През лятото плажното хипи, този неизбежен представител на българската социална фауна, се евакуира от своите обиталища - офиси, театри, тавани, гаражни студия, барове, столични паркове и градинки - и поема на поредното епично приключение из малкото останали девствени плажове в Татковината.
Плажните хипита представляват богата порода с разнородни професионални ориентации и обществено пласиране - авангардни пърформанс артисти, самодейни певци и музиканти, активисти в неправителствени организации, богаташки деца с вкус към всичко що е алтърнатив лайфстайл, бивши наркомани и рецидивисти, живеещи нов просветен живот след една будистка трансформация и три комуни в Испания, и много други видове и подвидове бежанци от ужаса на мейнстрийма.
Лятото събира тази пъстра човешка мозайка на доброволни ваканционни комуни извън просташкия обсег на бетона, силикона и неона. Плажните хипита мразят селянията и чалгата, отвращават се от хотелите, плюят на строежите. Те обичат природата и палатките, ментата и водките, китарките и тарамбуките, рецитирането на подривни стихове и смели слогани против естаблишмънта. Те са романтични бунтовници и мечтатели с влечение към патрончетата с ром и сами издават романите и стихосбирките.
Плажните хипита заселват сезонно идилични ивици по българското Черноморие и веднага се започва с опитите за лятна, приятна, креативна, „екстриймлиенджойабъл", антикапиталистическа, антиконформистка и антиконсуматорскаутопия.
Август по традиция маркира върха на хипстърската лятна екзалтация и бродира богат гоблен от микросюжети за палаткови персонажи, които позират и повръщат без да им пука за външния свят, претъпкан с аграри, еснафи, буржоа и мутри.
Млада мацка, която в София се занимава с експериментален театър, се забива със сценарист по призвание и служител в кол център по професия. Двамата решават да направят нещо специално заедно - мултимедиен сценичен проект по Бертолт Брехт с елементи на BlackLivesMatter. Смела и социално ангажирана епопея, която да плени колективното въображение на хората с вкус за хубаво изкуство, а не за ерзац. Той ще го напише, тя ще играе, а двамата ще режисират.
След два дни на общи планове и три литра мента двамата се разделят със скандал. Театралната арт мацка преспива с богато татуиран бивш наркоман от квартал „Изгрев", с който се запознава на вечерно парти около огъня. Той разказва на момичето как е обикалял Южна Америка на стоп с трима чилийски фермери, как попаднал в кокаинова плантация, където работил два месеца и дори стрелял с автомат. Тя е очарована и двамата отиват в палатката на негов приятел, който се е смазал с три вида алкохол и повръща в морето.
На другия ден сценаристът от кол центъра разбира за ужасяващата изневяра и с крясъци, псувни и сополив рев слага край на артистичния романс с театралното маце, маха се от тентата и отива да ухажва атрактивната сърна зад дървения бар на плажа.
Тя обаче вече е окупирана от 25-годишния син на крупен и съмнителен индустриалец, който е решил да прекара целия месец на каравана в акт на бунт срещу системата и баща си. Момъкът черпи наред с уиски, коктейли и кокаин, а характерът му просто е неустоим за барманката.
Една вечер двамата отиват да правят любов под звездите и до вълните, но са стреснати от оня френд на бившия наркоман, който пак повръща в морето, но този път след препиване с четири вида алкохол.
Богаташкият син се ядосва и тръгва към съдрания на прасе пич с тупаници, но секси барманката го спира и в същия момент се разочарова горчиво от него. Цяло лято си търси пацифист с пари, но все не се получава.
На следващия ден барманката, която всъщност е актриса от НАТФИЗ, но бачка зад бара и бърка коктейли, за да опознае човешката природа и да събере психологически опит, се захласва по дългокос музикант, който си е донесъл диджериду и пет тарамбуки. Човекът въплъщава нейния идеал за свободен и красив творец срещу течението. Заедно с трима свои аверчета той изнася импровизирани концерти всяка вечер пред огъня, където се събират много от плажните хипита. Музиката е непоносима и всички са в екстаз. Към един през нощта трезви няма, ненапушените са 24%, а цели две трети не са тупали нищо прахообразно и не са яли никакви бонбони защото са решили, че това лято ще водят чист, хармоничен и природосъобразен живот.
Към два през нощта всички са мат и маскара. Приятелят на бившия наркоман отново повръща в морето, но този път никой не иска нито да го бие, нито да прави секс в негово присъствие. Той е сам под звездите и над стомашните си сокове, които отплуват в Черно море, красиво осветено от пълния и хипнотичен лунен диск.
Около огъня богаташкият син е изтрещял и изтръпнал от друсане, пробва да гепи масивното диджериду на дългокосия музикант, но е прогонен от тълпата към караваната си в епохален акт на полуосъзнат класов гняв.
Сценаристът от кол центъра прави неуспешни опити да забие една друга актриса, която въпреки, че е участвала в две реклами за прах за пране и една кампания на застрахователна компания, носи изрязано червено потниче на Че и говори за чистотата на изкуството, необременено от пазарните принципи.
В един момент ужасяващата антимелодия на плажните хипи музиканти е заглушена от може би още по-ужасяващия диалект на местни морски бозайници. Богаташкият син е звъннал на три батки и заедно с тях се връща при партито край огъня, за да си отмъсти. Всички обаче са толкова надрани, че кратката нечленоразделна кавга преминава в приятелско-пиянска общочовешка любов и хората се хващат на хоро около пламъците - едната едра батка пуска автентичен фолклор от телефона си, а другата вади малки колонки.
В четири сутринта повръщащият приятел на бившия наркоман отдавна е заспал в чужда палатка, но други десет плажни хипита извършват сега под звездите древния ритуал за духовно и физическо пречистване. Утре тяхната романтична борба срещу клишетата, мутрите и консуматорщината ще продължи.