Жената, която присъства на всяка секс-сцена в "The Deuce"

Пролетта на 2018 г., снимачната площадка на "The Deuce" ("Нюйоркска комбина"). HBO снима нов сезон на сериала, посветен на порно-индустрията в Ню Йорк от 70-те години.

29-годишната актриса Емили Мийд се готви да изиграе сцена, в която прави фелацио пред очите на снимачния екип на сериала. Мийд е доста смутена. Сцената се записва с пластмасова играчка, а не с жив партньор, но въпреки това актрисата не е доволна. Никога преди не е извършвала подобни действия пред камера.

Мийд участва в "The Deuce" в ролята на проститутката и новоизгряваща порно-звезда Лори, но с течение на времето започва да се притеснява как този образ ще се отрази на репутацията й в бъдеще.

Ако някой ден децата ми видят този епизод?, мисли си тя.

Емили Мийд работи в свръхсексуализирана индустрия, каквато е филмовото производство, а конкретният проект е изцяло посветен на филмите за възрастни. Със сигурност смущенията й не са нищо ново. Но инерцията на движението #MeToo я подтиква да потърси нов начин за справяне със ситуация. Моментът е назрял за преосмисляне на безопасността на работното място, особено когато професията е фокусирана върху секса.

Самата Емили Мийд се снима в секс-сцени от 16-годишна възраст, но въпреки това продължава да се чувства некомфортно, докато ги пресъздава. Понякога страхът й се дължи на това, че е твърде разголена (физически и емоционално), в други случаи - на усещането за беззащитност пред погледите на снимачния екип. Никога досега обаче тя не се е оплаквала от условията на работа, за да не разочарова колегите си или да не бъде сметната за твърде претенциозна.

Понякога сама се снабдява с реквизит, който да прикрие поне някаква част от разголеното си тяло, без да проваля сцената. В повечето случаи, никой друг в екипа не взима предвид тези подробности.

В новия сезон на "The Deuce" обаче нещата се променят. На площадката се намира жена на име Алиша Родис.

Тя е първият "координатор по интимността" в HBO и следи целия процес през контролните монитори на режисьора. Осигурила е на Емили Мийд подложка за колене, за да не се нарани на твърдия под на студиото, докато се снима. Между отделните дубли й носи освежител за уста или други помощни средства. Още преди заснемането на проблемната сцена, Родис разговаря с Мийд и предава на режисьора всички нейни съображения. Присъствието й в студиото осигурява физическа и професионална защита за актрисата.

Промяната в политиката на HBO се дължи на инициатива на Мийд. След разкритията около Харви Уайнстийн в края на 2017 г. тя се среща с ръководството на HBO и настоява за нови правила на работа. Заявява, че се нуждае от своеобразен защитник на снимачната площадка, т.е. човек, който да й оказва съдействие, докато играе в интимни сцени от сериала.

Мийд получава това, което иска. Мениджърите на телевизията избират Алиша Родис през "Intimacy Directors International", неправителствена организация, основана от самата нея през 2016 г. с цел да се въведе система от стандарти и правила за изпълнението на секс-сцени в театъра и киното.

Привличането й оказва толкова голямо влияние върху снимачния процес, че шоурънърът на "The Deuce" Дейвид Саймън казва, че повече никога не би работил без помощта на "интимен координатор".

HBO променя политиката си, така че всички сериали и филми с подобни сцени да се снимат в присъствието на подобен координатор.

Алиша Родис работи не само за "The Deuce", а и за комедийния сериал "Crashing" с Пийт Холмс, за бъдещия сериал "Watchmen" на Деймън Линделоф ("Lost", "The Leftovers") и за филма "Deadwood". Междувременно тя подготвя свой екип от координатори, които ще се присъединят към продукцията на новите сериали "Jett" и "Euphoria".

Алиша Родис е бивша актриса, работила е като каскадьор и режисьор на бойни сцени. Преди да се преквалифицира като специалист по интимността, е преминала през обучения с психолози, адвокати, социални работници, дори с професионални секс-труженички. Мисията й е да покаже на филмовите компании, че интимните сцени са заредени с потенциални рискове както за актьорите, така и за самите продуценти при предявяване на претенции от страна на "засегнатите" звезди.

Емили Мийд описва Алиша Родис като "майка или сестра на снимачната площадка", която пази не само нея, но и другите актьори. Хора на нейната позиция работят в театрите от няколко години, но са сравнително нови за киното и телевизията.

На практика, Родис е нещо като медиатор между актьорите, режисьорите, продуцентите и екипа.

Тя прави преглед на сценария, организира групови срещи за обсъждане на детайлите по планираните секс-сцени, среща се и индивидуално с актьорите.

Ако към дневния снимачен план се добавят нови или променени секс-сцени, често Родис е тази, която съобщава на актьора и изяснява с него какви са границите, отвъд които няма да се прескача.

Целта й е да гарантира, че изпълнителят на ролята е дал "информирано и категорично съгласие", преди да се продължи напред. След това тя защитава позицията на актьора пред продуцентския екип.

"Нещата, които тя прави, не са чак толкова радикални, като се замислите. Не е радикална идея да дадеш на актьора нещо, с което да покрие интимните си части. Самият жест и присъствието й помагат", казва Емили Мийд.

Родис използва и опита си в хореографията и режисурата, за да помогне на Мийд и другите актьори да подходят по-различно към физическите детайли на секс-сцените. Движенията им може да изглеждат много по-реалистични на камера, отколкото са в действителност на снимачната площадка, ако се изпълняват по определен начин.

Ако актьорите бъдат оставени да се справят сами, те биха повторили поведението си от реалния живот - факт, който може да се отрази смущаващо на някои от тях.

Родис нарича това "разделяне на сексуалността между героите и това, което наистина се случва с актьорите".

Целта е актьорите да продължат да гледат на работата си като на професионална задача, без тя да ги претоварва психически, като в същото време зрителите виждат качествен краен резултат.

Тази перспектива често се губи за режисьорите, продуцентите и снимачния екип, които не са поставени в позицията да се събличат голи сред декор от 3 стени, поставени под ярки прожектори, и да имитират страстна любов към колеги, които всъщност не ги привличат сексуално.

Секс-сцените могат да бъдат естетическо и провокиращо средство за разказ на определена история чрез движението на телата на актьорите. Най-честата практика на режисьорите в тези случаи е да разпоредят "Правете го така, както ви е удобно".

Но ако не дадеш конкретни напътствия на някого, а просто поискаш от двама души да се нахвърлят един на друг, това не е ли просто секс-поръчка?, пита Алиша Родис. Най-нескопосано изпълнение на подобни сцени може да остави усещането за тормоз както при жената, така и при мъжа. Родис казва, че повечето й познати актьори имат поне една ужасяваща история за секс-сцена, която ги е накарала да се почувстват крайно некомфортно.

Освен на хореографията на сцената и телесната защита, Родис обръща внимание и на начина, по който екипът говори за секс-сцените по време на снимки.

"Някои режисьори нареждат: "Хайде, хвани я за ц****е", без да си дава сметка, че всички сме на работа. Не казвам "В тази сцена той ще я из****, а "Да обсъдим как да пресъздадем това агресивно движение". Подбирам думите, така че актьорите да знаят какво се очаква да извършат физически", казва тя.

В киното целият екип разполага със седмици за предварителна подготовка по всяка сцена, време, в което актьорите да се настроят психически и емоционално за задачата.

В телевизията обаче производството е с много по-кратки срокове, актьорите понякога научават спецификите на определени сцени само 24 часа преди снимките.

Крайният резултат за сериал като "The Deuce" не е по-малко секс, цензуриран секс или скучен секс. Резултатът е по-добро изпълнение на цялата история и игра, която не се превръща в бреме за актьорите.

Новините

Най-четените