Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-добрите филми на 2021 година

“Дюн”
Metacritic: 74
Rotten Tomatoes: 83%

Епос под режисурата на Дени Вилньов, с музиката на Ханс Цимер и с Тимъти Шаламе в ролята на Пол Атреидски - новата екранизация на романа “Дюн” се оказа едно от най-добрите предложения за 2021 г. Филмът е издържан и визуално, и като съдържание, заради което се превърна в една от сензациите на годината.

Историята, базирана на фантастиката от Франк Хърбърт, се развива около героя на Шаламе - Пол. Той заедно със семейството си пристига на пустинната планета Аракис - място за добив на ценната подправка и бойно поле за династии, впримчени в борба да сложат ръка върху ресурса, който прави междугалактическото пътуване възможно. Върху плещите на Пол лежи отговорността да донесе мир не само за планетата, но и за цялата галактика. Снимка: Warner Bros.
“Дюн”
Metacritic: 74
Rotten Tomatoes: 83%

Епос под режисурата на Дени Вилньов, с музиката на Ханс Цимер и с Тимъти Шаламе в ролята на Пол Атреидски - новата екранизация на романа “Дюн” се оказа едно от най-добрите предложения за 2021 г. Филмът е издържан и визуално, и като съдържание, заради което се превърна в една от сензациите на годината.

Историята, базирана на фантастиката от Франк Хърбърт, се развива около героя на Шаламе - Пол. Той заедно със семейството си пристига на пустинната планета Аракис - място за добив на ценната подправка и бойно поле за династии, впримчени в борба да сложат ръка върху ресурса, който прави междугалактическото пътуване възможно. Върху плещите на Пол лежи отговорността да донесе мир не само за планетата, но и за цялата галактика.
The Power of the Dog
Metacritic: 88
Rotten Tomatoes: 95%

The Power of the Dog е от онази рядка порода филми, при която в първата минута не е ясно какво точно гледате, но след финалните надписи не може да го забравите месеци наред. Сюжетът е центриран около Фил Бърбенк (Бенедикт Къмбърбач) - каубой и собственик на ранчо, който е много категоричен относно това, което харесва и не харесва. Ясно е например, че харесва дома си, стария си ментор Бронко Хенри и природата.

Това, което действа на нервите на Фил, са новата снаха му Роуз (Кирстен Дънст) и нейният син с женствени хобита и поведение Питър (Коди-Смит Макфий). Тримата оформят една много напрегната, но тиха буря помежду си, в която като следствие излизат интересните им тайни и прикрити слабости. Снимка: Netflix
The Power of the Dog
Metacritic: 88
Rotten Tomatoes: 95%

The Power of the Dog е от онази рядка порода филми, при която в първата минута не е ясно какво точно гледате, но след финалните надписи не може да го забравите месеци наред. Сюжетът е центриран около Фил Бърбенк (Бенедикт Къмбърбач) - каубой и собственик на ранчо, който е много категоричен относно това, което харесва и не харесва. Ясно е например, че харесва дома си, стария си ментор Бронко Хенри и природата.

Това, което действа на нервите на Фил, са новата снаха му Роуз (Кирстен Дънст) и нейният син с женствени хобита и поведение Питър (Коди-Смит Макфий). Тримата оформят една много напрегната, но тиха буря помежду си, в която като следствие излизат интересните им тайни и прикрити слабости.
Licorice Pizza
Metacritic: 91
Rotten Tomatoes: 92%

Ако заглавието ви е непознато, не се притеснявайте. За лентата на Пол Томас Андерсън се зашумя след обявяването на наградите “Златен глобус” и по отзивите може да се съди, че филмът си заслужава да се види. Премиерата в САЩ е предвидена за 25 декември, но според кинокритиците това е най-забавният и личен филм в 30-годишната кариера на Андерсън.

Филмът проследява взаимоотношенията на между помощник-фотографка и 15-годишен начинаещ предприемач, които изживяват първата си любов и първата си мания по холивудските типажи. Снимка: Imbd
Licorice Pizza
Metacritic: 91
Rotten Tomatoes: 92%

Ако заглавието ви е непознато, не се притеснявайте. За лентата на Пол Томас Андерсън се зашумя след обявяването на наградите “Златен глобус” и по отзивите може да се съди, че филмът си заслужава да се види. Премиерата в САЩ е предвидена за 25 декември, но според кинокритиците това е най-забавният и личен филм в 30-годишната кариера на Андерсън.

Филмът проследява взаимоотношенията на между помощник-фотографка и 15-годишен начинаещ предприемач, които изживяват първата си любов и първата си мания по холивудските типажи.
Drive My Car
Metacritic: 90 
Rotten Tomatoes:100%

Развиването на история зад волана на колата е примамвало не един и двама режисьори през годините, а последният проект, и при това много успешен, е на японския режисьор Рюсуке Хамагучи. Drive My Car проследява ежедневието на двама пътници. Единият е вдовец и театрален режисьор, а другият е млада жена, която доскоро е работила в театъра, а сега печели парите си с каране на коли.
Докато пътуват, двамата си припомнят миналото, грешките си и трагедиите, които ги правят по-близки. Снимка: Imbd
Drive My Car
Metacritic: 90
Rotten Tomatoes:100%

Развиването на история зад волана на колата е примамвало не един и двама режисьори през годините, а последният проект, и при това много успешен, е на японския режисьор Рюсуке Хамагучи. Drive My Car проследява ежедневието на двама пътници. Единият е вдовец и театрален режисьор, а другият е млада жена, която доскоро е работила в театъра, а сега печели парите си с каране на коли.

Докато пътуват, двамата си припомнят миналото, грешките си и трагедиите, които ги правят по-близки.
“Уестсайдска история”
Metacritic: 85
Rotten Tomatoes: 93%

Новата адаптация на класическия мюзикъл е под режисурата на небезизвестния Стивън Спилбърг и се превърна във филмово събитие още преди премиерата. Вдъхновяващата история отново ни връща към любовта на Мария и Тони, чиито семейства са във враждуващи банди. Двамата попадат в центъра на техните постоянни "престрелки" и трябва да намерят начин да останат заедно. Снимка: ForumFilm
“Уестсайдска история”
Metacritic: 85
Rotten Tomatoes: 93%

Новата адаптация на класическия мюзикъл е под режисурата на небезизвестния Стивън Спилбърг и се превърна във филмово събитие още преди премиерата. Вдъхновяващата история отново ни връща към любовта на Мария и Тони, чиито семейства са във враждуващи банди. Двамата попадат в центъра на техните постоянни "престрелки" и трябва да намерят начин да останат заедно.
“Френският бюлетин”
Metacritic: 74
Rotten Tomatoes:75%

Цветното пътешествие на Уес Андерсън този път ни отвежда в редакцията на списание, създадено по прототипа на популярното издание The New Yorker. Героите са автори и журналисти, всеки от които има собствените си странности и интереси, и ни разказват истории от измисления френски град Аннюи-сюр-Блазе. Един от материалите е за гениален луд художник и убиец, друг за студентски протест, а трети - за директор на полицейско управление и неговия превъзходен готвач. Снимка: Форум Филм
“Френският бюлетин”
Metacritic: 74
Rotten Tomatoes:75%

Цветното пътешествие на Уес Андерсън този път ни отвежда в редакцията на списание, създадено по прототипа на популярното издание The New Yorker. Героите са автори и журналисти, всеки от които има собствените си странности и интереси, и ни разказват истории от измисления френски град Аннюи-сюр-Блазе. Един от материалите е за гениален луд художник и убиец, друг за студентски протест, а трети - за директор на полицейско управление и неговия превъзходен готвач.
“Спенсър”
Metacritic: 76
Rotten Tomatoes: 83%

Последната биографична лента за Лейди Даяна също успя да влезе в класациите на критиката най-вече заради играта на Кристен Стюарт в образа на уелската принцеса. Под режисурата на Пабло Ларайн актрисата изобразява отделни драматични епизоди от живота на Лейди Ди, преди да се разведе с принц Чарлз и преди да загине трагично при автомобилна катастрофа в Париж. Снимка: NEON
“Спенсър”
Metacritic: 76
Rotten Tomatoes: 83%

Последната биографична лента за Лейди Даяна също успя да влезе в класациите на критиката най-вече заради играта на Кристен Стюарт в образа на уелската принцеса. Под режисурата на Пабло Ларайн актрисата изобразява отделни драматични епизоди от живота на Лейди Ди, преди да се разведе с принц Чарлз и преди да загине трагично при автомобилна катастрофа в Париж.
“Енканто”
Metacritic: 75
Rotten Tomatoes: 90%

Анимацията и потенциален претендент за “Оскар” в категорията за най-добър анимационен филм разказва историята на необикновеното семейство Мадригал, които живеят скрити в колумбийските планини. Техният вълшебен град се нарича Енканто, което е и магическа дума, дарила всяко дете с таланта да оцелява независимо от обстоятелствата. Снимка: Форум Филм България
“Енканто”
Metacritic: 75
Rotten Tomatoes: 90%

Анимацията и потенциален претендент за “Оскар” в категорията за най-добър анимационен филм разказва историята на необикновеното семейство Мадригал, които живеят скрити в колумбийските планини. Техният вълшебен град се нарича Енканто, което е и магическа дума, дарила всяко дете с таланта да оцелява независимо от обстоятелствата.
“Белфаст”
Metacritic: 77
Rotten Tomatoes: 86%

Последният до момента кинопроект на Кенет Брана се развива в родния му град Белфаст и разказва история за невинността на големите мечти от края на 60-те години. Тя е развита през перспективата на 9-годишния Бъди (Джуд Хил) и неговото семейство - ирландци, които преживяват бунтове, бедност, но въпреки това запазват позитивната си настройка за бъдещето. Снимка: Киномания
“Белфаст”
Metacritic: 77
Rotten Tomatoes: 86%

Последният до момента кинопроект на Кенет Брана се развива в родния му град Белфаст и разказва история за невинността на големите мечти от края на 60-те години. Тя е развита през перспективата на 9-годишния Бъди (Джуд Хил) и неговото семейство - ирландци, които преживяват бунтове, бедност, но въпреки това запазват позитивната си настройка за бъдещето.
“Методът Уилямс”
Metacritic: 76
Rotten Tomatoes: 91%

Полубиографичният филм за звездите на тениса Винъс и Серина Уилямс се фокусира върху техния баща - Ричард (Уил Смит). Още докато двете дъщерите му са деца, той създава план от 78 страници, с който да ги превърне в шампиони на корта. С разказа за непрестанни тренировки и амбиция филмът показва, че едно семейство от средната класа, за което не се очертава бляскаво бъдеще, може да си пробие път до върха. Снимка: Александра Филмс
“Методът Уилямс”
Metacritic: 76
Rotten Tomatoes: 91%

Полубиографичният филм за звездите на тениса Винъс и Серина Уилямс се фокусира върху техния баща - Ричард (Уил Смит). Още докато двете дъщерите му са деца, той създава план от 78 страници, с който да ги превърне в шампиони на корта. С разказа за непрестанни тренировки и амбиция филмът показва, че едно семейство от средната класа, за което не се очертава бляскаво бъдеще, може да си пробие път до върха.

Ако трябва да се направи равносметка за киното през изминалата година, която да се събере в една дума, то това ще е "непредвидимост".

Непредвидимост, защото заглавия, които бяха отлагани във времето заради пандемията и очаквани с голям интерес, в крайна сметка се оказаха голямо разочарование за аудиторията.

Други пък успяха да надскочат предварителните занижени очаквания и да се наредят в топ листа на критиката от цял свят. На финала се подреди един извънредно пъстър списък с най-добри филми, които заслужават зрителското ни внимание.

Със сигурност вече сте гледали някои от заглавията, други е вероятно да сте пропуснали, а може би имате и собствена класация, която за забавление може да сравните с нашата, базирана на оценките на Metacritic, Rotten Tomatoes и личните ни предпочитания.

Разгледайте галерията и разберете какво ни впечатли от киното на 2021 г.

   

Най-четените