Най-големият европейски авиоконцерн Lufthansa ще съкрати 4000 служители до 2030 г. като част от стратегията си за постигане на по-висока рентабилност.
Новината идва на фона на втора поредна година на икономическа стагнация в Германия с увеличение на безработицата и свиваща се икономика.
Спадът засегна най-силно някои от традиционните индустриални гиганти, притиснати допълнително от засилваща се китайска конкуренция, високи цени на енергията и бавно внедряване на нови технологии.
Съкращенията в Lufthansa Group ще са основно в Германия и ще засегнат най-вече административни, а не оперативни длъжности, като идеята е оптимизиране на работните процеси чрез дигитализация и автоматизация.
"Lufthansa Group преразглежда кои дейности вече няма да са необходими в бъдеще, например поради дублиране на работа", се казва в комюнике на немския гигант в днешния ден за инвеститори на групата. "По-специално, дълбоките промени, породени от дигитализацията и увеличеното използване на изкуствен интелект, ще доведат до по-голяма ефективност в много области и процеси".
Основна цел на мерките е достигане на оперативна печалба (преди лихви и данъци - EBIT) в размер на 8-10 процента, което да доведе до увеличение на свободните парични средства до 2,5 милиарда евро в периода 2028-2030 г.
Ръководството обяви също така, че очаква коригираната печалба преди лихви и данъци за тази година значително да надхвърли миналогодишните 1,6 милиарда евро.
За да увеличи рентабилността, Lufthansa планира също така да консолидира различните си авиокомпании под по-строг и централизиран контрол и също така да закупи нови 230 самолета, включително 100 за дълги полети.
Към момента Lufthansa Group има общо около 103 000 служители, като групата освен Lufthansa German Airlines, включва още Eurowings, Austrian, Swiss и Brussels Airlines, както и наскоро придобитата италианска ITA Airways.
Новите цели идват в момент, когато главният изпълнителен директор Карстен Шпор се стреми да подобри производителността чрез ограничаване на разходите.
Миналата година групата трябваше да намали прогнозите си два пъти и не успя да постигне средносрочните си цели за марж, определени през 2021 г., тъй като серия от стачки натежаха на рентабилността.
Сега авиокомпанията е изправена пред нова заплаха от трудови вълнения, въпреки заявката, че всички промени "ще бъдат съгласувани със социалните партньори".

Очаква се във вторник най-големият немски синдикат на пилоти и авиоинженери Vereinigung Cockpit да излезе със становище. То потенциално би могло да подготви почвата за нови стачки, които биха имали сериозно отражение върху дейността и финансовите резултати на Lufthansa Group.
Новината за хилядите съкращения в Lufthansa идва на фона на тази от миналата седмица, когато друг немски индустриален гигант също обяви подобно нещо.
На 26 септември Bosch обяви, че до 2030 г. ще освободи около 13 000 работни места в подразделението си за авточасти. Ще бъдат засегнати най-вече служители от региона на Щутгарт.
По-рано през годината пък стана ясно, че Volkswagen също ще съкрати хиляди работници в Германия.
Очаква се германската икономика да нарасне с 0,2% тази година след две години на стагнация, но производителите продължават да свиват дейността си.
Изчисления на Bloomberg показват, че при при текущата тенденция, само автомобилната индустрия ще освободи близо 100 000 работни места до края на десетилетието.