Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Вече има начин да спрете "хартиения спам" по пощенските кутии

Можете да поръчате напълно безплатно вашия стикер "СТОП реклама" Снимка: Facebook @ СТОП реклама
Можете да поръчате напълно безплатно вашия стикер "СТОП реклама"

Над 80 процента от шарените хартиени брошури, с които щедро се пълнят пощенските ни кутии, заминават директно в кофата за боклук.

Това показва проучване на "Тренд", финансирано от оперативна програма "Околна среда". Според анкетата 47 на сто от жителите на София категорично искат да се откажат от този "хартиен спам".

"Дори не ги чета", заявява един от анкетираните пред NOVA телевизия.

Други признават, че четат брошурите на определени магазини, но в крайна сметка цветните каталози отново попадат в кошчето. По мнение на финансиста Мартин Заимов това е излишно хабене на ресурси като хартия и мастило, особено в ерата на интернет и дигиталните каталози.

Само от началото на 2022 г. до момента за брошури в София са изсечени 65 хил. дървета. Отново само за столицата на година се генерират над 10 хил. тона нежелан "пощенски спам", който може да достигне до 240 хил. изсечени дървета.

Затова нова инициатива се заема да намали получаването на хартиени брошури, ако потребителите не желаят пощенските им кутии да се пълнят с такива.

На сайта www.stopreklama.net можете да поръчате напълно безплатно вашия стикер "СТОП реклама" и да го залепите на пощата си.

Според инициаторите така може да се спасят до 104 хил. дървета годишно. За NOVA телевизия от "СТОП реклама" посочват още, че вече водят разговори с големите търговски вериги, за да се спазва стикерът.

Те допълват, че примера за лепенките е директно взет от западни държави като Италия, където в крайна сметка търговците са започнали да уважават желанието на потребителите да не получават "хартиен спам" и излишни брошури.

"Борбата обаче никак няма да е лесна", признават организаторите. Хора, които са си поръчали стикерите, вече се оплакаха, че часове след като са залепили лепенките, те са били отлепени, а кутиите им отново са били пълни с каталози.

Въпреки това вече над 500 домакинства са си поръчали стикер "СТОП реклама".

Тепърва се очаква и други градове освен София да се включат в инициативата за ограничаване на "спама" от каталози и брошури, който задръства пощенските кутии.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените