Нов рунд: Турция срещу превозвачите ни

От 1 юни турските власти не само ще продължат ограничителните мерки спрямо българските превозвачи, но ще има и нови. Такава позиция са изразили турските превозвачи UND на браншова среща в Истанбул, съобщи Койчо Русев от Асоциацията на българските предприятия за международни превози.

„Всичко е с цел да се смачка конкурентоспособността на българските превозвачи, твърди Русев, цитиран от „Фокус". Според него турската страна няма желание да реши проблемите по границата, описвайки ги като „незаконни действия", противоречащи на международните конвенции. Причината е, че турските превозвачи искали да изземат товарите от българските си колеги.

Миролюб Столарски заподозря, че амбицията на UND е да ликвидира всякаква конкуренция на турския пазар и да остане единствен играч там.

Български ТИР-ове на два пъти блокираха границата с южната ни съседка в знак на протест срещу умишленото им задържане от страната на турските граничари. От бранша са убедени, че тежкотоварните камиони с българска регистрация нарочно са бавени по няколко дни на границата с Турция.

„Имаме документи от Париж, които тълкуват, че ние сме прави. Те го виждат това. И въпреки всичко, създават и правят техни нормативи, които ги няма никъде и те си ги измислят", каза Койчо Русев.
Обмислят се нови протести. Превозвачите настояват България да предприеме реципрочно на турското отношение, включително чрез вдигане на таксите за преминаване и изискваната документация.

„Нашето предложение ще бъде въвеждане на 200 евро пътна такса за преминаване на посока. Това ще доведе до нови преговори. Това е отговорът, защото пътищата в България са разбити и това е от тяхното преминаване - 320 000 ТИР-а преминават през България на година. По тази логика, нашите пътища трябва да имат пари - както техните превозвачи трябва да имат товари", заяви Петко Ангелов, зам.-председател на БАСАТ.

В Истанбул се провеждат разговори между експерти от Министерствата на транспорта на България и Турция, договорени на срещата между служебния министър на транспорта Кристиан Кръстев и министъра на транспорта на Турция Бинали Йълдъръм в Лапицг миналата седмица.

#1 Rodrigo Diaz de Vivar 28.05.2013 в 23:07:24

Интересно ... ако наистина нашите две фирм ... оп, извинявам се ... българските превозвачи, са убедени, че международния закон е на тяхна страна, защо не осъдят Турция в международен съд? Защо са нужни показни стачки, след като има международно законодателство, което ги защитава? Нали не трябва да вземаме правосъдието в свои ръце? Ако е така, дай да се трепем по улиците и да закриваме съдилищата. Ако са "курназ", нека да заведат дело. Видимо от автомобилите на организаторите на стачката, същите са много далече от бедността и от липсата на средства за започване на дело. Те нека го спечелят, пък после турците ще платят разходите, ако са нарушили закона.

#2 Бягащ Вълк 29.05.2013 в 12:52:55

Много просто - Турция е 16-та икономика в света, с невероятно силни лобита в политическия и икономическия живот, Булгаристан е в абсолютна невъзможност за сериозна победа. Дори и да бъде взето такова решение срещу Пуйката, то ще е временно. Нека те светна, ако не си наясно - в цял свят е важен размера, сериозността, богатството и по тази причина българите биват малтретирани, мизерстват като кучета, живеят като хора втора ръка. Голяма част от спедиторските фирми и в Булгаристан са турски, прехвърлят се регистрации заради по-ниските разходи на автомобилите, крадат се товари. Пазарът е твърде тесен и турчалята се мъчат да изместят всички останали, за да има повече за тях. Напълно нормална картинка навсякъде по света, навсякъде. Китай прави същото - искаш да произвеждаш, да возиш товари, ще плащаш по-висока цена от нас. Издържиш ли - добре, но колко ще издържат?! Турската лира е равна като цена с българския лев, но заплатите там и стандартът на живот са несъизмерими. А донякъде турците са прави, че реагират, защото българските шофьори работят за в пъти по-малко пари, горивата са: за бензин около 4 лв./л., нафтата малко по-скъпа (по спомен). Аз лично се надявам на реципрочни мерки - с по 200 евро такса в посока, забрана за движение през деня и в почивните дни, престой по паркингите, ако не са достигнати посочените дати за влизане и разтоварване и режима на почивките. Темата е дълга, но в общи линии е това...

Новините

Най-четените