Скандалното Правило 40 ще действа и на Рио 2016

Скандалното Правило 40 ще действа и тази Олимпиада. Спортистите в Рио трябва много да внимават какво могат и какво не могат да правят по време на Игрите.

Неофициалните спонсори на Рио 2016 няма да могат да използват нито един олимпийски символ или олимпийски термин между 27 юли и 24 август. В противен случай, Международният олимпийски комитет (МОК) може да отнема и медали.

Това означава, че само официалните партньори на Рио 2016 могат да пожелават успех на спортистите си, да ги надъхат за медал, да ги поздравят за победата или да ги ретуитнат.

Правило 40: „Освен позволените от изпълнителния съвет на МОК, никой състезател, официално лице или човек от щаба, който се състезава на олимпийските игри, може да използва този човек, името му, снимка или спортните му постижения за рекламни цели по време на олимпийските игри“.

Правило 40 забранява на участниците от участие в каквито и да е било рекламни кампании между 27 юли и 24 август (период, наречен „периодът на Игрите“).

Правило 40 е създадено с идеята да предпази рекламирането на Игрите, спонсорите на Олимпиадата и финансирането й.

Забранени думи и фрази:

 

  • 2016
  • Рио/Рио де Жанейро
  • Злато
  • Сребро
  • Бронз
  • Медал
  • Усилие
  • Представяне
  • Предизвикателство
  • Лято
  • Игри
  • Спонсори
  • Победа
  • Олимпиец
  • Олимпийски
  • Олимпийски игри
  • Олимпиада
  • Олимпиади
  • Олимпийското мото „Citius-Altuis-Fortuis” (от латински „По-бързо, по-високо, по-силно“) и всичките му преводи

Отборът на Великобритания състави нагледно презентация, която може да видите тук и която разяснява правило 40 в пълнотата му.

 

Точно подобни съобщения ще бъдат забранени. Дискохвъргачката Джейд Лали пусна закодирано съобщение във връзка с Правило 40.

Новините

Най-четените