Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Спорт в училище? Имаме „свободен" час!

Спорт в училище? Имаме „свободен" час! Снимка: БГНЕС

За изграждането на спортните навици на децата и на спортна култура като цяло съществена роля имат и часовете по физическо възпитание в училище.

Преди години именно от там треньорите търсеха бъдещите таланти и от тях правеха спортните идоли на България в последствие. Как стои въпросът сега? Предлагаме ви мнението на Нина Рангелова от блога й в сайта teacher.bg.

През последните години физическата култура и спорта се утвърди като една от сферите с най-ниска управленска ангажираност и обществена небрежност.

В съзнанието на повечето български граждани спортът се оформи като обществена зона на престъпни групировки.

Все повече преобладава мнението за необходимостта от предефиниране на формите на организация на физическото възпитание и спорта /в детската градина, в училище, във висшите учебни заведения, в квартала, във фирмата и т.н./ с оглед новите изисквания на динамичната глобална икономика и предизвикателствата пред човека в новия технологичен век.

Запознавайки се с проекта за Стратегия за развитие на физическото възпитание и спорт в Столична община припознах коварния принцип на чиновническото творчество „Да направим промените без да променяме".

Предлаганата от Столична община стратегия е основана на разбирането, че главна цел е създаване на „рамка за нейното планомерно развитие и усъвършенстване".

Тази цел според Стратегията ще се реализира чрез „развитие и утвърждаване на партньорство „между Столична община и ДАМС, Агенцията за закрила на детето и министерствата на Република България, а разработването на целеви програми за развитие на спорта ще се реализира от органите на държавната власт, общината и спортните организации".

Интересите на останалите участници - младежи, родители, учители-специалисти, неправителствени организации и представители на частни спортни школи, фирми с дейности в спортния бранш и др., остават игнорирани и в невъзможност да предложат своя ценен опит и практики.

Задачата на Стратегията трябва да формулира цели за развитие на физическото образование и спорт, както и да очертае основните мерки за тяхното постигане.

Предложената Стратегия няма амбицията да предложи нови съвременни решения на всички проблеми, които са отчетени.

Тя дори не се опитва да дефинира и изведе на преден план онези проблеми, които са от съществено значение за предоставяне на модерна, достъпна и качествена среда за физическото възпитание, спорт и туризъм.

 

Най-четените