Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо Стивън Спилбърг мечтаеше да режисира “Уестсайдска история”

Ако сте от хората, които обичат да пеят и танцуват вкъщи, докато в главата им подскачат мелодиите на някои от мюзикълите на "Бродуей", съвсем скоро ще имате още едно извинение да го правите - на 10 декември е премиерата на "Уестсайдска история", която в новата си версия ще се развива под режисурата на Стивън Спилбърг.

Ветеранът в драмите за войната, близките срещи от третия вид и шпионските истории този път се е прицелил към класическа любовна история, която пренася сюжета на "Ромео и Жулиета" в Ню Йорк през 50-те години.

За страничен наблюдател, подобен завой към сълзливото и донякъде захаросано кино е меко казано странен. Отделно идва и въпросът - какви ли Тони и Мария ще видим под диригентството на човек, който досега не е работил по сюжет, където романтиката е централна тема.

Но все пак това е Спилбърг и ако има една линия на поведение в творчеството му, това е, че не стреля напосоки. Същото е и с "Уестсайдска история".

Режисьорът, който част от съвременните кино критици сравняват с Алфред Хичкок, от край време е мечтаел да създаде своя екранна версия на мюзикъла, чийто песни и танци се настаняват в детското му въображение и остават там за доста дълго време.

С майка, която си изкарва хляба с изпълнение на композиции на пиано, Спилбърг израства в дом, където класическата музика е издигната в култ. Пускат се само плочи на Шопен, Бетховен и Моцарт, а слушането им освен удоволствие е и задължение.

До излизането на "Уестсайдска история" през 1958 г. под композицията на легендарния Ленард Бърнстейн и текстовете на Стивън Зондхайм.

"Уестсайдска история" е първата популярна музика, която моето семейство допусна вкъщи. Мюзикълът беше моят бунт и бягство от домашното възпитание. Веднага се влюбих в него. "Уестсайдска история" беше онова преследващо ме изкушение, на което не успях да устоя и накрая се поддадох, споделя режисьорът за Vanity Fair.

Снимка: ForumFilm

Като човек с чувствителен слух за качествената музика, не е изненада, че именно песните и танците впечатляват Спилбърг и стимулират фантазиите му. Той си представя актьорите в различни сцени, но прохождайки в бранша като начинаещ режисьор не посмява да посегне към една от култовите ленти на Холивуд, за да я представи в своя версия.

А през 80-те и 90-те римейкът на известни заглавия не беше толкова популярен, колкото досега. Освен това, през последните 5-6 години Спилбърг показва силен интерес към детството си и се опитва да му даде живот на големия екран.

Направи своя интерпретация "Г.Д.В" ("Големият добър великан") - любимата му приказка от Роалд Дал, в началото на годината се заговори и че планира да филмира част от юношеските си години, а Мишел Уилямс да играе обсебената от класическата музика майка.

И щом така и така се връща назад във времето, Спилбърг не може да подмине и първия мюзикъл, който го запознава със звуци, различни от тези, които е слушал вкъщи, като направи своя собствена адаптация, добавяйки това, което му се искаше да бе видял в оригиналната версия.

Какво обаче знаем досега за проекта? От първия публикуван трейлър става ясно, че познатата сюжетна линия, базирана на пиесата "Ромео и Жулиета", ще се запази и през 2021 г., разказвайки за влюбените Мария и Тони - членове на враждуващите банди "Ракетите" и "Акулите", които се борят за контрол над улиците в "Горен Ийст Сайд", Ню Йорк.

В ролята на Мария влиза 20-годишната Рейчъл Зеглер, за която това е дебют на големия екран, а като Тони ще видим Ансел Елгорт ("Вината на нашите звезди"). От оригиналния състав на "Уестсайдска история" се включва и Рита Морено, която спечели "Оскар" за ролята си на Анита във филма.

Снимка: ForumFilm

За на новата екранна версия Спилбърг се е доверил на сценариста Тони Къшнър ("Линкълн"), а музиката ще е по текст и композиция на тандема, който показа на режисьора, че има и друго, освен класиката - Ленард Бърнстейн и Стивън Зондхайм.

"Това беше безпрецедентно преживяване - изпълнена с радост, зашеметяваща, трогателна, безкрайно изненадваща среща с историята и музиката на един от най-големите мюзикъли в света. Снимахме "Уестсайдска история" в Ню Йорк, който ни даде от своята красота и енергия и ние почерпихме дълбоко от неговия мултикултурен, многолик дух", казва режисьора за работата си по филма.

След известно отлагане заради пандемията от COVID-19 премиерата на "Уестсайдска история" е планирана за 10 декември, обещавайки да съживи всеки вълнуващ елемент от нея.

Мечтата на Стивън Спилбърг с екранизирането на мюзикъла се сбъдна, сега остава да сбъдне мечтата на зрителите за качествено кино.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените