Има ли драма с двигателите на Алонсо?

Ситуацията с двигателите, които може да използва до края на сезона водача в класирането във Формула 1 Фернандо Алонсо не изглежда толкова драматична, колкото смятаха всички след финала на Гран при на Южна Корея.

Звездата на Ferrari вече е използвал всичките си осем двигателя, на които имаше право през този сезон и ако реши да кара с нов мотор ще бъде преместен с 10 места назад на стартовата решетка за състезанието, за което получи новия агрегат.

Но, Гран при на Бразилия ще се окаже последното състезание, в което Алонсо ще кара с двигател, навъртял много километри - вече стана ясно, че Фернандо ще стартира в Сао Пауло с мотора, с който спечели Гран при на Италия на "Монца".

За финала на сезона обаче Алонсо ще може да получи един от тези осем двигателя, който е с много малък километраж, но досега имаше ембарго върху използването му. Става въпрос за двигателя, който беше свален от колата на испанеца след квалификацията в Бахрейн - първото състезание за годината, което донесе двойна победа на тима на Черните кончета и след което Фернандо поведе в класирането.

Според правилата за сезон 2010, Ferrari може да използва този мотор само в свободните тренировки в петък, но в Маранело са решили да го съхранят като последна резерва. В Бахрейн двигателят беше сменен след квалификацията в събота защото болидът F60 имаше проблеми с охлаждането и моторът беше на ръба на прегряването.

Но ограниченията от сезона не важат за последния старт за годината в Абу Даби и там Алонсо почти сигурно ще кара с този двигател, който остана агрегатът с най-много "живот" и най-малко навъртени километри.

Така че, нещата за Алонсо, който се бори за третата си световна титла въобще не са толкова драматични.

Новините

Най-четените