Москва разшифрова черните кутии от катастрофата на "Внуково"

Пилотите на самолета, катастрофирал на летище "Внуково" са видяли ясно снегопочистващата машина на пистата за излитане, но не са я възприели като заплаха.

Информацията беше разкрита от следствените органи в Москва след анализ на данните от черните кутии на разбилия се Falcon.

В катастрофата загинаха четирима души: трима от екипажа на борда и Кристоф дьо Маржьори, директор на френската петролна компания Total, собственик на самолета.

Ръководителят на комисията за разследване на авиопроизшествия Алексей Морозов съобщи, че пистата е била свободна при даването на разрешение за излитане на самолета. Движението е било ръководено от стажант-диспечер под надзора на диспечер-инструктор от "Внуково".

След потвърждаване на разрешението за излитане не са водени никакви разговори между пилотите и диспечерите. Всички системи на самолета са били в изправност и са работили до момента на сблъсъка.

Пилотите са идентифицирали снегорина на полосата непосредствено преди излитането - 14 секунди след началото на движението, когато са се включили системите за контрол, засекли навлизащия по пистата снегорин. Въпреки това пилотите не са спряли самолета.

"Обектът не е счетен за заплаха от екипажа, излитането е продължило по нормалната процедура", коментира Морозов.

Около 14 секунди по-късно самолетът се е сблъскал с машината за снегопочистване.

Ударът се е случил на кръстопътя на две от пистите на московското международното летище. Falcon-ът на Маржьори вече се е намирал във въздуха, като скоростта на движение при сблъсъка е била 248 км/ч.

При съприкосновението на борда е избухнал пожар, а самолетът е паднал на полосата.

Изследването на записите от черните кутии на самолета продължава.

#1 Aston 24.10.2014 в 14:46:23

..."Пилотите са идентифицирали снегорина на полосата непосредствено преди излитането - 14 секунди след началото на движението, когато са се включили системите за контрол, засекли навлизащия по пистата снегорин. Въпреки това пилотите не са спряли самолета." Lost in translation. Lost in aviation. Няма да видите по-глупаво и объркано описание от това! Четете уважаеми читатели, преди да са премахнали статията!!! :-)

#2 COMANCHY 24.10.2014 в 16:28:04

сега...моето скромно мнение,(като пилот). Подчертавам, това е само хипотеза след прочетеното, което е много объркващо за непросветен. 1. На самолета е дадено разрешение за излитане, пилотите го приемат и започват да речем..."засилването". Много важен елемент, имало е мъгла, видимост около 300 метра, но това не е проблем нито за самолета, нито за екипажа.Но тази мъгла пък не позволява да се види крайно надалеч дали има машина на полосата или не. Всичко е тренирано предварително на тренажорите, има си граници на допуск за видимост,( моята примерно е 125 метра), така че всичко е нормално дотук. 2. По време на засилването...вътре в кабината пилота който НЕ ПИЛОТИРА,( а е помагащ), отброява моментната скорост на самолета по време на засилване, и тук трябва да се каже че има три скорости които са много важни. Първата е за вземане на решение, втората за отлепване и т.н. При скороста за "вземане на решение" ако ПИЛОТИРАЩИЯ каже "излитам", се изпълнява точно това действие. Излита се. Ако се направи опит за прекратяване, има опасност от скъсване на гуми, катастрофа и т.н. Преполагам че точно в момента на достигане на ТОЧНО ТАЗИ СКОРОСТ, може би моменти след това, виждат снегорина но не могат да предприемат спиране. Предполагам че това е записано в черната кутия. След като взимат "решението" за излитане, при втората съществена скорост,( предварително изчислена и зададена), се предприема вдигане на носа и отлепване от полосата....И явно тук не им достигат съвсем малко метри, така че самолета да не докосне снегорина. При което за съжаление последва удар и катастрофа. Т.е. пилотите са били в ситуация която виждат изведнъж " изскочилия" от страничната рульожка снегорин, но са били на скорост, която не им позволява спиране. Това е само моя хипотеза.

#4 Uti 25.10.2014 в 11:17:43

@Comanchy Много адекватен коментар. От написаното наистина излиза, че те едва ли не са решили да излетят независимо от това че има опасност на пистата, докато всъщност просто са го засекли в последния момент и не са имали друга опция освен да излетят и да се молят да се отлепят достатъчно.. Но пак. Това си осдтават спекулации. Аз ще чакам доклада на фенското BEA.

Новините

Най-четените