"Срещал съм Жизел само веднъж, за много кратко - след едно шоу на модния подиум за известната марка за плажно облекло Colcci в Сао Паулу през юни 2009 г.", пише Дом Филипс за The Daily Beast. Шоуто, в което участват приятелят на Мадона - Хесус Лус, както и бразилският актьор Родриго Хилберт, е било събитието на седмицата.
"Бях приклещен зад кулисите с тълпа фотографи зад бариерата за сигурност, докато моделите излизаха. Жизел бързаше назад-напред, кикотейки се през цялото време. След шоуто успях да последвам един от чуждестранните дистрибутори на Colcci в "светилището". Вътре открих суши, шампанско и тв водещата Лусиана Хименес, бивша приятелка на Мик Джагър и майка на сина му Лукас.
Имаше още една черна врата, друга тайна зала: VIP-ът на виповете. Присъединих се към дистрибуторите, които се редяха на опашка пред него, макар да не бях сигурен какво ще открия вътре. Въведоха ни в просторна стая.
Изнервящо високата Жизел седеше на стол
Огромната й усмивка блестеше на лицето й. За по-малко от минута тя очарова всички, събра ни около себе си за групова снимка, и в пакет ни изпроводи през вратата. Дистрибуторите преливаха от радост: те се бяха "срещнали" с Жизел и щяха да лансират максимално добре новата колекция за сезона". Още една мисия, изпълнена от машината за пари Бюндхен.
Сега съобщението, че Жизел ще бъде новото "пропагандно момиче" на бразилския гигант на бельото Hope изненада дори отдавнашните наблюдатели на кариерата й, а има легиони от тях в Бразилия. Само 4 месеца след раждането на първото й дете, тя вече прави снимки точно за марка бельо, и външният й вид отговаря с всеки сантиметър на сумата от 150 милиона долара, които е получила.
Сделката с Hope е последният удар на 29-годишната топ красавица
И поредно потвърждение, че тя се е превърнала без съмнение в най-схватливия по отношение на финанси и маркетинг супермодел на нашето време. Наскро списание "Forbes" отново обяви Жизел за най-печелившия модел в света. Миналата година тя бе събрала 25 млн. долара, а през 2008 г., преди рецесията, приходите й бяха $35 милиона.
Пoстигна го чрез сключване на шумни мега-договори,
започвайки от знаменитата й сделка за 5 милиона долара с Victoria's Secret в средата на 90-те години, която й позволи почти напълно да се откаже от разходките по подиума. Заемащата втора позиция в списъка на Forbes Хайди Клум дори не се доближава до печалбите на Бюндхен.
Ето защо, след две години, в които Hope покриваха билбордите в Бразилия с лицето на актрисата и кралица на карнавала Джулиана Паес - максимално близката до понятието за "национална любимка" на Бразилия - фирмата за бельо я замени с Жизел. Паес е толкова голяма знаменитост в Бразилия, че някои подходиха скептично към вестта, че Hope наистина са я изритали. Но говорител на фирмата потвърди, че "тя няма да се върне".
Освен това Жизел не прилича на тъмнооката и тъмнокоса закръглена Джулиана Паес - като блондинка със сини очи, тя има генетично ценни качества в страна, където половината от бразилското население е чернокожо или от смесена раса. Но повечето от топмоделите там имат северноевропейски черти.
"По-традиционна, по-малко авантюристична, по-лесна за приемане," казва Пасковиц за по-приемливия за корпоративния свят вид на Жизел. "Всяко момиче в Бразилия иска да бъде Жизел", без значение какъв е цветът на кожата й, коментира Джесика Ленгиел от Colcci.
Заключението е, че каквото и да докосне Жизел в Бразилия, то се продава. "На бразилския пазар тя е номер едно - абсолютна икона," казва Джойс Пасковиц, собственик на влиятелния бразилски web сайт за мода и знаменитости Glamorama и луксозните списания Pascowitz и Poder (Power).
Жизел рекламира всичко - от дънки до продукти на Apple
В момента лансира в Бразилия шампоани, дрехи, сандали (част от приходите отиват за благотворителни организации за защита на амазонските гори), бельо и цифрова телевизия. Кампанията й за бразилския универсален магазин C&A спомогна за повишаване на продажбите с 30%. За три години нейни реклами за продуктите за коса Pantene на Proctor & Gamble доведоха до утрояване на присъствието им на пазара.
Според финансовия журналист от Сан Франциско Фред Фулд, собственик на сайта Stockerblog, през последните три години Жизел с много е надминала индустриалния среден индекс на Dow Jones. "Миналата година нейният индекс беше спаднал с около 2%, в сравнение със средния индекс на Dow Jones, който беше паднал с 23%," казва той.
През март Жизел стартира нова продуктова гама на Pantene за коса на сцена в Сау Паулу пред специално поканена публика. Тя посещава коктейла и остава само няколко минути, като изчезва преди тълпата дори да стигне до шампанското и сандвичите. "Разполагахме с много малко време с нея," коментира после рекламист от фирмата, която се занимаваше с PR-а на Pantene.
На следващия ден тя снима две реклами за Sky TV с две от най-известните бразилски футболни легенди -
Пеле и Ромарио
На снимките за Sky TV, както разказва популярният режисьор Нандо Оливал, който е снимал кампанията, Пеле й дава футболна тениска за сина й Бенджамин с автограф, с думата "amor". Той се шегува, че е добре, че съпругът й не говори португалски. Жизел отминава флирта с усмивка - тя е много дискретна.
Никога не е имало разкрития около събиранията и разделите й с Леонардо ди Каприо. След него тя излиза с няколко бразилски плейбои - бизнесмена Жоао-Пауло Диниз и играча на поло и бизнесмен Рикардо Мансур. Според Монтейро, Жизел винаги е имала
списък с това, което търси в един мъж
"Те трябва да бъдат с добър нрав, атлетични, добре изглеждащи, чаровни," казва Монтейро. "Да се отнасят както трябва с жената. Да обичат да пътуват. И трябва да се занимават със спорт." Тя получава това, което иска: омъжва се за жокей. Първата церемония е организирана тайно в Лос Анджелис.
Едва на второто, по-шумно събитие, на 4 април 2009 г., в едно от именията й в Коста Рика, се появява една от малкото пукнатини в старателно поддържания имидж на Жизел. Частната охранителна фирма на сватбата заловила двама папараци, поискала камерите и картите с памет, а когато те отказали, стреляла по колата им, докато заминавали. Твърди се, че фотографите са завели дело за 1 милион долара.
Жизел произлиза от немско семейство от шесто поколение. За модата я откриват на 14 години, по време на училищно пътуване до Сау Паулу. Три години по-късно вече е в Ню Йорк. "Жизел не успя да завърши гимназия, така че нейният баща й изпращаше книги и й казваше: "Отиваш в Париж? Посети Лувъра!", разказва Монтейро. По-късно Жизел споделя: "Жертвах моето юношество. Имах отговорности, трябваше да си плащам сметките, а бях още дете."