Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нищо лично. Защо "Макдоналдс" се отказва от кетчупа "Хайнц"

Нищо лично. Защо "Макдоналдс" се отказва от кетчупа "Хайнц"

Веригата от ресторанти за бързо хранене McDonald's скоро спира да работи с компанията Heinz, а по-конкретно ще спре да използва кетчупа й - една от най-популярните марка храни в света. С това се слага край на едно 40-годишно сътрудничество.

Както съобщава Reuters, ръководството на компанията вече е уведомило веригата за плановете си. Кетчупът Heinz върви с картофките на McDonald's повече от 40 години и "раздялата" ще отнеме известно време. От McDonald's се надяват, че всичко ще мине гладко, от Heinz не коментират.

Преговаряме с Heinz, за да осигурим плавен преход, казват в специално изявление от McDonald's, които имат над 34 000 ресторанта по цял свят.

Промяната ще засегне повече заведенията им извън САЩ, тъй като в Съединените щати веригата предлага Heinz в Питсбърг и Минеаполис. Всъщност пакетчетата кетчуп, които се предлагат в заведенията й в Съединените щати, са наречени само "fancy ketchup" и повечето не са брандирани.

Сега мястото на Heinz ще заеме кетчупът с марка Hunt's, притежаван от компанията ConAgra Foods Inc (CAG.N), и Del Monte.

Какво всъщност се случи

Работата е в това, че през юни 2013 г. Heinz се сдоби с нов изпълнителен директор (СЕО) - Бернардо Хиз, бивш шеф на Burger King. Промяната се случи след като милиардерът Уорън Бъфет чрез компанията си Berkshire Hathaway и бразилският инвестиционен фонд 3G Capital купиха Heinz за $28 млрд.

Малко преди това и веригата Burger King също преживя определена трансформация - през 2012 г. тя осъществи IPO, след което беше изкупена от един от своите миноритарни акционери - същият този бразилски фонд 3G Capital Management!

Така че Heinz сега са обвързани с Burger King и назначението на новия шеф прави тези връзки още по-силни. Около 80% от ресторантите на Burger King по света и преди това използваха кетчупа на Heinz.

Очевидно на McDonald's са дали да разберат, че отношенията им вече няма да са същите.

На първо четене може да се очаква, че разривът в бизнес отношенията на McDonald's и Heinz ще повлече след себе си неприятни последици и за двете компании, тъй като ефектът от синергията на два класически бранда, всеки от тях абсолютен номер 1 на своя пазар, е огромен.

Колко ще им струва, ще разберем от първите отчети на компаниите следващата година. Интересно, доколко ще се окаже прав Бъфет, който влиза в тази рискована авантюра, която ще предизвика сериозни трусове? До момента Оракулът от Омаха е показал безпогрешен инвестиционен нюх.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените