Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Мумията" уби шанса да видим Джони Деп и Хавиер Бардем като чудовища

Филмова вселена с потенциал за милиарди е пред колапс. Снимка: IMDB
Филмова вселена с потенциал за милиарди е пред колапс.

Дракула, Невидимият, Човекът вълк, Чудовището и Булката на Франкенщайн, Гърбушкото от Нотр Дам, Фантомът от операта, Съществото от Черната лагуна - все популярни филмови чудовища, които обаче скоро няма да видите отново на голям екран.

Причината е, че бъдещето на „Мрачната вселена” (Dark Universe) на филмовото студио Universal е сериозно разклатено, след като два от основните "мозъци" зад идеята напускат проекта.

Сценаристите и продуценти Алекс Кърцман и Крис Моргън се оттеглят от подготовката на мащабната филмова вселена с популярни чудовища, която имаше потенциала да докара милиарди долари от приходи. Това се случва след слабото представяне на „Мумията” с Том Круз в боксофис класациите и недоволните зрители и критици.

Към проекта вече бяха привлечени големи холивудски имена.

Джони Деп трябваше да влезе в главната роля в „Невидимия”, Хавиер Бардем подписа за участие в „Чудовището на Франкенщайн”, а Ръсел Кроу трябваше да повтори ролята си от „Мумията” и да се въплъти повторно в д-р Джекил и Мистър Хайд.

Слухове свързаха дори Анджелина Джоли с главната роля в планирания филм за Булката на Франкенщайн.

Бъдещето на тези филмови заглавия сега става твърде несигурно, след като Кърцман и Моргън са се оттеглили, за да се занимават с други проекти, както твърдят източниците на The Hollywood Reporter.

Що е то "филмова вселена"?


Модата на филмовите вселени владее Холивуд през последните години и е свързана с две неща – комиксови супегерои и пари. Много пари.

Marvel Studios дадоха старта на подобни мащабни проекти със своята Marvel Cinematic Universe (MCU) – поредица от самостоятелни филми за комикс-герои като Железният човек, Капитан Америка, Хълк и Тор, действието в които се развива в обща измислена вселена и позволява даден персонаж да се появи в няколко филма.

Излезлите до момента 17 филма от MCU са изкарали над 5 милиарда долара за 9 години.

След като филмовият експеримент на Marvel доказа успеха си, други студия се полакомиха да изпробват същата методика, за да се доберат до доларите на феновете.

Warner Bros. започна с работата по „филмова вселена” със супергероите на DC Comics (с "Лигата на справедливостта").

Sony и 20th Century Fox решиха да се възползват от това, че притежават правата за филмиране съответно на Спайдърмен и X-Men и да създадат свои "вселени", базирани на тези герои и поддържащите персонажи от историите с тях. Благодарение на тези решения доживяхме филм за култовия Deadpool. През 2018 г. ще видим и Том Харди като Venom, така че няма да се оплакваме.

Universal обаче нямаха късмета да държат правата за популярни комикс герои, поради което им се наложи да мислят в алтернативна насока. Така се роди…

“Dark Universe”


Всичко ново е добре забравено старо.

Водейки се от този принцип, Universal реши да изтупа прахта от своите филмови чудовища.

В периода от ’20-те до ’50-те години на миналия век студиото създава поредица от филми в различни жанрове – хорър, съспенс и научна фантастика.

Основната роля в тях е поверена на зловещи същества като кръвопиещия граф Дракула, търсещата отмъщение Мумия, драматичното Чудовище на Франкенщайн и други.

Опитите в тази насока започват с черно-бели неми филми, като с развитието на технологиите филмите вече се сдобиват с говор, а броят им и разнообразието на герои постоянно растат.

Вкусовете на публиката обаче постепенно се променят и чудовищата остават на заден план. През последните години има опити за тяхното съживяване - трилогията „Мумията” с Брендън Фрейзър, „Ван Хелзинг” с Хю Джакмън и „Човекът вълк” с Бенисио Дел Торо. Те обаче не постигат кой знае какъв успех и не довеждат до старта на нов, чудовищен франчайз.

Universal обаче не се отказват. Около появата на „Дракула: Неразказан” (2014) с Люк Евънс започва да се говори, че този филм ще даде началото на голяма филмова вселена, която ще включва други емблематични изроди от каталога на Universal.

Посредственият боксофис и лошите оценки от критиците обаче замразиха тази идея.

Стигна се до финалното решение – римейкът на „Мумията” с Том Круз в главната роля да бъде първото заглавие от т.нар. „Мрачна вселена” (Dark Universe).

Студиото дори събра отряд от холивудски гении, за да подготви голямата им идея за реализация.

Първо бяха обявени двете водещи лица – сценаристите и продуценти Алекс Къртцман (“Трансформърс”, „Невероятният Спайдърмен 2”) и Крис Моргън („Бързи и яростни”), а впоследствие към дружината се присъединяват Ноа Хоули (телевизионният „Фарго”), Аарън Гузиковски („Затворници” с Хю Джакмън) и Ед Соломон („Мъже в черно”).

Така „Мрачната вселена” започва да придобива форма, а шефовете в Universal вероятно още тогава започват да сънуват стаи, пълни с банкноти.

Деп, Бардем и… Джоли?


Голямата надежда на филмовата вселена беше „Мумията” с Том Круз. Още преди премиерата на филма през юни 2017-а, Universal започнаха да мислят отвъд този филм и да ангажират сериозни холувидски имена. Стана ясно, че Джони Деп ще изиграе главната роля в римейк на „The Invisible Man” (Невидимият).

Проектът „Булката на Франкенщайн” дори получи премиерна дата – 19 февруари 2019 г., а на режисьорския стол седна Бил Кондън („Красавицата и звяра”).

Хавиер Бардем получи ролята на чудовището на Франкенщайн. Нещо, което можем да си представим с оглед на ъгловатите черти на лицето му. Слагат му два болта на слепоочията и е готов.

В началото на октомври обаче Universal обаче обявиха, че филмът се отлага. Като причина се посочи нуждата от допълнителна работа по сценария. Първи признак, че нещо с „Мрачната вселена” не е наред.

Пироните в ковчега на „Мумията”


Стартът на общата чудовищна вселена дойде с премиерата на „Мумията” през лятото, но филмът се оказа всеобщо разочарование. Критиците се заядоха със слабата актьорска игра и дупките в сценария.

Зрителите също не бяха впечатлени и филмът успя да изкара „едва” 409 милиона долара в световен мащаб.

Това може би нямаше да е чак такъв проблем, ако разходите бяха по-малки. По информация на Deadline общо за създаването, разпространението и рекламата на филма са похарчени около 345 милиона долара.

Макар точната сума за продукцията да не е ясна, „Мумията” почти сигурно е финансов провал за Universal и разклати основите на „Мрачната вселена”, които трябваше да построи. И тук идва разковничето.

Познайте кой е режисьор на „Мумията”

Алекс Кърцман. Двамата с Крис Моргън са и продуценти на филма.

Явно в Universal не приемат добре провала, щом няколко месеца по-късно вече се заговори за тяхното оттегляне от франчайза, с чието оформяне бяха ангажирани.

THR посочва, че Кърцман има намерение да се фокусира върху телевизията (в момента е изпълнителен продуцент на пресния сериал „Star Trek: Discovery”), а Крис Моргън ще се завърне към франчайза „Бързи и яростни” и ще напише сценария за spin-off филма, посветен на героите на Дуейн „Скалата” Джонсън и Джейсън Стейтъм.

Лошо начало за чудовищната филмова вселена на Universal.

Основните сценаристи/продуценти вероятно се оттеглят, единственият обявен следващ филм е отложен заради проблеми със сценария, а първата лента от общата вселена не само не изкара пари, но е възможно и да е загубила няколко милиона на Universal.

Планирани филми за стотици милиони долари, които в най-добрия случай можеха да изкарат милиарди в кината, вече са под въпрос.

И така бъдещето на „Мрачната вселена”, иронично, вече тъне в мрак.

 

Най-четените