От доста време насам беше ясно, че исканите от Red Bull и Mercedes промени в гумите на Pirelli няма да минат. Но кампанията си струваше - поредица оплаквания и постоянно хленчене от пилотите и шефовете на отбори, които се редуваха с точност на метроном пред медиите. Дори Бърни Екълстоун удари едно рамо на недоволните, а накрая в Pirelli загубиха търпение и припомниха на недоволните, че се оплакват от нещо, което сами си поискаха в края на миналия сезон.
Наистина в края на 2012 нагласата беше, че с по-агресивни гуми, т.е по-бързи и даващи по-добро сцепление, но не толкова издръжливи, състезанията ще станат още по-интересни. Което е много точно и вярно. Но не отговаря на интересите на тези, които не успяха да си свършат работата през зимата. В случая RBR и Mercedes - новите им коли не износват добре гумите, особено задните, а на пистите с бързи завои, където сликовете са най-натоварени тази разлика става особено видима. И още в първите стартове започна голямото оплакване. Евтини номера, които бяха ясни на всички.
Но за подобни решения има строга процедура за взимането им - единодушното съгласие на всички отбори. И на всички им беше ясно, че шансовете това да стане са много малки. Все пак, това е промяна на правилата в хода на сезона. И за разлика от България, във Формула 1 това се случва рядко и трудно.
Така статуквото се запазва - тимът с най-добрия автомобил, който обаче има проблеми с гумите не получи предимство пред тези, които се справиха по-добре с разгадаването на новите гуми през зимата. И възможностите за интересни състезания оттук нататък остават, даже се увеличават, защото сега идват писти с бързи завои, където RBR може да се окаже в ролята на догонващ.
А ако гумите бяха променени по вкуса на Фетел и RBR, може би щяхме да гледаме състезания като това в Канада - Себ или Уебър (ако му разрешат) се откъсва напред и контролира хода на състезанието от старта до финала. Феновете не искат да гледат състезания в които няма интрига и битка за всяка позиция. Такива надпревари вредят на Формула 1, включително и на победителите в тях. А интересът на феновете винаги трябва да е по-важен от този на отборите. Нещо, което често се забравя в много от моторните спортове. Не само във Формула 1.