Един последен валс

Сергей Станишев не е Ердоган, България не е Турция и политическият инатлък, който показва, може да му излезе сълзотворно накрая.

Дори и заради факта, че Партията на справедливостта и развитието има седем поредни победи и спечели за трети пореден път парламентарните избори през 2011 г. с мнозинство, като само 4 гласа не й достигнаха за квалифицирано от 2/3.

В краката на Станишев се разбиха няколко мита и той продължава да стои върху отломките, повтаряйки с вледеняващ се глас нещо си за някакви кукловоди, корпоративни интереси и др.

Първият мит: Управляващата коалиция не се ползва с подкрепата на "Атака". Днес Сергей Станишев и БСП ще се опитат да измолят от Волен Сидеров да завърне своите в парламента. В противен случай 42-ото НС се разпуска и следват предсрочни избори.

И ако това не е зависимост, значи е шведска тройка. Впрочем БСП е в позиция да се моли на "Атака" - заедно с ДПС, коленопреклонно и с непразни ръце. Властта увисна на един сидер. Егати властта.

Вторият мит: Протестите са само в София. Ех, др. Станишев говори като истински провинциалист, макар и да не е ял филии с мас. Та нали всичко започва от София - сбирката в градинката пред "Кристал", големите митинги през 90-те, вълненията през зимата на 1997-а... Всичко това беше само в София, така както става и в много други страни по света.

Да се опитат да омаловажат протестите, сравнявайки броя на гласувалите за тях с бройката на протестиращите е нелепо и едва ли някой ще се върже.

А и щом не се притесняват за подкрепата си, какъв е проблемът да отидат на поредни предсрочни избори? Ако българите толкова са харесали плана Орешарски, може и да удвоят подкрепата си и БСП да управлява, без да виси на кукичката на "Атака".

Третият мит: Протестите са дело на кукловоди. Всъщност обърка парламентът с протеста. Това високомерие от партията, която нарича себе си лява и социална, всъщност е обяснимо - висшата "социалистическа" клика не се е променила особено от времената, когато семейство Станишеви са се ползвали от специалното снабдяване и всички предимства на висшата партийна номенклатура.

Затова и няма как сега да различи кой е истинският глас на гражданите. Но може да ги чуе лично, ако иска - стига да му стиска да излезе да говори с тях.

Четвърти мит: Президентът не се държеше като държавен глава, представляващ интересите на всички български граждани. Напротив, президентът се държеше като държавен глава, който също като протестиращите иска да демонтира мафията от държавата. А тази власт май искаше да я монтира там.

Идете си в мир, както призова и Едвин Сугарев с гладната си стачка. Не е добре да се стиска така кокала на властта - понякога с него падат и зъбите.

#25 Оня Дето Го Трият 27.06.2013 в 09:54:48

Аз съм бил и против Бойко, шушумига такава. А мен ме остави, кажи две-три добри думи за Пеевски. Да го назначиме за премиер направо, а? Ако партията каже... Бойчовците повтарят

#26 Антикомунист 27.06.2013 в 10:01:01

Няма ли някой да очисти тая комунистическа гнида Бойчев най-после? Пожелавам ти смърт,не друго ,а смърт,на теб ,на майка ти дето те е изсрала на тая земя и на шибаният ти баща,вероятно миньор,таксиджия или агро-тъпанар ,нали това ви е електората на БСП и Атака... Върви при СССР мръсна болшевишка пачавро.

#27 Прокопи 27.06.2013 в 10:49:38

Антикомунисте, ти пък откъде изпълзя?! Сигурно от някое мазе, където се гоните с призрака на комунизма

#30 cvetence00 27.06.2013 в 12:32:44

A някой от вас знае ли........., защо БАБА ЯГА карала метлата без бельо ?

#31 Дара 27.06.2013 в 13:07:37

Продължавайте да се карате за и в името на партии. Забравихте ли че "всичките са маскари" ? Нека да го обясня , отговаряйки на въпроса на Оня Дето Го Трият: "Кога са спряли контрабандата, та не сме разбрали? И кой е оправил енергетиката, Пеевски ли? Кажи нещо за Пеевски, за калинки не ни приказвай... " И така : 2001 , при Симеон - Пеевски е член на НДСВ . Назбачен е за парламентарен секретар и да оглави борда на директорите на пристанище ВАрна 2005, при , Станишев - Пеевски е назначен за зам. министър на бедствята и авариите а също и да наблюдава Държавния резерв. 2009, при ББорисов - Пеевски е в комисята по Вътрешна сигурност и обществен ред, както и в комисята по правни въпроси. Впрочем , по това време вече е член на ДПС. Така де , НДСВ се затри, а ДПС са на власт с който и да доиде... И също: "През юни 2009 година ( при Борисов ) прокуратурата обяви, че парите, с които Ирена Кръстева придоби куп медии, а след това стана и мажоритарен собственик в ИПК "Родина", са чисти, а собственичката им няма никакви задължения към държавата под формата на данъци и осигуровки." Симеон, Борисов и Станишев си смениха местата, а Пеевси си е все по върховете. Имотите им растат. Никой не ги закача. Та на коя партя да вярвам?

#32 Govedo13 27.06.2013 в 13:26:29

На мен въпросното видео ми изглежда много като училищна постановка. Според мен протестите отново се монополизират и политизират и отново няма да произлезе нищо смислено от тях. Хората, който протестират искат оставка и оставка ще им се даде и кво? Тия зимата искаха същото и им се даде и кво? Ще дойде отново Б.Б в смешна коалиция с някакви там измислени "сини/десни",за който Кафето ни наду главите в последните 1-2 седмици. Промяна може да настъпи не ако искат оставка а ако предложат реална работеща система. Според мен народопсихологията на българина не позволява демократичен режим. България има нужда от авторитарен режим като тоя на Путин. Не че го харесвам, нито ми харесват методиките му за репресия но просто мат'ряла е такъв. Докато чакате нова партия спасител нещата ще стават още по-зле и неолибералистите ще ви заробят окончателно.

#33 Оня Дето Го Трият 27.06.2013 в 13:48:31

Дара Въпроса не е към теб, а към "специалиста Бойчев". Ако си фен на правителството, значи подкрепяш маневрата с Пеевски. Двете неща са еднозначни - не можеш да кажеш "харесвам правителството, но не харесвам Пеевски", щото то друго значимо действие освен назначаването му досега няма за да има по какво да го харесаш. Пита се - на каква база го подкрепаш тогава? Бойчев, с простички думи - защо?

#34 Дара 27.06.2013 в 14:27:17

@ Оня, Не подкрепям никого. Знам , че въпросът ти не беше към мен. Използвам твоя въпрос, заедно с отговора, за илюстарця на това , че имената се менят , а действащите лица са същите. И не е само Пеевски. Много други са ту от една партия , ту от друга , ту представители на нещо по някаква линия... и са си все там. В този смисъл въпросът ти ми хареса. Би трябвало да бъде зададен за всеки , който е на отговорен пост. Пеевски и това че се е задържал при няколко правителства, е само една илюстраця защо не вярвам , че който и да дойде на власт , ще промени нещо.

#35 Прокопи 27.06.2013 в 15:43:12

Me and My monkey, ти да не си гадже/съпруг/солташак на Me and My donkey? Абе ти знаеш ли какви ги качва в колата тая, на автостоп?!

#37 паяка 27.06.2013 в 16:47:59

36 Прокопи | 27.06.201315:43 - Отдавна , откакто една свежа групичка дружно напусна кафето, не бях чела такъв симпатичен коментар, а Вие , Десислава, сте скучна.

#38 deowin 27.06.2013 в 17:18:55

>свежа групичка дружно напусна кафето Чакай, че ми стана смешно. Имаш предвид групата отявлени идиоти, които напуснахте кафето преди известно време, защото било станало кочина, но не издържахте и месец, и сега дружно се завърнахте? Иронията е убийствена. И да, несъмнено тия дни тук бяхме умрели от скука без 'остроумието' на продавачка в железария, претендираща да е научен работник, бивш военен, претендиращ да е магьосник на генетиката, корабен прислужник, претендиращ да е познавач на теорията на относителността, и прочие социална смет. Като гледам, Прокопи се вписва идеално в стадото ви. Само трябва да разберем за какво претендира и той.

#39 lele male 27.06.2013 в 17:22:14

Део, много ниско си взел да падаш, пич! Да не те е напуснала жената и да търсиш на кой да си го изкараш? Преди поне не беше злобен...

#40 паяка 27.06.2013 в 17:22:39

Много любопитно- дебнеш къде споделям мнение, за да контрираш ли? Ти си прочетена книга, прасе!

#41 deowin 27.06.2013 в 17:45:57

Къде видя злоба, lele male? Както е характерно за мен, аз констатирам истината за хората, която паяка нарече 'свежа групичка', главно заради комичния ефект на съпоставянето на нейната представа за тези хора и обективната реалност. Това, че тази истина вероятно ги обижда, уверявам те, съвсем не е търсен от мен ефект. Всъщност е напълно нежелан, защото сега ще почнат коленно-рефлексно да мятат кал (всъщност, паяка вече е съумяла да го направи), което, аз лично, намирам за неприятно. А злоба би било нещо от сорта на "ти си проста селянка от Полски Тръмбеш и лапаш на цигани". Забелязваш ли разликата в изразните средства? Едното са обидни думи като "селянка" или "прасе", които не отговарят на обективната реалност, и служат единствено като обиди. Другото е "продавачка в железария", което, съгласен съм, не е ласкателно, но също е и обективната истина.

#42 deowin 27.06.2013 в 17:49:34

>дебнеш къде споделям мнение, за да контрираш ли Ласкаеш се, предполагам защото копнееш за внимание, но, вероятно за твое съжаление, в случая си в дълбока заблуда.

Новините

Най-четените