше подписан договор между Руската Федерация и Република Крим за приемането на Крим в състава на Русия. В съответствие с този договор в състава на Русия влязоха двата нови субекта - Република Крим и градът с федерално значение Севастопол.

На 27 март 2014-та при гласуване в Общото събрание на ООН 100 държави гласуваха резолюция, призоваваща за уважаване на териториалната цялост на Украйна, 58 се въздържаха (включително Китай), а 11 държави (сред които Армения, Беларус и Русия) гласуват против.[2] ЕС[3], САЩ[4] и други държави налагат санкции срещу Русия.

След така наречената "Кримска криза" отношенията между Русия и ЕС се обтегнаха значително.

#21 Бегущий Волк 26.12.2015 в 15:40:27

Някои от нас прекаляват с антируските настроения до степен да говорят безмислици като тези за свободата и перманентната малоимотност на руснака. Ако Китай пусне банкнота на стойност 100 юана ще е приемливо, но Русия не може. Япония, една от най-развитите икономики на света, има право да емитира банкноти с номинал 100 йени, руснаците нямат! Ясно, че така ви се иска, но няма кой да ви послуша! Съгласявам се, че руската икономика не е измежду ефективните икономики, както и че е прекалено зависима от износа на суровини, но не отчитате липсата на дългове към международни кредитори, както и няколкото последователни стопански кризи, през които страната премина след разпадането на СССР, т.е. трудното пазарно начало. Не отчитате и изтичането на пари посредством услугите на базирани в чужбина организации - ползваме Мастъркард, Пейпал, Дайнърсклъб, а те всички са изградени и установени в чужбина. Естествено, руските банки биха спечелили от предоставянето на такива карти, но основната маса от приходите от тяхното поддържане отива в САЩ. Всъщност, мнозина се правят, че не виждат, че САЩ успешно настройва половината свят, за да бъде Русия държана в подчинение и неразпознавана като велика сила. Световната финансова система е построена върху и около долара и международни институции, чиито седалища са в САЩ. САЩ е и страна с много привърженици, съответно и много позитивни и подкрепящи гласове. Което не значи, че са прави за каквото и да било, а само, че успешно предизвикват голям шум. Това е точно като евентуален мажоритарен избор за президент между Азис и непопулярен, но точен в прогнозите и знанията си експерт. Точен, точен, но хората си искат Азис. Всъщност, абсолютно сме наясно, че американската икономика е така задлъжняла, че доларът е без реално покритие, но проблемът е, че все още международната търговия използва предимно разплащания в долари. Ако не бяха и периодичните военни конфликти, които помагат на американците да захранват своя ВПК с поръчки, то фалитът би бил близо. Оттам идва и високият американски стандарт, както и подигравките към бедността на руснаците. Ако в международните институции имаше повече руснаци и разплащанията ставаха в руска валута, резултатът би бил различен.

#22 Бегущий Волк 26.12.2015 в 15:51:27

Предполагам и това, че умишлено се правите на ударени по главата относно масовите кражби и откровен грабеж в същия този Запад. Знаете за мнозината измамени сънародници, работили на Запад от чужди фирми, не български, помните финансовите пирамиди, които бяха западно творение и ограбиха спестяванията на хора без финансова грамотност. Обаче упорито се хващате да плюете Русия и да се подигравате на ниския стандарт на живот. Знаете за безбройните бездомници в същия този Запад, но си мълчите. Американските бомби са хубави, руската съпротива на чуждия диктат е лош! Има нещо нередно у вас - някои сте или слепи, или купени слуги на чуждия капитал.

#23 TheRock 26.12.2015 в 18:35:07

Conspirator | 24.12.201513:09 Насра се от злоба!!!

#25 Бегущий Волк 26.12.2015 в 20:10:47

Ладата не е лоша машина , особено Нива, а и новата Гранта. Във всеки случай, не по-лоша от повечето малки Пежа, Ситроени и Сузуки-та. Обаче не коментираш защо в прекрасния Запад има толкова мошеници, измамници, че и страшни крадци и експлоататори. Страшно много обяви от всякакви западни компании (не руски) и вероятността да те измамят и експлоатират без пари е огромна. Нали Западът е прекрасен, а Русия даже не е част от цивилизацията?! Защо във Великобритания, страна-носител на демокрация, бе подета кампания срещу 29 млн. "хлебарки" от Бг и Румъния, а в руската преса до такива сравнения не се е стигало?! Ясно, режимът в Русия е тоталитарен, но светлата демокрация Франция връщаше българските роми срещу 300 евро на човек. САЩ-световният полицай още държи визите за българи, въпреки че според договореностите с ЕС е длъжен да ги премахне. И в този дух демократична Америка разбуни Арабския свят, свали няколко диктаторчета, а после прие 5 хил. суши бежанци, докато смазаната от финансова криза Европа взе милион. Не твърдя, че Русия е по-добрият цивилизационен избор за България, но не си затваряй очите за недъзите на Запада. В момента виждам едни продажни задници, които ме съветват, че Западът е хубав заради скъпата кола, айфон, модните парцалки и изобщо, на Запад "дават повече"! Момци, такива като вас са евтини проститутки и някой трябва да ви го каже!

#26 deowin 28.12.2015 в 16:51:04

>няма как контекста да е „когото” С извинения, но не си внимавал много в час по български. В нашия език има останки от падежи, в случая - акузатив/родителен. Да, можеш спокойно да го изпуснеш и да използваш 'който' вместо 'когото' и 'комуто' - никому/на никого/на никой няма да му направи впечатление. Но да критикуваш това, което не разбираш, е претенциозно и смешно. >той изцяло липсва Предполагах, че го имаш. Нямаше го. Дадох го. Къде е проблемът? >омразата ти към всичко руско Няма такава. Все още мога да цитирам първия куплет на Бородино, все още чета руски класици в оригинал, все още ходя да слушам руска класическа музика в LCPA, все още имам куп колеги руснаци, с които се разбирам прекрасно, и с които си говоря и за руска култура. Помисли защо това е в противоречие с убеждението ти. В което, несъмнено, си свободен да продължиш да вярваш. Мнозина тук избират точно този подход, ще си в голяма компания.

#27 deowin 28.12.2015 в 16:59:34

>Ладата не е лоша машина Но не достатъчно добра за да присъства на снимката в профила ти. Вместо това, там има западна кола. Който факт, мисля, напълно обезсмисля цялата твоя тирада в три коментара за величието на модерна Русия, и те прави поредния двуличник, който на думи мрази Запада и люби Русия. Но само на думи. Не на дела. Никога на дела.

#28 Бегущий Волк 29.12.2015 в 12:43:24

Акузатив определено не е родителен, а винителен падеж. Показва кой извършва действието. Ако търсим родителен падеж, то ще бъде номинатив по немската граматика. Ако имаш предвид датив с "комуто", да, прав си, има и дателен падеж. От тези две позовавания обаче " когото" не става правилен избор, а се проявява като граматическа грешка! Колкото до избора ми на аватар, това, за твое успокоение, е нещо, подлежащо на промяна. Животът има много глобални измерения, така че си наливаш преспокойно "Царское игристое", запалваш кубинска пура, опъваш тайландка и шофираш Крайслер Саратога или Шелби Кобра. Или си вземаш скромен Сатурн, поркаш немска бира, ръководиш строителна бригада в България, шибаш монголка и залагаш в сайтове за залози в Хонгконг. Глобално село и нищо повече! Без превес в ценностната система на измислен Запад и мразен Изток.

#29 deowin 29.12.2015 в 17:55:29

>Акузатив определено не е родителен, а винителен падеж. Показва кой извършва действието Нищо подобно. На въпрос 'кой'/'wer' отговаря подлогът, който, в езиците за които говорим, остава в номинатив/именителен. Акузатив/родителен е падежът за въпрос 'кого'/'чего'/'wen', на български и 'на кого', защото езикът ни е по-малко синтетичен от руския и немския. >нещо, подлежащо на промяна Точно както гнилият запад подлежи на разруха вече сто години. И вече сто години такива като теб предпочитат БМВ пред Лада. Което означава, че за всяка практическа цел няма разлика между 'подлежи на промяна' и 'не подлежи на промяна'. Защо тогава е необходимо цялото това двуличие? След като надали през живота си ще си купиш Лада, защо ти трябва да я хвалиш колко яка кола била?

#31 Бегущий Волк 30.12.2015 в 09:18:57

Деоуин, Ясно ми е като бял ден, че нищо не хващаш от граматика, затова тръгваш да развиваш тези. Акузатив е винителен падеж, винителният падеж е падеж на прякото допълнение. Т.е. говорим за действие или състояние, което се случва не с подлога, а с прякото допълнение. Не, че аз успях да обясня защо не си прав, но със сигурност не бих допуснал тази грешка. Не знам защо, но не ми се е случвало. Относно БМВ, Лада и такива като мен - има си причина да се предпочита БМВ, но пак е в определени граници. Нарича се "социален живот"! Мъж с тригодишно БМВ е " готин" и "сладък", докато мъж с Лада не е дотолкова предпочитан. И изненада - това не е в моята глава, а е в главите на " нежния пол", който отдавна ни е задминал по комерсиалност и алчност. Лично аз бих си взел Лада Нива от Германия - около 15 хил. евро е от дилър на марката нова-новеничка; и няма да ми пречи да си я карам с удоволствие, но новичко БМВ е "магнит" за женско внимание. Както и да е, да не разводняваме темата с маловажни неща!

#32 TheRock 30.12.2015 в 10:24:07

Бегущий Волк | 26.12.201520:10 Ладата не е лоша машина ....... Сложи тогава "Лада" на аватарчето!! Смешник!

#33 Бегущий Волк 30.12.2015 в 10:47:24

Дъ г*з "Da Butt", Не ми пречи да сложа Лада на аватарчето, но смешникът си ти! Приличаш ми на внезапно забогатял селяндур, който е фен на "правилния отбор" и си позволява да критикува различномислещите. Аз съм убеден, че няма "правилен отбор" и мога да вземам ценното от "двата свята". Някои от хубавите курорти са в страни, далеч от " демократична" Америка, някои добри автомобили са далеч от Германия, а стотици хубави неща ме чакат в страни, несвързани със Запада!

#34 TheRock 30.12.2015 в 13:47:14

Бегущий Волк | 30.12.201510:47 Ти не си различно мислещ! Заминавай от България!!! Чемадан-вакзал-Масква! И по-бързо!

#35 deowin 30.12.2015 в 17:37:39

Относно падежите не ми се спори с радиоточка. >е в главите на " нежния пол", който отдавна ни е задминал по комерсиалност и алчност Тоест, караш БМВ за да впечатлиш типа жени, които са комерсиални и алчни, но които качества, ако съдим по тона ти, считаш за силно негативни? Интересен подход - да се целиш към жени, от чиито качества си отвратен, и то като използваш точно тези им качества за да ги сваляш. >мога да вземам ценното от "двата свята" Ценното за теб в случая изглежда включва комерсиалните и алчни жени. >Някои от хубавите курорти са в страни, далеч от " демократична" Америка, някои добри автомобили са далеч от Германия, а стотици хубави неща ме чакат в страни, несвързани със Запада! С което съм напълно съгласен. По никакъв начин, обаче, не следва, че Лада е добра кола - това, че добри автомобили се правят и далеч от Германия, съвсем не означава, че Лада, която правят далеч от Германия, трябва да е добър автомобил. Не е и задължително да е пълен боклук защото я правят в Русия, но фактите са, че я правят в Русия и е пълен боклук. Аналогично, естествено има хубави места извън Америка и Европа, но това не означава, че Русия е хубаво място просто понеже е (основно) в Азия. И всъщност не е. Общо взето, Русия е пълна кочина и кофти място за живеене, което, именно, обяснява защо хора като теб предпочитат да живеят в Германия, а не в Русия или КНДР. Ерго двуличието, за което говорех.

#37 Бегущий Волк 30.12.2015 в 20:02:40

Не знам ти в какъв свят живееш, но един стар виц разправяше, че и преди, и сега 100 долара са си 100 долара. Не, че много държа на комерсиалните жени, но ... Май други няма! Така че е нужно да са позитивно впечатлени. Де факто, новичкото БМВ не е толкова за мен, колкото за тях. Нивата би ми стигала за нормалното ежедневие, но ако искаш и подходящото женско внимание, трябва да положиш необходимите грижи. Всичко това ти е пределно ясно, но се правиш на неразбрал. Индустрията за красота кара милиони хора да правят невъобразими неща със себе си, да се гримират, пият стероиди, да вземат заеми, които не могат да си позволят... От моя страна няма никакво двуличие, но самата среда е най-малко лицемерна. И няма как да е иначе, защото с трици маймуни не се ловят.

#38 deowin 30.12.2015 в 20:28:11

>Май други няма Когато ловиш жени с БМВ и целиш точно такива, които биха се прехласнали, логично виждаш само такива. Това не означава, че не съществуват други, а просто, че няма как да ги наблюдаваш в обкръжението, в което доброволно си се ограничил. Аналогично, когато отидеш в морето за риба с въдица, виждаш наоколо риби и (евентуално) с въдицата хващаш някоя. Ако искаш гъби, обикновено морето е лоша идея - гъбите са в гората и въдица там не помага. >но се правиш на неразбрал Напротив - мисля, че прекрасно разбирам що за жени са ти целевата група. Не виждам никакво противоречие в думите ти и избора ти на кола, които идеално пасват на очакванията ми за човек като теб. >От моя страна няма никакво двуличие, но самата среда е най-малко лицемерна Ах, горкият ти - толкова чиста и съвършена душа, ала лошият свят ти налага всичкото това лицемерие, което аз сега наблюдавам и посочвам. >с трици маймуни не се ловят Отново повтаряш, че ловиш маймуни. Щом те влече.. Аз лично предпочитам типа жени, които не са "маймуни", не се "ловят", и определено никога не биха се прехласнали по БМВ. Съответно съм женен за такава. Маймуните с афинитет към лъскави вещи оставям за такива като теб. Това би трябвало да те радва.

Новините

Най-четените