Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Искаха да направя "Малката русалка" привлекателна за възрастни мъже"

Защо София Копола отказа два сигурни кинохита Снимка: Getty Images
Защо София Копола отказа два сигурни кинохита

Като знаем кой е отгледал здравия интерес на София Копола към киното, последното, което сме предполагали за нея, е, че е била на крачка от това да режисира тийн драмата "Здрач" и игралната версия на "Малката русалка".

Но дъщерята на великия Франсис Форд Копола ни изненада.

В интервю за списание Rolling Stone София Копола разказа, че година преди заснемането на "Здрач: Зазоряване, част 1" от Summit Entertainment са ѝ предложили да се заеме с проекта.

Филмът излезе през 2011 г. и беше безапелационен боксофис хит.

"Имахме среща, която не доведе до никъде. Казах им, че това върколак да маркира бебе, ми се струва странно. Прекалено странно. Мислих, че ще е забавно да снимам тийн вампирски романс, но те бяха отишли твърде далеч", споделя Копола.

Маркираното бебе, за което говори режисьорката, е Ренесме - дъщерята на Бела и Едуард Кълън. Малко след детето се ражда, върколакът в поредицата Джейкъб я маркира, с което я прави своя романтична половинка.

Сюжетната линия е съществена част от книгата и от студиото не са били готови да се разделят с нея само защото се разминава с представата на София Копола.

Но ако Summit Entertainment бяха наели режисьорката още при първия "Здрач", тя твърди, че щеше да създаде много по-различен свят за поредицата.

"Сагата можеше да се направи по много по-интересен начин. Щеше да е забавно, ако атмосферата е по-готическа от това, което видяхме", твърди Копола.

Драматични разминавания са довели София Копола и до оттеглянето ѝ от игралната версия на "Малката русалка".

Режисьорката е била в процес на работа по филма, като е имала ясна представа как иска да изглежда обновената принцеса на Disney.

Идеята на Копола е била да върне Ариел към корените ѝ от приказката на Ханс Кристиан Андерсен, а амбицията - да снима по-голямата част от филма под вода. Желанията ѝ обаче се оказали неприложими.

"Много харесвам подводната фотография, но да снимаш филм по същия начин е истински кошмар. Направихме няколко теста и не изглеждаше нито красиво, нито реалистично", споделя режисьорката.

Точката на пречупване, която окончателно я отказва от участие във филма, обаче идва, когато от студиото отправят "неловка" критика към концепцията ѝ. 

"Седяхме в залата за конференции, когато един тип се обърна към мен и ме попита: "А какво ще получи [от филма] 35-годишният мъж от публиката?". Гледах го и не знаех какво да отговоря. Искаха да направя "Малката русалка" привлекателна за възрастни мъже. Не се чувствах на мястото си. Сякаш бях подходила твърде наивно. Поискаха да развия историята към линии, които са далеч от мен и ми се струват смешни", споделя режисьорката.

След тази среща Копола решава да загърби "Малката русалка" и да се заеме с проект, който ѝ е по на сърце - биографичната драма "Присила".

Лентата за живота на съпругата на Елвис Пресли предстои да излезе на 3 ноември и вече се говори, че премиерата ѝ ще павира пътят на София към номинациите "Оскар".

 

Най-четените