Русия открива Кримския мост

Руският президент Владимир Путин взе участие в церемонията по откриването на автомобилната част на новия мост между Русия и Крим. Той премина с камион "Камаз" по новооткритото съоръжение. Управляваният от държавния глава камион водеше колона от 36 строителни машини.

Според Путин мостът е построен качествено, при това с половин година по-рано от посочения срок.

Междувременно украинският премиер Володимир Гройсман осъди откриването на новия мост. Според него това е знак, че руските окупационни сили, които анексираха Крим, продължават да действат в разрез с международните закони.

Гройсман допълни, че съоръжението ще окаже негативно влияние върху околната среда и по-големи кораби няма да могат да акостират на пристанища в Азовско море.

Мостът се намира над Керченския пролив и свързва континенталната част на Русия с полуострова.

Той е с дължина от 19 км, а строителството му започна 2016-а. Бюджетът на проекта е около 228 млрд. рубли или около 3,7 млрд. долара. Съоръжението ще е готово за автомобилно движение през декември, а до 2019-а трябва да е готово железопътното трасе.

Междувременно седем холандски компании са разследвани по подозрения, че при участие в строителството на моста са нарушили режима на санкции от Европейския съюз към Русия.

Официално строителството на моста е поверено на фирма "Стройгазмонтаж" на Аркадий Ротенберг, който е дългогодишен приятел на руския държавен глава Путин.

#1 TheRock 15.05.2018 в 12:34:10

Да го открие през декември. Какво точно "открива" сега? Не е виждал мост ли?

#3 TheRock 15.05.2018 в 14:36:33

Той е с дължина от 19 км, а строителството му започна 2016-а. Съоръжението ще е готово за автомобилно движение през декември, а до 2019-а трябва да е готово железопътното трасе. ===== Четем и пак не разбираме прочетеното!

#4 dedo adji 15.05.2018 в 15:09:47

Павето май няма търпение да мине по моста и затова недоволства от дългия пусков срок. Преди 4г никой не можеше и да мисли за мост. Колко 19км мостове са построени от нула за 5г? Мамалигите ни бавиха 10 само докато уточнят трасето на Дунав мост 2.

#5 daysydogy 15.05.2018 в 16:45:19

1944 година, по това време, 180 000 татари – деца, стари хора, жени (и бремени), мъже – всички наред под дулата на оръжията ги натоварват на товарни вагони и ги изселват зад Урал; къщите( с покъщнината), градините, нивите – всичко това става собственост на тия с оръжията... Крим наш!!! !?!?

#6 deowin 15.05.2018 в 17:49:54

>Колко 19км мостове са построени от нула за 5г? Китайците са направили 9 пъти по-дълъг мост от това. Вярно, не за 5 години. За 4. https://en.wikipedia.org/wiki/Danyang%E2%80%93Kunshan_Grand_Bridge Дори тъпите американци построяват 37км мост с два тунела за под 4 години. Вярно, не в море. В океана. Сред урагани. Преди половин век. https://en.wikipedia.org/wiki/Chesapeake_Bay_Bridge%E2%80%93Tunnel

#7 Maquina 15.05.2018 в 17:56:01

Споко, мостът го показаха по руска тв, което автоматично означава че не съществува. Спете спокойно.

#9 dedo adji 15.05.2018 в 18:15:42

.... 5 daysydogy | 15.05.201816:45 1944 година, по това време, 180 000 татари – деца, стари хора, жени .... Чак да се просълзиш. Маргаритеното кученце зави на умряло. Същите тия татари са устройвали саботажи в тила на червената армия и са стреляли в гръб червеноармейците. След завземането ма Крим 20 000 доброволно се записали във вермахта. В червената армия били мобилизирани 10 000. Техните семейства не са пипнати. А в СССР нивите, градините, ливадите и много от къщите бяха държавна собственост. За военно време, даже много меко.

#10 deowin 15.05.2018 в 18:18:47

>с какво самосъзнание са? Човешко. Това е единствената смислена групова принадлежност за всеки човек. Всяко друго разделение е изкуствено и служи на една единствена цел - власт над разделените. Най-хитрият трик е да убедиш тълпата, че разделението им е нужно, тъй щото сами да го пожелаят и да не се замислят, когато питат други хора как се "самоосъзнават", защото не дори им хрумва, че някой може да не желае да бъде категоризиран - за тях единственият смислен въпрос е не дали, а как избираш да се делиш от другите. Тогава манталитетът на тъй контролираните тълпи не само гарантира желания контрол, а го увековечава, като го прави статукво, което се предава естествено, заразявайки следващите поколенията.

#13 dedo adji 15.05.2018 в 21:54:33

.... 11 Mako | 15.05.201818:38 dedo adji | 15.05.201815:09 Колко 19км мостове са построени от нула за 5г? ======================== Дедо, хайде кротни се. И посмятай малко. Например - пресметни колко е времето между февруари 2016 и май 2018. Няма как да е пет години. .... _ _ _ _ _ Мако, хем си копирал, хем не си прочел "от нула". Преди строителството има етапи на проектиране и проучване. През 58г баща ми с приятели вдигна една нищо и никаква барака 4х3 на ранчото за няколко дни, но преди това планира и подготвя с месеци. Предварително планиране за тоя мост не е имало. За СССР преди 91г беше излишен а след това, между две враждебни държави, невъзможен. Планирането не може да е почнало преди присъединяването на Крим, даже Путин да е дал заповед на другия ден. Затова слагам срок 5г от заповедта до първия влак. Не знам свинчопрас дали включва предварителните етапи в сроковете, които цитира, но никога не съм оспорвал по-голямата ефикасност на американците или китайците. А Чесапийкският залив не се различава много от Азов гьол, освен по приливите, но пък не замръзва.

#14 deowin 15.05.2018 в 23:07:34

>А Чесапийкският залив не се различава много от Азов гьол, освен по приливите Не знаех, че в Азовско море има сериозни бури и урагани, които могат да унищожат оборудване и голяма част от построеното. Както се е случило при строежа на CBBT. За човек, който е прекарал дълго време на кораб, имаш учудващо нефелни познания за тези водни басейни.

#15 dedo adji 15.05.2018 в 23:47:31

Прасчо, ти много неща не знаеш за морето, неща, които не могат да се научат от уикито и возене на милионерски яхти. Черно море на е наречено черно заради кроткия му характер. Както и да е, не ми плащат да ти отварям очите. Аз признах превъзходството на американците в строителството, какво искаш повече. Остава фактът, че мостът беше завършен в рекордно, за Русия, кратък срок и Крим вече пак е полуостров.

#17 deowin 16.05.2018 в 00:17:05

>неща, които не могат да се научат от уикито Точно така е, но не изглежда като през десетките години по кораби да си научил дори това, което може да се научи от уикито за минута - че на източния бряг на Северна Америка има чести урагани и силни бури, каквито в плиткото Азовско море никога не е имало. Всъщност, бих квалифицирал това знание като обща култура, за което дори не би следвало да е нужно да се рови в уики, нито пък да си живял на този бряг 15 години. Да си прекарал целия си живот на вода и все още не го знаеш е все едно аз да не знам какво е просто число или как се пише цикъл.

#18 deowin 16.05.2018 в 00:22:59

>Крим вече пак е полуостров Този бисер го бях пропуснал. Пак е полуостров? Пак? Тоест, преди моста не е бил? Май освен че не правиш разлика между плитко море и океан, не правиш разлика и между остров и полуостров. Какво точно си научил през целия си живот, прекаран по кораби, ако дори не това?

#20 dedo adji 16.05.2018 в 00:36:46

Мако, нулата е, когато някой на власт каже "Тук трябва да има мост". Или завод или небостъргач или по избор. От тоя момент тече срокът. Както и да е, щом си присъствал на планьорките на Путин, ще ти се доверя, че са изпълнили петилетката за 4 години. Аз не съм свинчопрас, да се пазаря за една година.

#21 deowin 16.05.2018 в 01:02:14

>2. Геологическите и климатически условия в района на Керченския проток не са по-леки от тези в Chesapeake Bay. Поредният идиот, който ще ми каже, че не е хубаво да се черте от уики, докато самият той не знае дори основни неща. Като, например, информацията в уики. Кога последно в Азовско море, и особено около Керченския проток, е имало ураган или тропическа буря? Щото Мериленд го удрят средно 2 такива на година. Например, Санди през 2012та е ударила щата с ветрове от 100км/ч (постоянни) и прилив над 8 метра. Вълните край Керченския проток? Около 1м. Вятър? 50км/ч. Последната сериозна буря е била преди повече от 10 години. Океан. Вътрешно море. Има известна разлика. >Да обяснявам ли повече какви са разликите в обемите на работата? Да, обясни как да построиш мост през вода, дълбока до 30 метра, като при това изкопаеш и два тунела с 22м вода над тях и построиш 4 изкуствени острова с височина 10м, е по-лесно, отколкото да построиш мост във вода, дълбока до 16м, при това през остров. Докато си зает с това, кажи как и технологиите преди 50 години са били значително по-напреднали от днешните, което съществено е улеснило американците. Не, не се опитвам да изкарам американския проект по-труден или по-велик от руския, защото съм фен на щатите, но не на Русия. Просто изброявам обективните факти.

Новините

Най-четените