Страх ли ви е от почукванията по врата? Почти всеки от нас се е стряскал, когато някой започн да тропа по вратата в необичайно късен час или в притеснително тих, дъждовен ден (макар почти винаги да е нещо тривиално - като инкасатор или пиян съсед).
Задаващата се OD Knock на Хидео Коджима ще експлоатира по най-крайни начини тази реакция на ужас от неизвестното отвъд вратата, което очевидно желае да влезе.
Защо не казваме "игра"? Защото самият Коджима, създател на хитовите поредици Metal Gear Solid и Death Stranding, не определя новия си проект просто като игра. Казвал е, че е "игра, но в същото време е филм и в същото време нов тип медия".
Съвсем леко вдигаме очакванията, а, Хидео?
Първият 3-минутен тийзър трейлър на OD Knock обещава най-малкото различно изживяване.
Вижте го тук:
Няма детайли за историята, а редактираните надписи в началото само щрихират някаква обща картина на случващото се. Минали са 10 години от някакъв "ужас", а "прокълнатите" очевидно отново са тук, казват ни надписите.
Виждаме зверски реалистично помещение, дело на Unreal енджина, и от първо лице ставаме свидетели на опита на невидимата до този момент героиня да запали поставените в единия му край свещи.
Някои от тях - във формата на човешки бебета (каква е тази обсесия на Коджима с бебетата?), които реагират с плач при запалване на свещта.
Тук идва споменатото почукване на вратата. Може би цялата "мисия" е свещите да бъдат запалени в правилния ред, за да не влезе "нещото"?
Е, очевидно е неуспешно. Виждаме лицето на актрисата София Лилис ("Dungeons & Dragons: Разбойническа чест"), която - отново чрез великолепен motion capture - трепери, докато "нещото" влиза през вратата и бавно се промъква към гърба ѝ.
Кожата на героинята бива покрита с белези, преди две гигантски ръце да сграбчат лицето ѝ.
Тези впечатляващи кадри от OD Knock са били показани по време на онлайн събитие за 10-тата годишнина от създаването на студиото на Коджима - Kojima Productions.
Тук идва лошата за някои геймъри новина - смелият нов проект на легендарния гейм дизайнер ще се появи ексклузивно за Xbox.
Ето защо Коджима и Фил Спенсър, изпълнителният директор на Microsoft Gaming, са представили първите кадри от OD Knock.
По думите на Спенсър става дума за игра, която "разширява границите". А Коджима обяснява, че подзаглавието "knock" идва от неговия собствен страх от звука на почукване.
Иначе OD очевидно е съкращение от Overdose ("Свръхдоза") - именно това заглавие се появи за пръв път в слуховете през 2022 г., че Коджима прави игра за Xbox.
••• Наскоро се потопихме в Death Stranding 2, отново дело на Коджима. Ревюто ѝ тук:
В типичния му стил японецът отново ще използва реални актьори. Освен Лилис ще видим и Хънтър Шафър ("Еуфория") и култовия германец Удо Киер, работил с Ларс фон Триер и Вернер Херцог.
Подзаглавието на проекта също не присъства случайно.
Джордан Пийл ("Бягай!", "Нас", "Не"), който се доказа като майстор на ужасите на големия екран през последните години, също работи по проект от "изживяването OD", макар за него да се знае още по-малко.
Всички тези неизвестни и първите кадри са достатъчни, че да се замислим за Xbox...
••• Още за Хънтър Шафър четете тук: