Помните ли, навремето Глория и Азис имаха едно блудкаво маане, припевът му гласеше: „Не сме безгрешни, но сме истински"? Той го изпълняваше на сцената с естествено изрусена брадица и правдив до болка оперетен макияж, тя носеше в деколтето си 800 кубика истина, а лицето й беше като реклама на синтетичен невротоксин.
По-истинско нещо човек трудно би си представил.
При целия този маскарад, зрителят оставаше с впечатлението, че признанието за грешките е само колкото да млъкнат критиците, онези глупци, които имат дързостта да ги нападат от невежество и злоба, но също са любени от добрите души на творците, „които могат всичко да прощават".
Нищо чудно да сте позабравили детайлите около този химн на снизхождението и свръхвисоката самооценка. Азис вече е брюнет, а за Глория остана ролята на мадам Ортанс на попфолка.
Мотивът за истинността, която напълно оправдава някои (евентуални) грешки, обаче продължава да звучи в ушите ни под съпровода на същата ориенталска зурна.
У нас все така реакцията към фалша се приема от създателите му просто за недоброжелателност, даже завист към „труда" им и критиците получават тяхната мъченическа прошка, понеже те „обичат и тези, дето ги нападат".
Което напълно обяснява и статусите на Максим Генчев за филма му.
Творческо колебание липсва, просто всеки, който не го харесва, е неспособен да прозре истинността му; художествен критерий е ирелевантен и дори някои неща да са сгрешени, то те само възвисяват автора им. Което всъщност е другото име на безпогрешността.
Атакуват ме, защото ми завиждат, защото знаят, колко съм силен и искат да ме държат в подчинение - ето ви лайтмотивът на националната ни комплексарщината, която ни души в смъртоносна хватка от десетилетия.
Чухме го, когато Кобрата ни каза да продължаваме напред, въпреки че той направим кръгом. И неговите грешки бяха плод на истинността му, не на тактическа неграмотност и обективна логика. Но да кажем, че там попфолк маята си казва думата.
По спортна линия ни се случва доста честичко да го чуваме, понеже там неуспехът винаги е съпроводен с нечия злокобна чужда намеса, която се опитва да ни нападне заради нашата неподправеност, а ние й отвръщаме с любов (най-вече адресирана към майка й).
В политически аспект също сме обградени от не-безгрешни в глорио-азисовия смисъл, но затова пък „истински" люде, които ни прощават благородно, че не ги харесваме.
А ние не ги харесваме според тях, само защото не ги разбираме и умираме да си нападаме този или онзи.
Не, пичове, грам не сте истински, в това е проблемът. Фалшиви сте до мозъка на костите и на това се дължи усещането ви за минималистична погрешимост.
Грешките, било то художествени, спортни или политически, не са толкова опасни, когато бъдат признати, правилно оценени, анализирани и превърнати в опит.
Когато обаче се отдадат на неподправената истинност на извършителя, при това той сам го направи и се самоопрости, обичайки ни, това не върши работа. Така се репродуцира фалшът с усещане за безгрешност. А от това блато вече няма измъкване.
Защото в него личната оценка, че си много натурален, е вече индулгенция, че можеш да правиш каквото си искаш и ти да си в ролята на опрощаващия наранен човеколюбец, вместо да излезеш и да се извиниш за това, което си надробил. Понеже, видиш ли, то може и да не е чак толкова прекрасно...
Не съм съгласна със сравнението с Азис и коя беше. Аз съм за пазарна оценка. Азис и коя беше са си намерили своята ниша и продават своя продукт. Явно има клиенти. Пазарен механизъм. Ако никой не ги харесва , ще си сменят стила и пак ще си намерят клиенти. Те не хленчат да им даде държавата от бюджета и от нашите данъци. Т.е., аз понеже не харесвам Азис , не съм му дала и една стотинка. Човекът се справя и без мен Голяма чат от културните дейци с претенции за интелектуалност, обаче, всъщност разчитат на държавни помощи, защото не могат да направят нищо , което се харесва. И понеже никой не ги харесва и никой не ги купува ( или гледа) ни обвиняват в това , че не ги разбираме. Но пък искат държавата да им отпуска пари от данъците на неразбиращите. За тях пазарната икономика не важи Азис не ме обвинява , че не го разбирам, нито взема от данъците ми. Киното хем взема от мен, хем ме обвинява . В този ``сценаpий`` повече уважавам Азис.
Нямах възможност да гледам филма и в предвид отзвука който предизвика мисля да не го Не изпитвам необходимост от различна гледна точка за Васил Левски. 1.Макияж 2.ирелевантен 3.Невротоксин 4.Зурна 5.репродуцира 6.Индулгенция Към Автора за тези - ползвах http://bg.wikipedia.org/
Павуре всичко дето си го написал е вярно, освен последното изречение. Аз тоя филм още не съм го гледал за да го коментирам. Но срещу него няма истерия. Има критика към всичките му страни - кинематографска, историческа и т.н. Савнението с Азис и Глория е прекрасно. Първия се прави на педераст, на втората всичко и е изкуствено - като почнеш от скулите, минеш през циците и...няма да се учудя и отдолу да се е префасонирала. Обаче са "истински". Макароне, Фройд е грешал за всичко. Само че е измислил психоанализата. Ей за това го броят за велик. Всичките му теории и изводи обаче са сбъркани.
ако заключа някой продажник в мазата, дали ще си изпее и майчиното мляко???? колежката.... хаххаха ей карикатури
колко е контингента от миши душици, дет се продават за без пари??? елементарници, даже не ме интересуват! ама като почнат да ми се пънат на мн важни, тогава стават истински смешни
само 10 думи и веднага се познават промитите мозъци. По добре, репликите да се пишат на един лист, без право на своеволия
Мануела, остави го Бареков.Кажи,слънце, с реформаторите, дето си строшихте клавиатурите, какво реформирахте? P.S.Ще извиняваш ,душицо ,че те ям за тия реформатори, ама голяма пушилка беше преди изборите,требваше България да е станала рай несравним!
да ти кажа, един дето се издържа цял живот от плюене на властта го знаем ;) явно има съмишленици които искат да докопат кокала... или с други думи ти разбра ли какъв е % на лихвата на рефинансирането, то тез журналята кво ги е интересува
може ли за едни, лихвата да е една, за други друга?? е майката на двойните стандарти, няма как да не ги знае тез неща
у лево как са нещата?? съседите най добре знаят... като им казаха "върнете ни парите"
Мики Рурк,Мики Рурк ходи пак на лекар и му дали хапчета дето не пие!
Що за истерия?Винаги ли се раждат шедьоври?Толкова можел човекът–имало хора платили–ето база за следващо сравнение.На база холивудската помия която ни залива да критикуваш българска продукция е кощунствено и перверзия.Споко–нека зрителите определят а не критиците.Без обида–все едно виж Драго и все не продължаваме напред.
хахахахах ти солките на научи ли, като не ги питат, да не отговарят
мъдьо пак гузен, не гонен бяга
мъдьо съседите са гърците, а са у лево щот изборите спечелиха крайно леви, а си искат парите французите и не само, познай защо..... за повече инфо питай шефа ти