Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

БСП иска комисия да разследва поправката "Мери Джейн"

Председателката на парламента Цецка Цачева се оплете съвсем в случая с обнародваната без президентски указ скандална поправка Снимка: БГНЕС
Председателката на парламента Цецка Цачева се оплете съвсем в случая с обнародваната без президентски указ скандална поправка

Все още председателят на парламента Цецка Цачева не е обявила кой е виновен за гафа в Държавен вестник да се обнародва нормативен акт без да има указ на президента. Държавният глава Георги Първанов също прави своя проверка по случая, за който пръв сигнализира и попита техническа грешка ли е или бизнес интереси.

БСП пък използват случая, за да покажат опозиционен гняв.

БСП поиска създаване на Временна парламентарна анкетна комисия, която за месец "да изясни изнесените данни за грубо нарушаване на Конституцията и Правилника на Народното събрание" с обнародването на нелегалната поправка.

Социалистите показаха днес и трети текст на скандалната поправка, съвсем различен от двата, публикувани в Държавен вестник (ДВ) - първоначалният вариант, обнародван след указ на президента, и вторият - без указ. Текстът, гласуван от Народното събрание, пък е различен от двата.

При окончателното приемане на промените в Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите те били изчетени пред депутатите от зам.-председателя на здравната комисия д-р Пламен Цеков, депутат от ГЕРБ. Той обаче прочел текстове, които не са фигурирали в проектозакона и не са обсъждани в комисията и именно този трети вариант е приет в пленарна зала. За доказателство от БСП дори пуснаха аудиозапис с гласа на Пламен Цеков.

Според соцдепутата Мая Манолова Цеков подвел народните представители и те гласували "лобистки текст, който допуска скритата реклама на наркотични вещества върху други стоки". След това пък председателят на Народното събрание Цецка Цачева не представя за обнародване  приетия закон, а изпраща на президента друг, който не е гласуван в парламента - и това е съдържанието на първия вариант, излязъл в ДВ. Според него не може да има каквато и да било реклама на продукти с надпис или изображение на наркотици.

Следва обаче втора поправка, който няма нищо общо с четения в в зала текст, нито с обнародвания с указ на Първанов текст.  Именно тя предизвика питането на парламента. И вече разрешава скрита рекламата на продукти с изображение или надпис на наркотици, но не както са упоменати в закона. Социалистите заявиха също, че  стенограмата от заседанието на 5 март, когато е разглеждан законът, е променяна на два пъти в един и същи ден.

Мая Манолова откри умисъл и лобистка цел при прокарване на текста, позволяващ скрита реклама на наркотични вещества. От това били заинтересувани две фирми - едната, внасяща канадски чай и друга - производител на хляб. На техните опаковки имало изображения, напомнящи наркотик.

Според колегата й Михаил Миков става въпрос за "обикновена пладнешка измама".

Основният въпрос е, ако парламентарното ръководство и управляващите фалшифицират закони, на коя тяхна дума може да се вярва, коментира и лидерът Сергей Станишев.

Социалистите обаче не се справиха с обяснението как така не само са допуснали приемането на закона, но и те са гласували за него - десет депутати от "Коалиция за България", заедно със 78 от ГЕРБ, 4 от ДПС, 8 от "Атака", 5 от Синята коалиция. Виновен бил монотонният тембър на Цеков.

Открийте приликите и разликите:

Текстът на чл. 90, т. 30, одобрен с указ на президента и обнародван на 19 март в "Държавен вестник":

Непряка реклама е всяка форма на търговско послание, съобщение, препоръка или действие, която използва име и/изображение, представляващо или наподобяващо наркотично вещество за реклама върху стоки и рекламни продукти.

Поправката, публикувана на 23 март в "Държавен вестник", без да има указ на президента:

Непряка реклама е всяка форма на търговско послание, съобщение, препоръка или действие, която използва наименование на посочено в закона наркотично вещество.

Изчетеният при окончателното приемане на закона в зала текст от зам.-председателя на здравната комисия д-р Пламен Цеков:

Непряка реклама е всяка форма на търговско послание, съобщение, препоръка или действие, която използва наименование на посочено в закона наркотично вещество за реклама върху стока и рекламни продукти.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените