Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Храните, които помагат в жегата

Диня

Тъй като се състои от 93% вода, динята е един от най-освежаващите плодове в природата. Идеална е за кратка лятна закуска.
ЯгодиМалко е трудно да се намерят по това време на годината, но в някои магазини все пак се срещат. Те са по-богати на вода от малините и боровинките, съдържат много потасий (освен калций, желязо, магнезий и фосфор). Потасият помага на организма да възстанови и запази точното количество течности. Снимка: Getty Images
Ягоди

Малко е трудно да се намерят по това време на годината, но в някои магазини все пак се срещат. Те са по-богати на вода от малините и боровинките, съдържат много потасий (освен калций, желязо, магнезий и фосфор). Потасият помага на организма да възстанови и запази точното количество течности.
Краставици

На таратор или на салата, или направо с кората, но само ако са домашни, краставиците са невероятно освежаващи. Те имат много магнезий и потасий, а също и помагат на кожата и в борбата с остаряването.
Домати

Почти 94% от теглото им се дължи на водата, затова в жегата е важно да имате запаси от домати. Може да ги хапвате като закуска, на салатка или в различни летни ястия.
Бейби моркови

В сравнение с обикновените моркови, по-малките съдържат много повече вода. Прекрасни за закуска за малки и големи.
Салата айсберг

Спанакът и зелето наистина са богати на много есенциални хранителни вещества, но що се отнася до водното съдържание, други зеленчуци са първенци. Най-вече салатата айсберг, която съдържа почти 94% вода, а също и потасий, манган, магнезий, желязо, калций и фосфор. И само 14 калории на всеки 100 грама.
Прясно мляко

Когато сме жадни, се изкушаваме, особено след физическо натоварване, да пийнем нещо сладко, но в тези случаи чаша мляко е по-добрият вариант. Млякото съдържа между 85 и 95% вода, а останалото е комбинация от протеини, захари, мазнини и други вещества, които помагат на организма да възстанови нужната си хидратация.
Целина

Освен 96% вода, стъблата на целината съдържат и потасий, магнезий, калций, желязо, цинк, фибри и ватимини. В листата има високи количества витамин А.
Кисело млякоТараторът вече го споменахме при краставиците, но и айрянът е много добро средство срещу горещините. Една купичка кисело мляко съдържа между 85 и 88% вода. Помага за възстановяването на загубените електролити - киселото мляко, но не това с нула процента масленост, е богато на потасий и на натрий. Снимка: Instagram
Кисело мляко

Тараторът вече го споменахме при краставиците, но и айрянът е много добро средство срещу горещините. Една купичка кисело мляко съдържа между 85 и 88% вода. Помага за възстановяването на загубените електролити - киселото мляко, но не това с нула процента масленост, е богато на потасий и на натрий.
Шейк

Комбинацията от кисело мляко с изцеден сок от зеленчуци или плодове, към които да се прибавят кубчета лед, прави една много освежаваща напитка. Тя е и супер-хидратираща, особено подходяща за закуска. Това е един старт на деня с точната хидратация.
Чушки

И в чушките има високи нива на вода, около 92%, чушката няма много калории, тя е много диуретична и очистваща. Тя съдържа много витамин C, повече дори отколкото има в сушените плодове.

Горещините напредват с пълна сила, а жегите с температури над 34 градуса, които морят цяла Европа, са наистина трудни за преживяване.

В топлото време едно от спасенията е климатика, но той може да се окаже и опасен заради рязката разлика в температурата.

По време на жегите е важен и въпросът какво да ядем и да пием. Няма съмнение, че това трябва да са леки храни и безалкохолни, негазирани напитки. Алкохолът и бирата са приятни, но не утоляват жаждата и нуждата на тялото от вода.

Предлагаме ви 11 храни, които ще ви помогнат да понесете горещините по-лесно. Вижте ги в галерията.

 

Най-четените