Лидъл – това си ти

Да, безспорно заличаването на кръстовете от опаковките на стоките е страшна кретения. Да, безспорно то е и светотатство, защото невежеството не е оправдание. Но това е търговска верига, това са търговци, за които е важно само да има алъш-вериш. Те не са богослови, не са и обикновени вярващи. Не са политици, не са и идеолози. Те са бакали.

Те се подмазват на Купувача, докато му вземат парите. Като са заличили кръстовете, те са искали да се харесат, да се подмажат, а не да влязат в битка с някого. Те са преценили (правилно или не), че техните действия ще се харесат на Клиента и ще се приемат с одобрение от него. Те просто искат да бъдат в тон със света, а този свят сме и ние, които ги ругаем и се възмущаваме от тях.

От цялата история със заличените кръстове могат да се направят два извода:

1. Нашата цивилизация е забравила корените си;

2. Вследствие на това вече живеем в онази идиокрация, която преди 10 години все още беше само смешна антиутопия.

Нашата цивилизация е запазила някакви рудименти от християнски морал, но виждаме как те вече се превръщат в гротеска, защото са изгубили цел и смисъл. Да, всеки човек е велика ценност, но защото е образ и подобие Божие, а не само ядяща и серяща въглеродна структура с граждански права.

Да, не трябва да лъжем, крадем и насилваме, не трябва никому да вършим зло, но за да не увредим безсмъртната си душа, а не от страх да не погазим мултикултурализма. Когато прекъснем корените си, неминуемо деградираме.

Идиокрацията е точно това: свят на идиоти.

Как се е стигнало до решението за заличаване на кръстовете? Ние не знаем това и надали някога ще научим, но спокойно можем да си представим млад хипстър с разводнени от слушане на индийска музика очи, може би дори веган или пък последовател на друга някаква практика, водеща до вечна младост, безличен служител в някой незнаен европейски офис на Лидъл, който е видял опаковките с пейзажите от Санторини и мисълта му е протекла горе-долу така:

„Това ще обиди мюсюлманите, будистите, шинтуистите, хиндуистите, шаманистите, тотемистите, сциентолозите, уфолозите, вудуистите и двойно мъдрите баптисти-детерминисти. Длъжни сме да бъдем мултикултурни! (странно защо мултикултурализмът никога не се простира върху християнството - б.а.) Ние сме длъжни като търговска верига да зачитаме техните чувства и да не им подхвърляме провокации.

От друга страна, всички тези -исти и -лози са консуматори, потенциални потребители на нашите стоки и клиенти в нашите магазини, тъй че ако останат доволни от нас, търговската печалба ще се увеличи, шефовете на свой ред ще са доволни от мен, ще ми дадат премия, с която през отпуската аз ще отида до Тибет на велосипед!".

Лошото е, че в условията на идиокрация, шефът на този служител, че дори и шефът на шефа е бил същата стока и с аплодисменти е одобрил идеята: „Ах, колко сме модерни! Ах, колко сме прогресивни! Ах, каква сошъл риспонсибилити компания е Лидъл!

Търговската верига твърди, че „така запазва политически и религиозен неутралитет".

Абе, идиократи с идиократите! Като искате да пазите „религиозен неутралитет", защо не турихте върху кюфтетата и зеления боб снимка на Акропола, всеки ще се сети, че са гръцки. Или пък на Венера Милоска, обаче вземете да ѝ заличите циците, за да не каже някой, че е порнография.

Обидата не е толкова в заличаването на кръстовете, защото това е обикновена дебилщина. Обидата е нанесена още с поставянето на храма върху опаковката на дзадзикито. Храмът е използван за реклама на чревоугодието: миям, миям, сега ще си хапна нещо от православните места; утре пък ще поплюскам от католическите - дано пуснат прошуто със Сан Пиетро и папата на етикета; после пък бих се понатъпкал с кюлбастия със снимка на Ал Акса върху кутията, само че да не заличават полумесеца, че получавам колики и се обиждам.

То е същото като онова евтино българско вино, което има на етикета си икона на Христос Пантократор.

Да се сърдиш на Лидъл е като да се сърдиш на Мунчо от „Под игото". Лидъл е един много голям и международен махленски бакалин, който не се интересува нито от наука, нито от изкуство, нито от политика, нито от религия. Той иска да си продаде на печалба салама и кашкавала.

Но за жалост, не е само това. Търговските вериги, моловете, бързите закуски - те са нашите нови храмове. Там ние прекланяме коленете не на нашето сърце, а на нашите стомаси и черва. И когато видим старите си храмове изобразени върху рекламите, само свиваме рамене и се оригваме на риган и зехтин. Ние отново сме древни езичници и боговете прислужват на богатата ни трапеза. Освен това мисля, че Картаген трябва да бъде разрушен.

#1 Vasun 06.09.2017 в 12:01:28

Чудесна статия,аз самия не бях обърнал внимание...Ще гледам по-рядко да ги посещавам

#2 паяка 06.09.2017 в 12:11:13

ОФИЦИАЛНО СТАНОВИЩЕ НА LIDL INTERNATIONAL Lidl International изразява дълбокото си извинение за обидата, причинена от графичните изображения на продуктова линия Eridanous. Бихме искали да потвърдим, че ще променим дизайна на опаковките във възможно най-кратък срок. По никакъв начин не сме имали намерение – и никога няма да имаме такова в бъдеще – да изразяваме каквито и да било идеологически или политически гледни точки чрез нашите продукти или опаковките им. Ние продаваме продуктите с марка Eridanous в магазините Lidl в цяла Европа от няколко години и през този период опаковките претърпяха поредица от различни графични разработки. Отстраняването на направената грешка в настоящия вариант на дизайна на опаковките е наш категоричен приоритет, с който ще се заемем незабавно. Още веднъж поднасяме най-искрените си извинения за случилото се

#3 Kenny McCormick 06.09.2017 в 12:52:32

Vasun, и Lidl направо фалираха от твоето по-рядко посещение. Па ако не бяха скучаещите летни медии, нямаше и да забележиш кое къде липсва. Да се даде медал на тоя, дето се е кьоравил сто часа в някакви опаковки на боб и сарми, ебаси търпението...

#4 SamVaims 06.09.2017 в 13:25:14

"...млад хипстър с разводнени от слушане на индийска музика очи,.." Индийска ли ве "Инди" в това му значение идва от independent т.е независим. Става въпрос за музика издавана от независими звукозаписни компании.

#5 Люба6а 06.09.2017 в 16:40:24

Така е,Кени! Аз въ обще не бях обърнал внимание на това,докато се разбра,че хора,които няма какво днруго да правят,а да търсят под вола теле,решили да скандализират Лидл и да ги маскарят...аз пък мога да ям лозовите сърмички и без кръстовете...те нали туй ни научиха комунетата: Нама Бог,а и да го има,нека той съди Лидл ( между другото сърмичките са супер,пък не само те)

#7 deowin 06.09.2017 в 21:14:54

>Те се подмазват на Купувача, докато му вземат парите Винаги ме е дразнело това опростенческо едностранно виждане, в което единственото важно е взимането на парите, а не се обръща абсолютно никакво внимание на това, че купувачът получава стока за тези пари. Никой не казва "продавачите се подмазват на купувача, докато му дадат стоката си", което би било точно толкова опростенческо и едностранно. >Като са заличили кръстовете, те са искали да се харесат, да се подмажат Нищо подобно. Очевидно никой няма да ги хареса заради заличените кръстове, следователно очевидно не това е била целта. Целта е била да избегнат необходимостта да водят битки с консервативни и доста радикализирани религиозни дебили, но по начина, по който са решили да го направят, сега водят точно такива битка, макар поне и само с дебилите от една конкретна религия. >свят на идиоти .. е точно това, което сме имали преди науката да стане по-популярна - имали сме свят на религиозни дебили, които, за съжаление, продължават да са гласовити. >Храмът е използван за реклама на чревоугодието: миям, миям, сега ще си хапна нещо от православните места; утре пък ще поплюскам от католическите - дано пуснат прошуто със Сан Пиетро и папата на етикета; после пък бих се понатъпкал с кюлбастия със снимка на Ал Акса върху кутията Което е тъжен коментар за потребителите, не за производителите. Това е което имаме като потребители, да. Това очакват, това им е нивото, и точно това е проблемът.

#8 dedo adji 06.09.2017 в 23:58:08

А аз, като потребител. мога да кажа: "Аз няма да купя стика, която ми се поднася в такава опаковка." И тогава Лидл си е Лидл, а аз съм си аз. И ако достатъчен брой потребители откажат, и търговците ще се откажат от подобни похвати. Едва ли стоки с тази опаковка са пуснати в Гърция, явно са предназначени за ислямския потребител. Но след вдигнатия шум продажбите на Лидл в Гърция ще пострадат. Както и трябва. Показателно е, че подобни фотошоп трикове све прилагат главно за христианските символи, с акцент върху православните.

#9 deowin 07.09.2017 в 00:15:20

>И ако достатъчен брой потребители откажат, и търговците ще се откажат от подобни похвати. Факт. Но докато ти се потупваш самодоволно по рамото, че не си от сивата маса прости потребители, водени от елементарни подбуди и мотиви, които производителите тривиално експлоатират за да им продават стоката си, точно тези производители просперират, а покрай тях и рекламните агенции, които им помагат в не особено трудната тяхна част от задачата. А огненият плам, с който се нахвърляш върху либерали и прочие толерастки боклуци, им е наистина добре дошъл, защото е адски лесен за такава експлоатация. За (забавна) справка погледни епизода на Last Week Tonight за Алекс Джоунс: https://www.youtube.com/watch?v=WyGq6cjcc3Q >Показателно е, че подобни фотошоп трикове све прилагат главно за христианските символи, с акцент върху православните. Напротив, както вече беше посочено такива "трикове" са прилагани и за символи на исляма. И всъщност разполагаме с точно един пример от двете, така че не става особено ясно какво имаш предвид с това множествено число - можеш да посочиш други примери ли? Или ще си го спестиш, защото "то това всеки го знае"?

#10 Дракон с кисело зеле 07.09.2017 в 01:20:26

Напротив, както вече беше посочено такива "трикове" са прилагани и за символи на исляма. --- Именно, и аз се чудя защо това не е споменато в статията. "Лидл" са решили да вървят по линията на най-малкото съпротивление явно, просто са го направили некадърно и сега си личи. И да, както е написано горе, можеха да сложат нещо друго гръцко, на което нямаше да се налага да му махат религиозните символи. (Иначе, аз все съм тръгнал да купувам гръцка храна, как ли пък не. Хич не ми и дреме как я рекламират, ако не бяха скандалите, нямаше да забележа, че куполите нямат кръстове. Просто ми е писнало всяко лято отвсякъде - Гърция това, Гърция онова. Аман бе.)

#12 deaf 07.09.2017 в 08:28:59

Забелязвате ли как подмолно превзема подсъзнанието на иначе нормални хора пропагандата на псевдо-либералите?! Пример,един колега по-горе предлага на фирмата произвеждаща дзидзаки да не слага на продукта си снимки на църквите от Санторини,а други снимки с "неутрален" изглед от там!? ЗАЩО?! Избягването на християнските църквите е същият политкоректен акт като изтриването на кръстовете от тях!

#13 Kenny McCormick 07.09.2017 в 08:49:47

deaf, там ли е мястото на църквите - на таратор и сарми? Не е ли богохулство това? На теория всички сте много големи християни, но сте ок някакви храни за жълти стотинки да се рекламират с църквите ви. Сиктир. Било обмислен акт. Ами обмислен е, няма как без да искаш да фотошопираш кръстовете. Но не е някаква световна конспирация. И пак питам - ако не беше този скандал, колко от вас щяха да видят, че кръстовете ги няма? В смисъл, на пръв поглед, явно е, че някой се е взирал с часове, за да забележи.

#15 Kenny McCormick 07.09.2017 в 10:32:07

"всичко е на оръжие - сърми, таратори, пържоли, ликьори,сладоледи" - и всяко кебапче е пирон в ковчега на империализма. Имам дежа вю! "ако някой мисли за поколението след себе си, би трябвало отдавна да се стресне и да организира някаква съпротива" - чудесно, ти каква си организирала? "в германия на меркел мюсюлманските мъже на възраст 18 години са с милион повече от германските младежи на същата възраст" - и? "последната новина е, че леди годива - белгийската фирма за шоколадчета, извзела от всичките 80 страни, с които търгува, бонбоните с пълнеж от ликьор" - в Белгия се продават сигурно над 20 марки, които експлоатират името на Лейди Годайва, така че аре малко по-конкретно, а? Коя е марката, кои са тези 80 страни? Или една жена пак е казала... "по заовед на новия си турски чорбаджия" - кой? Име, професия, собственик ли е, какъв е, как е разпоредил, какво се случва? Това ми звучи като цитирано от Близ и Пиг - шог, бонба и никакви данни, имена, цифри, нищо. Ей така, да си ланкаме просто... "джихадът атакува в най-прозаичните, земни и ежедневни неща - храни, напитки, дрехи, забавления" - ако теб те е атакувал джихадът, кофти. Моите храни, напитки, дрехи и забавления са напълно ок. И пак, за пореден, емнайсетхиляден път - ако някой льольо не ви беше казал, че кръстовете на снимката от Санторини ги няма, нямаше и да разберете. Ама понеже все още няма много новини, та услужливо ви дадоха какво да дъвчете, и се хванахте като детенце за захарен памук. Като сте такива христиЕни и борци срещу джихада - как така сами не видяхте, че ги няма кръстовете?

#16 GETI 07.09.2017 в 10:50:56

абе,то ако не ни кажат,че някой джихадист се е взривил,или газил хора еди къде си,едва ли щяхме да разберем.същото е с кръстовете,ама аре карай.може и да разбереш,освен ако не си некъв оракул ..пфу осрахте хубавата статия..гадни антихристияни

#17 паяка 07.09.2017 в 11:19:08

Бе то и раковите клетки не ги виждаме, ама те ( когато ги има ) са твърде жизнени и се размножават агресивно, за сметка на останалите.

#19 deowin 07.09.2017 в 17:15:01

>Избягването на християнските църквите е същият политкоректен акт като изтриването на кръстовете от тях! Това е точно радикалната, войнстваща религиозност, за която говорех. Църкви с кръст не може. Без църкви също не може. Трябва да се сложат църкви, трябва да имат кръстове, иначе deaf кръв ще лее! (чужда кръв, естествено)

Новините

Най-четените