Бургер, за който би ударил жена? Белгия не мисли така

Да удариш жена заради това, че не ти дава "истинския" бургер, който си поискал?

Именно с такова рекламно изображение холандската марка бургери "Бики Бургер" си навлече гнева на белгийците.

Картинката, използвана за рекламата в Белгия, е издържана в комиксов стил, и показва мъж, който удря жена, а текстът към изображението гласи: "Сериозно, фалшив Бики?"

Рекламнaта снимка бе публикувана на 9 октомври във Фейсбук страницата на "Бики Бургер" с надпис "Какво друго по-сурово наказание може да получи?"

Целта на рекламната кампания е да разграничи марката от всички други "фалшиви ", които имитират "Бики Бургер". Мотото на компанията, което се разпространява в интернет е "Отидете за истински Бики".

Това обаче доведе до широк обществен отзвук и гняв в страната, която гледа сериозно на насилието над жени. Рекламата беше осъдена като "срамна" от граждани, профсъюзи и медии.

Само няколко часа след публикуването са подадени 500 жалби към Комисията по рекламна етика в Белгия.

Въпреки че компанията изтри неуместната публикация от Фейсбук, обществената реакция не се успокои. Копия на изображението продължиха да циркулират в социалните мрежи.

Според някои потребители публикацията подтиква мъжете към насилие над жени.

В кратко, официално съобщение до медиите, ден след публикацията, от "Бики Бургер" заявяват: "Искаме да се извиним на всички онези хора, които са били възмутени от нашата реклама. Ние дълбоко съжаляваме, че тази публикация изглежда провокира определени реакции. Въпреки че нямахме намерение да насърчаваме насилието, ние разбираме дебата, който се повдигна в медиите".

Като заключение от компанията посочват, че насилието е проблем в обществото, който трябва да бъде решен.

"Предприехме грешни действия", казва Том Стивънс, мениджър на компанията за региона Бенелюкс. „При замислянето на нашата рекламна кампания не очаквахме подобни протестни реакции. Днес ние поемаме вината си. Насилието над жени е по-важно от марката ни. Ние не искаме Бики да се асоциира с насилие. В бъдеще ще предприемем позитивни действия, за да покажем, че Бики е добра марка."

"На всеки десет дни мъж убива съпругата си или бившата си. И всеки ден някои са изнасилени или пребити", пише белгийското издание Le Soir, което остро осъди рекламата в серия от публикации. Вестникът нарича "Бики" „един бургер за изхвърляне" и пита как е възможно през 2019 г. да се позволи подобна реклама да бъде лансирана.

Рекламата на "Бики" се появява на фона на вълната #MeToo срещу сексуалните посегателства, както и на фона на дебата за насилието над жени в Белгия.

Според организацията за защита на човешките права „Амнести Интернешънъл" всяка година от прокуратурата в Белгия се регистрират повече от 45 000 случаи на домашно насилие. През 2010 г. Институтът за равенство на жените и мъжете обяви, че една от седем белгийки е преживяла поне един акт на насилие, извършено от своя бивш или настоящ партньор през последната година.

Някои потребители в Twitter дори публикуваха колажи и снимки, които показват героите от рекламата с обърнати роли - жената удря мъжа.

"... докато броят на жените, починали заради побой от страна на своя мъж, продължава да расте, „Бики Бургер" си позволява да започва мръсна и напълно безотговорно рекламна кампания." - написа във Фейсбук Навал Бен Хаму, белгийският държавен секретар по равенството.

Това не е първият случай на скандална реклама от страна на "Бики Бургер". Преди няколко месеца компанията пусна видео, показващо жена, която се е подложила на множество козметични операции, с рекламно послание: "Тя вече е направила много лоши избори, за разлика от този за истинско месо".

По случай световния ден за борба с болестта Алцхаймер компанията пусна снимка на двойка възрастни хора, които дегустират бургерите на "Бики" с послание "Хранене на всеки половин час без чувство за вина".

Le Soir публикува и други сексистки рекламни снимки на "Бики Бургер", които са използвани през последните 5 години.

Така от компанията използват снимки на полуголите тела на жени, сред които Ники Минаж (наречена "Бики Минаж"), Ким Кардашиан и други, за да рекламират бургерите си.

#1 gothic 11.10.2019 в 15:41:00

"Навал Бен Хаму, белгийският държавен секретар по равенството." Пределно е ясно за какъв точно вид "равенство" става дума....

#2 Дракон с кисело зеле 11.10.2019 в 16:09:03

А не може ли вместо да се обръща внимание на името на човека, да се прочетат думите му? Не са далеч от истината, понеже. Разбира се, не разполагам със статистика, според която броят на пребитите до смърт жени наистина расте, но дори да не е така, реклама, която превръща насилието в шега по този начин, не е приемлива.

#3 boian 11.10.2019 в 16:41:08

Дали расте броят на пребитите жени, не знам. Обаче броят на обрязаните и захлупени с чаршаф , със сигурност расте. Интересно е да се види делът на мюсюлманките в тая статистика. Положението е като с нашите цигани, които по документи са българи и яко изкривяват всички статистики.

#4 Оби Уан 11.10.2019 в 17:06:48

Дракон с кисело зеле | 11.10.201916:09 ...но дори да не е така, реклама, която превръща насилието в шега по този начин, не е приемлива. _______________ Напълно съгласен! Обаче има голяма вероятност маркетолозите на тези бургери да са пресметнали, че ползите (разбирай парите) от тази реклама може да са по-големи от загубите. Разбира се сметките може да са без кръчмаря, но... Ето, аз лично не ги бях чувал тези бургери...

#5 explorer 11.10.2019 в 18:25:12

стига глупости, снощи например гладех по едни новини, че в училище момичетата проявават в пъти повече агресия от момчетата. Причина за агресията не са комиските и рекламите , а нещо много по-дълбоко ...и да, #MeToo e също форма на агресия, налагайки нечии разбирания над нечии други.

#6 Дракон с кисело зеле 11.10.2019 в 20:21:20

explorer | 11.10.201918:25 стига глупости, снощи например гладех по едни новини, че в училище момичетата проявават в пъти повече агресия от момчетата. --- Има огромна разлика между агресията, която проявяват момичетата, и агресията, която проявяват момчетата. Това първо. Второ, идеята зад МиТу е съвсем чудесна, всъщност. Проблемът е, че движението се превърна в лов на вещици и навреди най-вече на жените, които участват в него. Какви точно виждания не искаш да ти бъдат налагани? Че жените заслужават уважение на работното място ли, що ли? Трето, рекламите може и да не са причина за агресията, но това не значи, че подобни глупости трябва да бъдат толерирани.

#7 ImaIma 12.10.2019 в 09:36:26

Жено направи ми салата!!! Колко още такива израза има... от там идва и проблема с всичко.

#8 dedo adji 12.10.2019 в 15:21:24

Салатата ли ти е проблемА Има Няма? Толкова ли ти тежи или обижда? Моята благоверна няма никакъв проблем. Даже, понякога, ако почна аз да я правя, ме гони от кухнята. И ми я сервира с усмивка. И чинии не ми дава да мия. Това не е ли дискриминация?! А който обръща внимание на реклами си заслужава всичко, което го сполети.

#9 deaf 12.10.2019 в 16:01:18

- Как салатата от зеленчуци може да стане по-вкусна и ароматна? - Като прибавите месо!

Новините

Най-четените