Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Red Bull ти дава криле...

Себастиан Фетел спечели в Малайзия първата си победа тази година
Себастиан Фетел спечели в Малайзия първата си победа тази година

Двамата пилоти на Кристиан Хорнър Себастиан Фетел и Марк Уебър най-после реализираха потенциала на новия болид на тима, създаден от екипа на гениалния Ейдриън Нюи. Това изречение обобщава двойната победа на Red Bull, като в състезанието Фетел и Уебър бяха начело от старта до финала и нито един от техните съперници не успя да се доближи до темпото, съответно и да се опита да ги застраши на пистата.

Но точно на такова скучно състезание се надяваше Фетел преди старта - двамата с Марк да се откъснат напред и никой да не може да им попречи на стратегията.

Но още на старта се появи интересен въпрос, който подсказва, че в бокса на Red Bull ще става по-интересно. Уебър успя да потегли добре, беше начело в началото на спринта към първия завой, но при влизането в зоната за сигурност отвори вътрешната траектория за атаката към завоя и там се шмугна Фетел. Дотук добре, но след финала Уебър разкри, че той и Себастиан са си говорили с Хорнър и са били посъветвани да не правят глупости на старта, за да не провалят шансовете на тима си за добро представяне. Което означава, че ако Марк беше запазил първата позиция на влизане в първия завой, Фетел нямаше да го атакува и състезанието ще трябваше да се реши по-нататък.

Иначе издънките на Ferrari и McLaren в квалификацията я направиха по-интересна, но и максимално лесна за Уебър и Фетел, както и самото състезание на другия ден. Все пак Марк и Себастиан нямаше кой знае колко да се притесняват от темпото на Кубица или Нико Розберг, които се бореха за третото място - върхът на възможностите на автомобилите им в този момент. Но двата големи отбора - от Маранело и Уокинг доказаха, че и най-професионалните тимове, харчещи милиони правят глупави грешки, които след това им струват скъпо. Ако в двата тима може да се намери някой, който да обясни защо пилотите им не направиха по една бърза обиколка за по-голяма сигурност, то мнението му ще е интересно.

Във второ поредно състезание Люис Хамилтън демонстрира пилотиране като за световна титла - единствен от групата лидери в дъното на колоната успя да се измъкне напред, което се отрази добре на стратегията му. Зад него Бътън, Алонсо и Маса трябваше да търсят начин да се справят с двамата пилоти на Toro Rosso, но както знае Михаел Шумахер това далеч не е толкова лесно, колкото изглежда.

Да не пропуснем Шумахер - искрено съжалявам, че германецът отпадна толкова рано. Щеше да е много интересно, ако беше застигнат от експреса "Хамилтън-Алонсо-Маса-Бътън" и как ще се справи с атаките, които бяха неизбежни? Заслужаваше си да се види.

А проблемите на Михаел отново останаха в сянката на доброто представяне на Нико Розберг. През зимата мнозина предричаха на сина на Кеке Розберг труден сезон и общо взето, обречена година, все пак негов съотборник е 7-кратният световен шампион Михаел Шумахер. Но Нико редовно е по-бърз от ветерана, на всяка една писта, а вече донесе и първия подиум на тима. Което пък го вкара в групата претенденти за световната титла - Нико има 35 точки, колкото и настоящия световен шампион Дженсън Бътън и е само на 4 от водача в класирането.

Още едно такова състезание и Михаел ще трябва да приеме ролята на №2, за да помага на шампионската кампания на Розберг.

И накрая, за точковата система. След три старта начело в класирането е пилот, който все още няма победа, а разликите в челото са приятно малки - Маса с 39, , Алонсо и Фетел с по 37, Бътън и Розберг с по 35 и веднага след тях Хамилтън с 31 и Кубица с 30. Чудесно начало.

В Малайзия не валя и пак не беше много интересно състезание, но спешните мерки се задават и може би скоро ще бъдат представени като антикризисен пакет, създаден от ФИА и ФОТА. Защото не можем да искаме този, който прави изпреварване да е с 2 секунди на обиколка по-бърз от своя съперник. Не е нормално.

Дано пък в Китай да вали. Защо не, можем да го искаме за всеки старт. Това не е промяна в правилата, но действа всеки път.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените