Да, безспорно заличаването на кръстовете от опаковките на стоките е страшна кретения. Да, безспорно то е и светотатство, защото невежеството не е оправдание. Но това е търговска верига, това са търговци, за които е важно само да има алъш-вериш. Те не са богослови, не са и обикновени вярващи. Не са политици, не са и идеолози. Те са бакали.
Те се подмазват на Купувача, докато му вземат парите. Като са заличили кръстовете, те са искали да се харесат, да се подмажат, а не да влязат в битка с някого. Те са преценили (правилно или не), че техните действия ще се харесат на Клиента и ще се приемат с одобрение от него. Те просто искат да бъдат в тон със света, а този свят сме и ние, които ги ругаем и се възмущаваме от тях.
От цялата история със заличените кръстове могат да се направят два извода:
1. Нашата цивилизация е забравила корените си;
2. Вследствие на това вече живеем в онази идиокрация, която преди 10 години все още беше само смешна антиутопия.
Нашата цивилизация е запазила някакви рудименти от християнски морал, но виждаме как те вече се превръщат в гротеска, защото са изгубили цел и смисъл. Да, всеки човек е велика ценност, но защото е образ и подобие Божие, а не само ядяща и серяща въглеродна структура с граждански права.
Да, не трябва да лъжем, крадем и насилваме, не трябва никому да вършим зло, но за да не увредим безсмъртната си душа, а не от страх да не погазим мултикултурализма. Когато прекъснем корените си, неминуемо деградираме.
Идиокрацията е точно това: свят на идиоти.
Как се е стигнало до решението за заличаване на кръстовете? Ние не знаем това и надали някога ще научим, но спокойно можем да си представим млад хипстър с разводнени от слушане на индийска музика очи, може би дори веган или пък последовател на друга някаква практика, водеща до вечна младост, безличен служител в някой незнаен европейски офис на Лидъл, който е видял опаковките с пейзажите от Санторини и мисълта му е протекла горе-долу така:
„Това ще обиди мюсюлманите, будистите, шинтуистите, хиндуистите, шаманистите, тотемистите, сциентолозите, уфолозите, вудуистите и двойно мъдрите баптисти-детерминисти. Длъжни сме да бъдем мултикултурни! (странно защо мултикултурализмът никога не се простира върху християнството - б.а.) Ние сме длъжни като търговска верига да зачитаме техните чувства и да не им подхвърляме провокации.
От друга страна, всички тези -исти и -лози са консуматори, потенциални потребители на нашите стоки и клиенти в нашите магазини, тъй че ако останат доволни от нас, търговската печалба ще се увеличи, шефовете на свой ред ще са доволни от мен, ще ми дадат премия, с която през отпуската аз ще отида до Тибет на велосипед!".
Лошото е, че в условията на идиокрация, шефът на този служител, че дори и шефът на шефа е бил същата стока и с аплодисменти е одобрил идеята: „Ах, колко сме модерни! Ах, колко сме прогресивни! Ах, каква сошъл риспонсибилити компания е Лидъл!
Търговската верига твърди, че „така запазва политически и религиозен неутралитет".
Абе, идиократи с идиократите! Като искате да пазите „религиозен неутралитет", защо не турихте върху кюфтетата и зеления боб снимка на Акропола, всеки ще се сети, че са гръцки. Или пък на Венера Милоска, обаче вземете да ѝ заличите циците, за да не каже някой, че е порнография.
Обидата не е толкова в заличаването на кръстовете, защото това е обикновена дебилщина. Обидата е нанесена още с поставянето на храма върху опаковката на дзадзикито. Храмът е използван за реклама на чревоугодието: миям, миям, сега ще си хапна нещо от православните места; утре пък ще поплюскам от католическите - дано пуснат прошуто със Сан Пиетро и папата на етикета; после пък бих се понатъпкал с кюлбастия със снимка на Ал Акса върху кутията, само че да не заличават полумесеца, че получавам колики и се обиждам.
То е същото като онова евтино българско вино, което има на етикета си икона на Христос Пантократор.
Да се сърдиш на Лидъл е като да се сърдиш на Мунчо от „Под игото". Лидъл е един много голям и международен махленски бакалин, който не се интересува нито от наука, нито от изкуство, нито от политика, нито от религия. Той иска да си продаде на печалба салама и кашкавала.
Но за жалост, не е само това. Търговските вериги, моловете, бързите закуски - те са нашите нови храмове. Там ние прекланяме коленете не на нашето сърце, а на нашите стомаси и черва. И когато видим старите си храмове изобразени върху рекламите, само свиваме рамене и се оригваме на риган и зехтин. Ние отново сме древни езичници и боговете прислужват на богатата ни трапеза. Освен това мисля, че Картаген трябва да бъде разрушен.
Чудесна статия,аз самия не бях обърнал внимание...Ще гледам по-рядко да ги посещавам
ОФИЦИАЛНО СТАНОВИЩЕ НА LIDL INTERNATIONAL Lidl International изразява дълбокото си извинение за обидата, причинена от графичните изображения на продуктова линия Eridanous. Бихме искали да потвърдим, че ще променим дизайна на опаковките във възможно най-кратък срок. По никакъв начин не сме имали намерение – и никога няма да имаме такова в бъдеще – да изразяваме каквито и да било идеологически или политически гледни точки чрез нашите продукти или опаковките им. Ние продаваме продуктите с марка Eridanous в магазините Lidl в цяла Европа от няколко години и през този период опаковките претърпяха поредица от различни графични разработки. Отстраняването на направената грешка в настоящия вариант на дизайна на опаковките е наш категоричен приоритет, с който ще се заемем незабавно. Още веднъж поднасяме най-искрените си извинения за случилото се
Така е,Кени! Аз въ обще не бях обърнал внимание на това,докато се разбра,че хора,които няма какво днруго да правят,а да търсят под вола теле,решили да скандализират Лидл и да ги маскарят...аз пък мога да ям лозовите сърмички и без кръстовете...те нали туй ни научиха комунетата: Нама Бог,а и да го има,нека той съди Лидл ( между другото сърмичките са супер,пък не само те)
Забелязвате ли как подмолно превзема подсъзнанието на иначе нормални хора пропагандата на псевдо-либералите?! Пример,един колега по-горе предлага на фирмата произвеждаща дзидзаки да не слага на продукта си снимки на църквите от Санторини,а други снимки с "неутрален" изглед от там!? ЗАЩО?! Избягването на християнските църквите е същият политкоректен акт като изтриването на кръстовете от тях!
Бе то и раковите клетки не ги виждаме, ама те ( когато ги има ) са твърде жизнени и се размножават агресивно, за сметка на останалите.
Да "слезя"!?!? ДА "сляза" се казва бе, ей! Ти да не си слезка, та да слезиш бе, далако?!
Реал Мадрид махна кръста от короната на емблемата си, ЛИДЛ махнали кръста от храмовете, пренаписаха Пипи дългото чорапче, а Орфей се оказа чернокож...Кво да ви кажа, другарЕ и другаркЕ...Май комунизЪма беше по-приемлив...
Свинчо , свободата на словото свършва там, където се нарушават правата на другите.
Кенчо! Защо транслираш темата? За дори абсолютното мнозинство клиенти на Лидл, наличието или липсата на какъвто и да е етикет на консумираните от тях стоки, да не е фактор за интереса им към тях, това не ликвидира факта, че е осъществено тенденциозно брандиране с фалшификати, претендиращи за автентичност.
Дракона - киселяк, що са праиш на улав, само колкото да захапеш дедото? Ако тия филми бяха представени като документални, щеше да има дела и още как, та чак такива като тебе, дето ги превеждат, щяха да го отнесат. Те обаче са художествена измислица и никой не им се връзва. Съвсем наскоро оня диджей ли, къв беше, го отнесе, щото бил пипал Тей Тей по задника, и то без неопровержими доказателства, само някаква нищо недоказваща снимка. Съдебно дело може да се спретне от нищото, трябват само мерак и пари. После иди разправяй, че си дракон с кисело зеле, а не просто грозен лешояд с киселини в стомаха.