Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Модните тенденции, в които Поколението Z се кълне

Израснали с iPhone и социални мрежи, сега те диктуват модните течения Снимка: БГНЕС
Израснали с iPhone и социални мрежи, сега те диктуват модните течения

Те са израснали с iPhone в ръце и не познават времената без интернет - новото Поколение Z (родени между 1995 г. и 2010 г.) влезе в социалните мрежи с намерението да свали от пиедестала почти всички модни тенденции, наложени от милениалите и засега върви по набелязания път, без да се отклонява.

Освободени от предразсъдъци и обхванати от андрогения, техният вкус за стил и естетика ясно показва, че поколенията са се сменили и на ход е нова вълна, в която се открояват няколко конкретни акцента.

"Предпочитам да бъда бездомен, отколкото да нося тесни дънки"

Когато инфлуенсърите в TikTok Джулия Бел и Амели Колман заявиха, че предпочитат да останат бездомни или да умрат пред това да носят чифт тесни дънки, много от по-възрастните стилисти решиха, че се шегуват, но постът им бързо се превърна в статут за модата на младите.

Поколението Z сложи край на царството на тесните дънки и ги замени с по-широки варианти с висока талия, които изглеждат по-небрежно и удобно.

Полът не е на мода

Джендър флуидната мода е жизнено важно понятие, което оформя перспективите на Поколение Z, и с всяка следваща година те превръщат унисекс дрехите и аксесоарите във все по-мащабно течение на пазара.

Новото поколение гледа на модата като на инструмент за освобождаване, а не като клетка. Ето защо се стреми да разбие и границата между мъжете и жените и дори да дефинира трети, неутрален пол при модата. Момчета носят рокли, а жени обръсват главата си и остават без коса, за да засвидетелстват, че личността върви преди пола и първата им задача е да изразят себе си, а не биологичната си принадлежност.

Войната за пътя на косата

Бурна война между поколенията се разпали в социалните мрежи преди година-две за оформянето на прическата, след като Поколението Z нападна твърде обемните коси с път настрани, които милениалите превърнаха в тенденция.

"Докажете ми, че греша, но не мисля, че има човек, който изглежда добре с коса, отметната настрани", бе един от постовете на #MiddlePartChallenge в TikTok и Instagram, чрез който хиляди младежи върнаха модата косата да е разделена с път по средата.

От копиране на идоли до мода за естественост

Докато милениалите израснаха в стаи, облепени с плакати на любимите им звезди и и боготворяха холивудски знаменитости, копирайки стила им, за Поколението Z най-важно е да изразяват себе си и също така - да бъдат естествени.

По-малко филтри, изкуствени мигли и екстеншъни, които скриват естествената им красота, са в основата на философията за мода за младото поколение, а уникалността и открояването от тълпата се превърна в техния морален кодекс.

Зачитане на индивидуалността

Една от най-хубавите черти на Поколението Z е тяхната индивидуалност, която не се влияе лесно от мнението на масите или социалните платформи. Днешните тинейджъри консумират онлайн съдържанието по изцяло нов начин и не са манипулират толкова лесно, като предишните поколения.

Няма мрежа, която да програмира техния културен или моден опит, защото те сами подбират съдържанието във фийда си, а зачитането на индивидуалността им се прехвърля и при дрехите.

Поколението Z предпочита визии, които говорят за автентичност, като ръчно направени бижута и персонализирани облекла, които изразяват характера и интересите им, без да позволяват на инфлуенсърите да определя чувството им за стил.

Свобода и комфорт пред женственост и сексапил

Ако за жените от предишното поколение беше важно да подчертават извивките и сексапила си, за днешните младежи женствеността на тесните дрехи е старомодна. Те предпочитат по-свободни облекла, с права кройка и без талия, които са комфортни за носене.

Тук влизат широките рокли-ризи с дължина до коляното, обемни якета и анцузи, под които няма да си личи, че сте качили някой килограм.

В царството на кецовете

Както вече стана ясно, Поколението Z държи повече на удобството, отколкото на сексапила, което при тенденциите с обувките означава - кецове и маратонки на платформи пред обувки на висок ток. А ако говорим с имена на дизайнери - ако милениалите мечтаеха за Manolo Blahnik и Christian Louboutin, днешните тинейджъри предпочитат далеч по-удобните предложения на Balenciaga.

Младото поколение не поставя граници между офиса и фитнеса и клонят към стилни маратонки или кецове, с които могат едновременно да ходят на работа и да спортуват.

За модата, природата и социалните движения

Измененията на климата, расовото равенство, борбата с дискриминацията на половете и движенията #BlackLivesMatters и #Metoo се превърнаха в основополагаща философия за Поколението Z, като те не просто носят слогани в защита на равните права, а и обръщат гръб на компании, които с дейността си вредят на природата или налага консервативни стереотипи.

Феновете са на устойчивата мода и опазването на околната среда и по тази причина предпочитат изкуствената кожа пред естествена и еко ориентираните марки.

Но дали новото поколение рестартира модата към по-добро?

Някои медии вече ги определиха като новите революционери, според други са поредната вълна, която ще отмине с времето. Преди всичко обаче Поколението Z са нашите наследници, които вдъхновяват не само модните тенденции, но и азбуката, по която ще се движат идеалите на бъдещето за напред.

 

Най-четените