Съд за Екълстоун в Германия заради подкуп

Бърни Екълстоун ще бъде съден и в Германия за предлагане на подкуп и подбудителство към злоупотреба с доверие, реши съдийската колегия в Мюнхен. Дата за началото на процеса не е определена, но се прогнозира, че делото ще започне в края на април т.г.

Човекът, който е начело на най-престижното автомобилно състезание в света от 4 десетилетия, е обвинен в даване на подкуп от 45 млн. долара на немски банкер, който вече излежава присъда за получаването на парите.

Прокурорите твърдят, че плащането е било, за да се гарантира, че F1 е продадена на частна компания, избрана от Екълстоун. Самият той признава, че е платил на банкера Герхард Грибковски, но отрича да е давал подкуп, като заяви, че е жертва на изнудване от страна на Грибковски.

Бърни заведе дело срещу Грибковски и твърди, че е бил заплашен от банкера да му плати, ичане той щял да разкрие фалшиви обстоятелства около данъчните му дела.

Германската прокуратура предяви обвинения срещу Екълстоун за даване на подкуп през май 2013 г. След това германският съд си даде време, за да обмисли ще бъде ли възбудено съдебно преследване срещу шефа на Формула 1.

Делото беше заведено от германската медийна компания Constantin Medien, която твърди, че е понесрла финансови щети при продажбата на 47% от Формула 1. Делът беше продаден от германската банка Bayern Landesbank през 2006 г. на инвестиционния фонд CVC Capital Partners. Герхард Грибовски беше един от директорите на банката.

От Constantin Medien твърдят, че акциите са продадени на занижени цена и така е пропусната печалба. Сделката е била замислена от Грибовски и Екълстоун, за да запази шефа на F1 контрола си върху състезанието.

Самият Екълстоун обяви, че иска да изчисти името си чрез предстоящото дело и затова е откзала извънсъдебно споразумение с Constantin Medien.

За плащанията към Грибковски, които са извършени между юли 2006 и декември 2007, Екълстоун твърди, че става въпрос за "консултантски услуги".

82-годишният Екълстоун е най-дългогодишният притежател на търговските права във F1, но започна сделки с тях още през 90-те години на миналия век.

Новините

Най-четените