Няма вече супермодели като Синди

Феноменът на съвременните модели, които се саморекламират в социалните медии и други платформи, в момента е толкова вездесъщ, че почти се е превърнал в клише.

Но да превърнеш името си в марка не винаги е толкова лесно, колкото да си правиш сам PR из Instagram.

Много преди възхода на трупащите последователи и залагащи на социалните мрежи Кара, Кендъл и Кайли, изгря звездата на Синди Крофорд.

Американският модел умело показа как една жена може да прави много повече (а и да печели много повече) от това просто да позира и да ходи по подиума.

Един от първите "супермодели", които Rolling Stone някога нарече "най-чистото въплъщение на човешкото съвършенство в нашия еволюционен континуум", Синди беше и първият модел, който преобразува името си си в марка, а марката превърна в бизнес-империя.

На 20 февруари Крофорд ще навърши 50 години. А преди дни оповести, че модната й кариера е приключила.

Тя заяви оттеглянето си в интервю пред бордното списание на United Airlines - Rhapsody:

"Работих с невероятни фотографи. Какво още да правя? Не мога постоянно да продължавам да преокривам себе си. Не би трябвало да се налага да се самодоказвам отново и отново. А и не искам".

Определено на Синди не й се налага повече да го прави. Особено след всичко постигнато, когато се премества от малко градче в Илиноис в Ню Йорк, за да гради кариера на модел преди 30 години.

Възходът на Крофорд е невъзможен днес.

Само за първите три години в бранша тя попада на кориците на 200 списания и става образец за американския модел на поколението на 90-те.

Синди се прочува както с формите си, така и с бенката - застрахована за милион долара - над устната си.

Крофорд става лице на Revlon, лице на Pepsi, посланик на часовниците Omega (партньорство, което продължава 20 години), а малко по-късно и водеща на House of Style по MTV, където разкрива част от характера си - рядка възможност за моделите по онова време.

Тя бързо развива предприемаческия си дух и пуска собствен календар по бански, както и собствени видеа с упражнения - "Cindy Crawford: Shape Your Body Workout".

После, през 1995-та, се появява Fashion Cafe - ресторант, който тя отваря, заедно с няколко други супермодели в Рокфелер Център.

Същата година е обявена за най-скъпоплатения модел в света.

През 2005-та тя създава много успешна серия масови мебели - "Cindy Crawford Home Collection", като си партнира с марки като Raymour & Flanigan. Колекцията все още й носи проходи от повече от 250 млн. долара годишно.

Четири години по-късно, Синди пуска и лайфстайл серия продукти, заедно с JC Penney.

Дълги години живее без брак с Ричард Гиър, с който се запознава чрез фотографа Хърб Риц - общ техен приятел - през 1987-ма.

Двамата се женят чак през 1991-ва и се развеждат четири години по-късно - през 1995-та, когато Крофърд е в пика на кариерата си.

Година по-рано, двамата се прочуха с реклама на цяла страница в лондонския Times, която опроверга слуховете, че Гиър е гей и че връзката им се разпада.

"Ние сме хетеросексуални и моногамни и приемаме ангажимента си един към друг много сериозно", гласеше рекламата. "Нямаме планове, нито някога сме имали планове за развод. Оставаме женени. Нямаме търпение семейството ни да се увеличи".

Скоро след развода, Крофорд започва връзка с бизнесмена Ранди Гърбър. С него са женени от 17 години. Двамата имат две деца - 14-годишните Пресли и Кая, която е същински двойник на Крофърд и подписа договор с IMG Models през юни миналата година.

Оповестяването на оттеглянето й в бордно списание изглежда странен избор. И все пак тя загатваше, че ще приключи кариерата си на няколко пъти в последната година.

"Сигурна съм, че ще ме снимат поне още 10 години", казва тя пред Rhapsody, "но вече не като модел".

Тя прекара последните няколко месеца в промотиране на новата си книга Becoming, която е донякъде ретроспектива на нейната кариера - и донякъде мемоари.

В книгата тя пише за своите собствени проблеми с възприемането на тялото си и коментира трайната обсесия към слабите модели в бранша.

Синди също така участва в нашумялата рекламна кампания на Balmain за пролетта на 2016-та, заедно с другите си посестрими супермодели Клаудия Шифър и Наоми Кембъл (стъпка в различна посока за парижката модна къща, която напоследък предпочиташе прочути актуални модели като Кендъл и Кание).

Какъв по-добър начин Крофорд да се оттегли от завладяваща черно-бяла кампания за Balmain, рамо до рамо с две други супермоделки от 90-те?

Тя както винаги изглежда секси, като всичките й характерни черти са на показ: бенка, бухнали устни, изящни вежди, тяло с форма на пясъчен часовник и безкрайно дълги крака.

Един кадър я показва как се навежда към камерата във велурено сако-бюстие, с натежали клепки, разтворени провокативно устни, с дясна ръка, притисната към деколтето.

Съветът й към по-младите модели?

"Вярвайте, че никой не познава вашата марка по-добре от вас самите".

#2 MarkModel13 03.02.2016 в 09:35:30

Последната снимка можеше да ни я спестите. От една възраст нататък успешният човек би трябвало да демонстрира само ума си.

#3 паяка 03.02.2016 в 09:57:51

Колко трябва да си злобен и завистлив за да публикуваш последната снимка!? Която дори съм убедена, че е изманипулирана.

#4 Дракон с кисело зеле 03.02.2016 в 12:51:02

Последната снимка наистина можехте да ни я спестите...

#6 Winora 03.02.2016 в 19:49:50

"През 2005-та тя създава много успешна серия масови мебели - "Cindy Crawford Home Collection", като си партнира с марки като Raymour & Flanigan. Колекцията все още й носи проходи от повече от 250 млн. долара годишно." Кафетооо, това милионите за нищо ги нямате. Излиза, че за 10 години баба ви Синди е гушнала 2.5 милиарда долара само от някакви си масови мебели. Ти да видиш. Според мен, много по-вероятно е преводачът ви да е отсъствал от часовете по аритметика. Преди време ви предложих да ме наемете като редактор, за да не допускате такива левашки грешки, но не. Стискате се за някакви си 2 хиляди лева на месец, но тук милионите ги хвърляте с щедра ръка.

#8 birkoff 30.04.2016 в 21:34:33

Прекрасната Синди Крофорд!!

Новините

Най-четените