Депутати от ГЕРБ внасят проектозакон, въвеждащ санкции срещу горенето на отпадъци. Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова, която е инициирала промените, съобщава агенция "Фокус".
В последните дни има значителни превишения на фини прахови частици (ФПЧ), ясно е, че не трафикът е виновен за тях, а отоплението с твърдо битово гориво и горенето на отпадъците. Апелираме към хората, които се отопляват с дърва и въглища, да се включат в проектите на Столична община за осигуряване на безплатна подмяна на отоплението с по-екологично", коментира Фандъкова.
"В същото време горенето на отпадъци е също голям проблем в някои райони като "Красна поляна". Това е голям бич за хората там, затова поисках и в последните месеци се работеше в Народното събрание да приемат инкриминирането на горенето на отпадъци, защото само за последната седмица са направени над 60 проверки за горене на отпадъци на открито, съставени са над 20 акта, но сами по себе си те не вършат никаква работа", каза още столичният кмет.
"Заедно с инициативния комитет в "Красна поляна" поискахме тази промяна и утре група народни представители от ГЕРБ ще внесат искането ми за промяна на закона, за да може да има по-сериозни, по-строги санкции и горенето на отпадъци и това да стане престъпление", коментира още Йорданка Фандъкова.
Междувременно на територията на Столична община за днес и утре е обявен жълт код за опасни мъгли. По думите на зам.-кмета Йоана Христова предстои да се обсъди възможността утре в София да се въведе т.нар. "зелен билет", съобщи БНР.
Според платформата airsofia.info въздухът в София е замърсен с фини прахови частици в пъти над допустимите норми.
Има квартали,които нямат ТЕЦ ,нито са газифицирани.Тези хора трябва да се отопляват,държавата или общината да си свършат своето,малко повече инвестиции по въпроса.И да се знае че основния замърсител си остават автомобилите, другото е лъжа
sly | 10.12.201908:41 И да се знае че основния замърсител си остават автомобилите, другото е лъжа ________________________ От къде "се знае"? Така каза една продавачка на женския? Отговори ми тогава на въпроса - защо например този уикенд, трафикът като беше на половина (че и по-малко), "нивата" пак удариха тавана?!
ГЕРБ предлагат на някои хора да се забрани със закон да се борят за живота си.
първо, спрете да истерясвате за "нивата" на неизвестно какво. После като разберете, че ФПЧ е съкращение на финни прахови частици, потърсете статистика за последните поне 50 години, по дни и едва тогава може да разберете за какво иде реч и да умувате има ли проблем и как да се реши. ....едно време тези дискусии бяха ограничени до градинката пред Центална баня, сега се пренесоха в интернет
Тая тъпа овца от 4 години не може да спре циганите да горят каквото им попадне , нормално е след като това са по голямата част от избирателите и
"...Фандъкова призова да не се ползат дърва и въглища за отопление..." Права сте,госпожо Фъндъкова,ако раздадете на бедните по един ,,Наръчник на екскимоса или как да строим иглу без да пречим на трамвая" ,ще свършите чудесна работа Хич не е в "час" тая кощрава. Пуснете евтина газ, парно, ток и квото щете и хората ще минат сами на евтиното. Ако някой си събира дървата незаконно хоп в затвора ама на студено за да допринесе и затвора за чистота на въздуха. Почистете улиците да не се вдига прахоляк и това е. С призиви и бръщолевене тип Грета няма да постигнете нищо - ама то геЙрб е диагноза за психодиспансера
Панелното таласъмче Деовин и тук е налазило
Напълно съгласен с клиента /коментар 7/. Трафикът, както стана ясно не е основната причина за замърсяването, но софийската светофарна мрежа е образец за безумие. Не само, че светофарите са нацвъкани на места през 50 метра, но се сещам и за поне три парадоксални примера, как е решено изграждането на кръстовища на две нива: Първото е на Симеоновското шосе и Околовр.път. Две нива, но от долу светофарите си стоят. Вторият е на Семинарията. И там екстрено построиха надлез /за да се усвоят едни пари/, но от долу светофарите си бичат. А висенето е поне 3 минути, докато ти светне зелено. Третият е надлеза, дето свързва Младост 1 с Младост 2, над бул. Андрей Ляпчев. Кръстовища на 2 нива се правят, именно за да се избегне нуждата от светофари и съответно да се избегнат и задръстванията. Ако няма място за детелина, поне на долното ниво завоите и пресичанията да се решат с кръгово движение. Но, у нас има светофари и на кръгови кръстовища /Сточна гара, кръговото на Лъвов мост/. Чувал съм, че поддръжката на светофарната мрежа в София е концесионирана отдавна. Казват, че се плащало на бройка светофар. Не знам дали е така, но ако е вярно, нищо чудно това да е причината те да никнат като гъби и да ги оставят там, където може и без тях. Логично е концесионера да има интерес от повече светофари, които да поддържа, като така ще увеличи и печалбата си. А за лежащите полицаи пък да не говорим. Едно, че затормозяват движението допълнително, ами ги правят така, че след година да ремонтираш предница. Но оставете това, най-важното е, че забавят движението на линейки, на пожарни, на полицейски патрули, на градския транспорт. Разхода на гориво се увеличава неколкократно за автобусите от това постоянно спиране и тръгване. Тъкмо тръгне от спирката - светофар. Мине светофара и .. лежащ полицай, след това пак светофар и след него спирка. Е, как да излезе и по-евтин транспорта, като автобуса не включва на по-висока от втора предавка. Това са колосални разходи на гориво. Но, на кого му пука. Нали така общината осигурява бизнес на разни пътностроителни фирмички да полагат лежащи полицаи, а косвено, осигурява впоследствие работа и на автосервизите. Важното е да не спира оборота на капитала. Ама там някой горял дърва, въглища или гуми, щото нямал парно или нямал пари за парно. Ами да се маха бе. Къде ще ходи не ни интересува. Ако ще и да мре. Ето така се взимат решения и се решават проблеми в условия на фашизъм. Няма това-онова! Раз, и край!