Забранено е споменаването на Twitter и Facebook по радиото и телевизията, реши френският Съветът за наздор над аудиовизията, съобщи "Льо Фигаро".
Водещите вече няма да имат право да призовават зрителите и слушателите си да ги следват или да получат повече информация за някое събитие там.
Изключение може да се направи, когато Twitter и Facebook са от съществено значение за новината или се отнася за събитие, свързано с тях. Според френския регулаторен орган непрекъснатото произнасяне на имената на двете социални мрежи се е превърнало в клише.
Основание за забраната е намерено в стар закон от 1992 година, който урежда задълженията във връзка с рекламирането и спонсорирането на телешопинга.
Кристин Кели, съветник на френския Съвет за наздор на аудиовизията, се опита да потуши надигащите се протести, като каза пред "Франс Прес", че е станало недоразумение и това не е забрана.
"Насърчаваме използването на социалните мрежи и изобщо не може и дума да става за блокиране на достъпа до тях."
Но също така подчерта, че трябва да има правила, когато те се споменават в електронните медии. Според нея е приемливо в ефир да се казва "следвайте ни в социалните мрежи", но не и да се произнасят имената им, защото това е чиста безплатна реклама на търговски дружества.
"Защо да правим промоция на мрежи, чиято стойност се изличислява на милиарди долари, а в същото време да нямаме право по закон да произнасяме имената на други с далеч по-малка капитализация, които се борят за оцеляване?", пита Кели.
През май основателят на Фейсбук Марк Зукърбърг се срещна с френския президент Никола Саркози на последния ден от международен интернет форум в Париж.
Ръководителите на Фейсбук, Гугъл, Туитър, Уикипедия, Амазон и други представители на интернет бизнеса се събраха по покана на френския президент, за да обсъдят актуалните проблеми на Мрежата.
Тогава Саркози похвали участниците във форума заради "интернет революцията", но ги предупреди, че определена степен на правителствена регулация е неизбежна, за да се избегне "демократичен хаос".