CES или Consumers Electronics Show (Изложение за потребителска електроника) е едно от най-големите ежегодни технологични събития.
Всеки януари в Лас Вегас се събират десетки компании, които представят новите си достижения - от многоинчови плазмени телевизори до концептуални електромобили, вдъхновени от фантастични филми.
В тази изпълнена с високотехнологични джаджи и тестостерон обстановка една дама успява да се превърне в истинска знаменитост на фестивала и да превърне секс играчките в сензацията на CES 2020.
На изложението Лора ДиКарло може да бъде открита в своята каравана, която веднага грабва погледа. Каросерията е изработена от метал, като стените й са стъклени и напълно прозрачни. Вътрешността на караваната е достойна за снимка за Instagram със своите пухкави килими и атрактивни растения. Вътре намира място и черно-белия померанец на Лора, който я придружава навсякъде и който носи гордото име Енцо Ферари Дрифт ДиКарло.
Зад ДиКарло има спретнати рафтове, на които стоят кутии с изобретенията, които компанията на Лора произвежда. В лъскавите кутии всъщност има секс играчки, подредени по вид и предназначение.
Именно тези продукти правят Лора ДиКарло не само звездата на CES, но и един от символите на феминизма в технологичната индустрия. Сега други жени на технологичния фест спират Лора, прегръщат я и я поздравяват - в крайна сметка тя е причината и техните фирми тази година да присъстват в Лас Вегас.
Пътят на ДиКарло до тук обаче не е особено лесен.
В началото на 2019 г. тя пак е в Града на греха за CES, където печели награда за иновации в областта на роботиката и дроновете.
Продуктът, който й носи отличието, се нарича Ose и всъщност представлява високотехнологична секс играчка. Той е прототип на роботизирано устройство, което може да се управлява дистанционно и което е предвидено да стимулира едновременно клитора и G-точката.
Секс играчката е разработена съвместно с Щатския университет в Орегон. ДиКарло се свързва с екипа на университета с думите "Здравейте, аз съм на 28 години, току-що изпитах оргазъм и имам страхотна идея за нов продукт". Фразата явно се оказва достатъчно красноречива, за да намери Лора съмишленици.
Така през януари 2019 г. тя и екипът й представят Ose на публиката на технологичното изложение и на пръв поглед всичко върви по план.
Скоро след награждаването на Ose обаче, Асоциацията за потребителски технологии, която организира CES, дисквалифицира Лора.
Джаджата е определена като "неморална, порнографска и крайно неприлична". Самата Лора получава доживотна забрана да участва в техно-феста. ДиКарло казва, че в този момент се е почувствала така, сякаш някой я е зашлевил през лицето.
Вместо да се откаже, тя решава да смени подхода си и да докаже, че секс играчките за жени не са нещо срамно. Докато медиите разнищват темата за отнетата награда, младата жена наема пиар агенция, която да се грижи за имиджа й. Въпросът за ДиКарло не опира до самия продукт, който по онова време само прототип.
Казусът е принципен, защото Асоциацията за потребителски технологии изглежда със зловещо остарели възгледи. Докато мъжете посетители на CES могат да се наслаждават на порно през очилата си за виртуална реалност, продуктите, насочени изцяло към жени, се изчерпват с помпи за кърма, бейбифони, уреди за грижа за кожата и прахосмукачки.
ДиКарло е искрено шокирана от тази несправедливост, защото смята, че е крайно време да настъпи промяна във възгледите за женската сексуалност, дори и ако става въпрос за технологично изложение. Според Лора сексуалността е нещо свещено, а не позорно.
Редицата интервюта и изказвания, които тя прави, започват да дават резултат и през лятото на 2019 г. ДиКарло получава имейл от CES.
Там са описани изцяло нови правила за явяването на изложението, според които през 2020 г. могат да бъдат показани и секс технологични продукти, стига да отговарят на условието да са "иновативни". Те се включват в категорията "Здраве и уелнес" и са задължени да включват в себе си някаква нова, непозната до момента технология.
Ако тази година секс джаджите пожънат успех на феста, ще им бъде позволено да присъстват всяка година оттук нататък - стандартна процедура при въвеждането на изцяло нов тип продукти на CES. През това време се налага да бъде изяснено и как ще се рекламират тези устройства - все пак маркетингът трябва да влиза в някакви рамки на приличие.
Въпреки тези въпросителни ДиКарло приема промените в изложението като огромен напредък. Тя е особено доволна от една от рестрикциите, според която секс играчките не трябва да представляват точни макети на човешкото тяло или на отделни органи. По мнение на Лора тези секс играчки често принизяват жените единствено до сексуални обекти. Освен това тази година виртуалната порнография на CES е забранена - още една стъпка напред.
Този януари в Лас Вегас освен ДиКарло са поне още дузина секс-тех компании.
И всички те насочват рекламите на продуктите си към жени. Разнообразието от еротични джаджи е огромно. Компания на име Lioness например представя своето второ поколение вибратори, които се управляват от изкуствен интелект, а мобилното им приложение предлага насоки за употребата на вибратора.
Друга фирма показва специални лепенки, които се борят с преждевременната еякулация - продукт, който все пак мисли и за удоволствието на дамите. Въпросните лепенки също са прототип и не са доразработени, но се работи усилено в тази насока. Продуктите на компанията Crave от своя страна приличат на бижута, но всъщност са преносими вибратори.
Никъде на CES няма да видите дилдота с изпъкнали вени или подобия на вагина, точно в унисон с правилата на организаторите. Вместо тях на изложението има гладки, лъскави, високотехнологични изобретения, които на пръв поглед не изглеждат като секс играчки. Въпросните лепенки пък повече напомнят анкерпласт.
Много от тези продукти работят с мобилни приложения и са представяни на публиката от добре обучени специалисти по "секс уелнес".
ДиКарло от своя страна приема с удоволствие ролята си на водач на сексуалното освобождение за жените на CES и в населения предимно с мъже технологичен бранш.
Само за няколко кратки години тя преминава от служител във военноморските сили, през ученичка във вечерно училище до основателка на свой собствен доходоносен бизнес. Тази година нейната компания представя и няколко нови продукта, които ще са на масовия пазар през пролетта.
Лора казва, че е най-развълнувана от социалната мисия, която се е заела да изпълнява. Тя иска напълно да промени дискурса що се отнася до женската сексуалност и да докаже, че сексуалното удовлетворение е част от грижата за здравето и тялото.
"Не искам думи като вибратор и вагина да са като Волдемор от поредицата за Хари Потър и никой да не смее да произнесе името им", категорична е Лора.
Тя може да се похвали и с друг успех - за втора поредна година печели приза за иновации, но този път е спокойна, че никой няма да й го отнеме.