Бионсе - брутално надценена

Бионсе е една от най-големите и уважавани звезди на планетата и аз намирам това за особено мистериозно и почти тревожно обстоятелство.

Защо тази физически атрактивна млада дама минава за артист от световно значение, защо е пласирана в публичното пространство като важна личност?

Нейният потресаващо успешен професионален профил привлича едновременно критическо преклонение и масово фенско обожание, което може би е и едно от обясненията за културния регрес на Западния свят.

"Всички харесват Бионсе!" не е някаква повтаряща се гавра от сериал като "Саут Парк", а мейнстрийм сантимент, пренасян като зомби-вирус от медии, политици, блогъри и безброй клетници в социалните мрежи.

За 19 години Бионсе се превърна в една от най-успешните музикални звезди на всички времена с над 118 милиона продадени соло записи и още 60 милиона с групата Destiny's Child, 20 награди "Грами" и повече номинации за тези - вече напълно творчески обезценени -малки грамофончета от всяка друга жена в историята.

През 2009-та "Билборд" нанасят пореден тежък удар по авторитета си като обявяват Бионсе за "Радио артист на десетилетието", "Топ артист от женски пол на десетилетието", а през 2011-та драсват клечката на цялото си позитивно наследство и направо я провъзгласяват за "Артист на хилядолетието".

Но можем ли да ги виним тежко?

Та те следват комерсиалните индикатори, а комерсиалните индикатори са недвусмислени - Бионсе е пазарно чудовище.

През 2013-та и 2014-та "Таймс" я включва в своя списък със 100-те най-влиятелни хора на планетата, а миналата година "Форбс" я обозначи като най-могъщата музикална звезда от женски пол.

Бионсе се радва на универсално одобрение и може да си позволи откровено неграмотни и лишени от вкус прояви като онзи идиотски трибют към радикалната расистка организация "Черните пантери" по време на паузата на финала на "Супер Боул" отпреди дни.

Сега го играе "сошъл джъстис амазонка" на война с американската полиция, която отделя време, ресурси и десетки свои служители, за да я пази при повечето и публични прояви.

Но тоталната неосъзнатост, липсата на усещане за ирония и политическата инфантилност на Бионсе дори не са нейният най-голям проблем. Засега.

Минусът на Бионсе е нейното обидно слабо творчество.

Ако масовият вкус на публиката не бе отишъл по дяволите и си бе останал на ниво Queen и Pink Floyd, Бионсе днес щеше да бъде една от предпочитаните сервитьорки в някое заведение от веригата "Хутърс" в Тексас.

А нейната половинка - потресаващо посредствения рапър Джей Зи щеше да рецитира лоши рими пред 3000 човека в слабо известен YouTube канал за непрофесионални хип-хоп-ъри.

Творчеството на Бионсе е архив на глобалния музикален срив.

Тя произвежда банален продукт дори за занижените поп и R&B стандарти. Забравете за онова вайръл изображение, в което се сравняваха "Бохемска рапсодия" и Girls Who Run the World.

Първият шедьовър с иконичен текст, написан от Фреди Меркюри и продуциран от Queen, а песента на Бионсе има 4 продуцента и 6 автора на примитивни лирики.

Паралелът между Меркюри и Бионсе, макар и под формата на критика за нея, е обиден за гения на Фреди.

Тя трябва да бъде сравнявана със "Спайс гърлс".

Бионсе, подпомагана от армия текстописци и продуценти, създава пешеходни песни с еднакво звучене.  Много е трудно да се направи разлика между мелодиите на повечето и хитове и отделно те да бъдат харесани, ако наистина се заслушате.

Текстовете пък са анти-интелектуална колекция от клиширани и сапунени медитации върху любовта, женската сила и ходенето на клуб. Феминизмът на Бионсе е напълно излишен през 2016-та в Западния свят, а позата на значима обществена личност е съвършено неадекватна.

Какво трябва да стане, за да осъзнаят повече хора колко "оувъррейтед" е Бионсе, казано на модерен интернет български?

Някаква чудовищна инерция препотвърждава консенсуса, че тя е ОК.

Леност и приспани от конформизъм сетива позволяват на тази лъжа да живее. Медийната агресивност и монументални маркетингови умения запълват пъзела на този толкова незаслужен авторитет. Бионсе е перфектен продукт на и за най-отблъскващото с музикалния си вкус поколение.

В крайна сметка милениалите носят огромна вина за катапултирането на тази обикновена изпълнителка в стратосферата на живите поп легенди.

Направете си услуга. Пуснете си която и да е песен на Бионсе и наистина се заслушайте. Включете мозъка си, който винаги автоматично се изключва по време на масови поп-бомбардировки.

След секунди ще разберете колко банална, невдъхновена и стерилна музика е оценена с 20 награди "Грами".

#1 Mr Norris 28.02.2016 в 16:30:20

Лебовски, ако има нещо по-тъпо от заглавието, това си ти. Изобщо няма да се хабя, да чета писанията ти... Палячо със сексуални проблеми...

#3 Astarot 28.02.2016 в 17:05:31

Брутално точно попадение на Лебовски с тази статия ;)

#4 Nikkor 28.02.2016 в 17:16:30

Ами добро утро. Трябва Лебовски ли да го каже, че да се сетим? Дестънис чайлд ги биваше. тази кака обаче не.

#5 daniiita 28.02.2016 в 17:34:00

Велик Лебовски- ооооот колко време се чудех само аз ли съм тази, която се чуди защо Бийонсе е толкова боготворена.

#6 ImaIma 28.02.2016 в 18:38:50

Всичко е системно, момента ако знаете колко се рекламира господин Тръмп в американската медия... все едно нагласено, поне така го виждам аз.

#7 Winora 28.02.2016 в 18:43:16

"За 19 години Бионсе се превърна в една от най-успешните музикални звезди на всички времена с над 118 милиона продадени соло записи и още 60 милиона с групата Destiny's Child, 20 награди "Грами" и повече номинации за тези - вече напълно творчески обезценени -малки грамофончета от всяка друга жена в историята". Г-н Лебовски, ти си си отговорил на въпроса. Харесва ти или не, това, което си написал, е факт. Иначе излиза, че това "Билборд", това "Таймс" и "Форбс" са егати въздухарите. Друго е Лебовски да си каже мнението. Кой е Лебовски? Как кой? Носител е на световнонеизвестната награда на авторите на контрактуваните писания "Искам да го напишеш така". И аз мога да задам няколко въпроса: Защо пише Лебовски? Защо Бойко Борисов е министър-председател? Защо няма овче кисело мляко по магазините? Нелогични въпроси, за които няма отговори. Това просто е положението.

#8 tytyrytka 28.02.2016 в 18:49:59

добър ден! аз се бях заслушала в нейната пачанга още преди 5-6 години и го открих, че е изкутвена куха лейка. ама 4ерна.

#9 Vespertine 28.02.2016 в 19:15:06

Winora, повърхностно е да пробутваш идеята, че нещо като е факт, следователно трябва да го схрускаме с опаковката! Продажбите вече не говорят еднозначно за артиста...даже напротив. Има "ценности", които биват следвани от армия овце, но това не значи, че сме длъжни да бъдем овце, нали?

#12 Дракон с кисело зеле 28.02.2016 в 20:00:08

Хлебовски, "pedestrian" в английския може да се използва за посредствени елементарни глупости, но в българския думата "пешеходен" няма такова значение. Научи се да мислиш на езика, на който пишеш, бе.

#13 pixie 28.02.2016 в 21:19:09

Рекламата е голяма работа, всесилна. Прави посредствени хора разпознаваеми, че даже и звезди.

#14 John Smith 28.02.2016 в 21:29:19

Прави ми впечатление Другари, че във всеки айдъл и фактор има песен на Бионсе. И никой не може да я издокара като нея!!! Нема нищо случайно на тоя свят.....

#15 Mr Norris 29.02.2016 в 09:19:52

"мистър норис,ти си чък норис,нали? Много щастлив Много щастлив Много щастлив Много щастлив Много щастлив" Димитър Иванов, ако бях Чък Норис, щях да съм зад теб и да ти удрям ХЕнтелегентната глава в клавиатурата още преди да си написал въпроса. Което не ми е ясно е: При положение, че познанията ти стигат до Чък Норис, какво ,х*я му, правиш в тема за Бионсе?!

#16 boris 29.02.2016 в 11:58:12

За съжаление музикалната индустрия се стреми все повече да расте, да обхваща все по-голям кръг от глобални слушатели и съответно става все по-никаква. Класическата музика е достигнала до висоти, защото се е слушала от много малка и отбрана група от хора.

#17 Harry 29.02.2016 в 12:08:36

Този път за лебовски, но трябва да се каже всичко! Единственото което виждам в нея е големото дебело латино дупе. Като стария сръбски виц: Као певачка је као дупе... Инче е част от грандиозния еврейски проект, за опростачаване, опошляване и оглупяване на бялата християнска раса, започнал още с проекта "Бийтълс" и неговия ментор и създател в сянка Теодор Адорно, марксистки философ, поет и композитор на хитовете на "Бийтълс", част от Франкфуртската школа... А, и всички продуценти и държатели на права, а и всички телевизии рекламиращи американо-латино чалгата са еврейски. Нашият Славчо Трифонов също е тяхно протеже, а чалгата в България никак не самородно явление.

#18 Дракон с кисело зеле 29.02.2016 в 13:08:43

Ъмм, Хари, това е, понеже си глух. Изобщо не харесвам Бионсе, обаче това не променя факта, че е изключетелна певица и сценична изпълнителка.

Новините

Най-четените