Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Програмата за развитие на ООН прекъсва глобалния телевизионен ефир с шокиращи метеорологични прогнози от бъдещето

Кампанията Weather Kids, създадена в партньорство със Световната метеорологична организация (WMO) и The Weather Channel, призовава за спешни климатични действия в името на идните поколения.
Кампанията Weather Kids, създадена в партньорство със Световната метеорологична организация (WMO) и The Weather Channel, призовава за спешни климатични действия в името на идните поколения.

Tелевизионната аудитория на прогнозата за времето я очаква изненада: специална прогноза от 2050 г. Докато форматът е познат, прогнозите, водени от деца, са нещо ново.

Тези млади телевизионни метеоролози се присъединиха към Програмата за развитие на ООН (UNDP) за нейната нова кампания Weather Kids, създадена в партньорство с WMO и The Weather Channel, потребителска марка - флагман на Weather Company.

С подкрепата на световни знаменитости и посланици на добра воля на ПРООН, като носителката на "Оскар" Мишел Йео от Малайзия, американския актьор Кони Бритън и датския актьор Николай Костер-Валдау, кампанията е част от усилията на ПРООН за повишаване на осведомеността за въздействието на изменението на климата и за мобилизиране на хората по света да предприемат значими действия в областта на климата в името на бъдещите поколения.

Гледайте прогнозата за 2050 г., представена от Weather Kids:

Сегментът предупреждава зрителите, че повишаващите се температури ще доведат до още катастрофални въздействия, предизвикани от изменението на климата, като тези, които изпитваме в момента върху хората и световната икономика. Очаква се да окажат въздействие върху 94% от децата по света, заплахи за продоволствената сигурност и потенциално увеличение на сметките на данъкоплатците в световен мащаб от трилиони щатски долари.

"Това е лудост! Училищата са затворени, защото е прекалено горещо. Горските пожари поглъщат цели градове, а наводненията правят всичко мокро и отвратително", обявява младият водещ.

Прогнозата завършва с въздействаща молба от децата: "За нас това не е просто прогноза за времето. Това е нашето бъдеще." Зрителите се насърчават да подпишат обещание за действие, като вземат устойчиви финансови решения и се образоват относно климатичните решения и глобалните действия в областта на климата.

Новата видео поредица на ПРООН Climate Action Explained, озвучена от Николай Костер-Валдау, която допълва кампанията, подчертава някои от конкретните решения, които вече се случват.

"Weather Kids отправят мощен призив, за да ни предупреди за бъдеще, което със сигурност ще се материализира, ако не предприемем смислени действия в областта на климата днес", казва Ахим Щайнер, ръководител на Програмата за развитие на ООН (ПРООН).

"Продължаващата инерция по отношение на изменението на климата ще доведе до все по-необитаема планета за "днешните деца" и бъдещите поколения. Можем да коригираме курса, само ако се движим със скорост и мащаб сега. Това включва декарбонизиране на нашите икономики и подобряване на достъпа до чиста енергия за всички, защита и възстановяване на нашия естествен свят и даване на глас на общностите при вземане на решения за климата в техните страни", допълва той.

"Промените в климата са определящото предизвикателство на нашето време и аз отказвам да стоя безучастно. Чрез работата ми с ПРООН и проекти като "Пътеводител на оптимиста за планетата", станах пряк свидетел на устойчивостта на общностите, борещи се със заплахите за околната среда", казва от своя страна Николай Костер-Валдау, актьор и посланик на добра воля на ПРООН.

"Време е да впрегнем колективна сила и да защитим планетата за бъдещите поколения. Нашите деца ще бъдат нашите бъдещи метеорологични репортери, климатични журналисти, служители на спешна помощ и медицински специалисти", допълва той.

Костер-Валдау посочва още, че кампанията Weather Kids на ПРООН ни показва лицата на онези, които ще бъдат засегнати най-много от нашите действия в областта на климата.

"Вече съществуват решения, които могат да ни помогнат да намалим повече от половината емисии до 2030 г., но е време да действаме. Подпишете обещанието и предприемете смислени действия", призовава той.

Кампанията Weather Kids е част от усилията на ПРООН да вдъхнови обществен разговор и да насърчи действия относно изменението на климата по пътя към преговорите на COP30 за климата, които ще се проведат в Бразилия през 2025 г.

COP30 ще отбележи десетата годишнина от Парижкото споразумение за климата от 2015 г. и ще даде критична възможност светът да тръгне по пътя към ограничаване на глобалното покачване на температурата до 1.5°C, като страните представят нов кръг от действия в областта на климата и цели, които планират да предприемат.

Тези планове, известни като "Национално определени приноси" (NDC), са в самото сърце на глобалната борба срещу изменението на климата.

Weather Kids е подкрепена от обширната дейност на ПРООН относно изменението на климата и действията в областта на климата. Новосъздаденият климатичен център на ПРООН предоставя най-голямото портфолио от начини за подкрепа на системата на ООН за действия в областта на климата в близо 150 държави. Водещата инициатива Climate Promise на ПРООН подкрепя действия за справяне с глобалното затопляне, като работи с 85% от развиващите се страни в света по техните NDC планове.

Създадени да имитират прогнозите за времето, които телевизионните зрители виждат всеки ден, те са разработени с помощта на данни от Междуправителствения панел по изменение на климата (IPCC) и платформата с данни на UNDP Climate Horizons.

Weather Kids ще се излъчва по новинарските канали в над 80 страни по света. Този глобален обхват стана възможен благодарение на широката коалиция от партньори, много от които дадоха от своето време и усилия за тази обща кауза. В допълнение към  основните партньори WMO и The Weather Channel, водещата потребителска марка на Weather Company, ПРООН биха искали да благодарят на: Activista; Earth X; Pvblic Foundation, The Artery, международната консултантска организация по комуникации ICCO и SAWA, глобалната асоциация за кино реклама и нейната мрежа от членове.

За разширяване на глобалния обхват на кампанията Европейският съюз за радио и телевизия (ЕСРТ) е стратегически партньор, като редица членове на ЕСРТ активно участват в кампанията Weather Kids. Наред с това Eurovision News подкрепя кампанията като съдейства за разпространението на нейното съдържание сред електронни медии по целия свят.

Посетете уебсайта на кампанията на https://www.weatherkids.org/

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените